خبرنگاران کوشش لولا داسیلوا برای ایجاد ائتلاف علیه رئیس جمهوری برزیل

به گزارش عکس پارسی، تهران- خبرنگاران- درحالی که بیش از یکسال تا انتخابات ریاست 2022 ریاست جمهوری بزریل باقی مانده، لولا داسیلو رئیس جمهوری سابق برزیل به دنبال بازگشت به عرصه سیاسی در کشورش است و درهمان حال کوشش می نماید زمینه ها را برای به چالش کشیدن ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری کنونی فراهم کند.

خبرنگاران کوشش لولا داسیلوا برای ایجاد ائتلاف علیه رئیس جمهوری برزیل

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش روز شنبه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، لوئیس ایناسیو لولا داسیوا رئیس جمهوری سابق و چپ گرای برزیل پس از تبرئه از اتهام فساد مالی از سوی دیوان عالی این کشور، هنوز اعلام ننموده برای انتخابات ریاست جمهوری اکتبر سال 2022(مهر1401)نامزد خواهد شد یا خیر اما نظرسنجی ها نشان می دهد از اقبال زیادی برای غلبه بر بولسونارو برخوردار بوده است.

همزمان با اینکه فعالیت های سیاسی لولا داسیوا به دنبال تبرئه شدن از اتهام فساد مالی احیا شده، وی این هفته را صرف ملاقات با هم پبمانان و رقبای سابقش در پایتخت برزیل کرد که می تواند اولین گام ها برای ایجاد ائتلافی علیه بولسونارو تلقی گردد.

این در حالی است که بولسونارو به دلیل سوءمدیریت اوضاع کرونایی برزیل و سیاستهایش در قبال حفاظت از محیط زیست و جنگل زدایی در آمازون با انتقادهای داخلی و خارجی روبرو شده است.

مشاوران و منابع مطلع اعلام نموده اند که لولا داسیلوا در وهله اول به دنبال ایجاد ائتلاف و هم پیمانی ها در سطح ایالت های برزیل است.

الساندرو مولون رهبر مخالفان در مجلس سفلی کنگره برزیل در این رابطه عنوان نمود که لولا داسیوا نشان داده که آماده حمایت از نامزدهای دیگر احزاب با هدف ایجاد یک ائتلاف فراگیرتر در شهر ریودوژانیرو است.

لولا داسیلوا اخیرا با مارسلو فریکسو یک نامزد احتمالی از حزب سوسیالیسم و ازادی برای فرمانداری ریودوژانیرو ملاقات کرد. فریکسو در این رابطه عنوان نمود:می خواهم شاهد ایجاد جبهه ای گسترده برای شکست بولسونارو در ریودوژانیرو باشم. شکست بولسونارو یک پروژه جناح راست جناح چپ نیست بلکه یک پروژه دموکراتیک و مدنی است.

لولا داسیلوا همچنین با رودریگو مایا رئیس سابق مجلس نمایندگان برزیل از حزب راست میانه دموکرات ها ملاقات نموده است. مایا به یک منتقد بولسونارو تبدیل شده است و انتظار می رود به ائتلاف مخالفان رئیس جمهوری کنونی برزیل در زادگاهش ریودوژانیر بپیوندد.

همزمان با بحران بهداشتی بی سابقه، اوضاع نابسامان مالی، ابطال پفراینده های فساد علیه لولا داسیلوا و تا حدی هم سرنوشت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در انتخابات 2020، سبب شده تا شانس پیروزی ژائیر بولسونارو در انتخابات سال آینده برزیل کمرنگ گردد.

شهفرایندان برزیلی، دوم اکتبر 2022 (10 مهر 1401) برای معین سی ونهمین رئیس جمهوری این کشور آمریکای لاتین برای یک دوره چهار ساله پای صندوق های رای می فرایند.

فرآیند انتخابات ریاست جمهوری در برزیل دو مرحله ای بوده به طوریکه اگر هیچ یک از کاندیداها نتواند 50 درصد آرا را به دست بیاورد، تعداد معدودی از نامزدهایی که در دور نخست، بیشترین آرا را کسب نموده اند، حق شرکت دور دوم را دارند. بدین ترتیب در انتخابات دور دوم، قطعاً یکی از نامزدها نصف به علاوه یک را احراز خواهد نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1549

به "خبرنگاران کوشش لولا داسیلوا برای ایجاد ائتلاف علیه رئیس جمهوری برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کوشش لولا داسیلوا برای ایجاد ائتلاف علیه رئیس جمهوری برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید