خبرنگاران معاون استاندار آذربایجانغربی: فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه گردد

به گزارش عکس پارسی، ارومیه - خبرنگاران- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نقش و اهمیت کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگی گفت: فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه و بین آحاد مختلف مردم نهادینه گردد.

خبرنگاران معاون استاندار آذربایجانغربی: فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه گردد

به گزارش خبرنگاران، علی مصطفی روز پنجشنبه در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان، با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه های عمومی به عنوان یک نهاد عمومی و غیردولتی فعالیت می نماید به خاطر ماهیتی که دارد به تنهایی قادر نیست مسایل و مسائل موجود در این حوزه را حل نماید اضافه کرد: دستگاه های اجرایی استان باید در حل مسائل این نهاد یاری نمایند.

وی با اشاره به اهمیت نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگ عمومی گفت: یکی از شاخص های مهم در ارزیابی فرایند توسعه ای در بسیاری از کشورها، فرهنگ کتابخوانی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، زیربنای توسعه کشور را علم و دانش مطرح کرد و گفت: جهت پیشرفت کشور از این جهت می گذرد و در این راستا نقش توسعه فرهنگ کتابخوانی بسیار موثر است.

مصطفوی با اشاره به اینکه 11 شهر استان فاقد کتابخانه است، گفت: ایجاد و احداث کتابخانه در این شهرها باید در اولویت قرار گیرد.

وی با قدردانی از اجرای طرح کتاب پیک توسط نهاد کتابخانه های عمومی استان در ایام شیوع بیماری کرونا، گفت: برای اولین بار طرح کتاب پیک ویژه اعضای کتابخانه های ارومیه و بوکان در حال اجراست که در این طرح، درخواست امانت کتاب طی تماس تلفنی دریافت شده و منابع درخواست شده با پیک و با رعایت پروتکل های بهداشتی تحویل اعضا داده می گردد.

وی با قدردانی از حس مسوولیت و همراهی مردم در زمان اجرای محدودیت های دو هفته اخیر، گفت: خوشبختانه با ایجاد محدودیت های صورت گرفته، 2 شهرستان استان در شرایط زرد و مابقی در شرایط نارنجی قرار گرفته و تمامی شهرهای استان نیز از شرایط قرمز خارج شدند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی بر ادامه رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم تاکید نمود و گفت: تثبیت شرایط موجود و کاهش شیوع بیماری کرونا در جامعه نیازمند عزم ملی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط تک تک افراد جامعه است.

مصطفوی همچنین از صدا و سیمای مرکز استان و مهاباد و رسانه های گروهی و فعالان فضای مجازی در مطلع سازی مردم در این زمینه قدردانی کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1333

به "خبرنگاران معاون استاندار آذربایجانغربی: فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار آذربایجانغربی: فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید