خرده فروشان خواروبار در ایام بحران کرونا باید چه نمایند؟

به گزارش عکس پارسی، صنعت خرده فروشی در ایام بحران نقش حساسی بر عهده دارد. از انجایی که احتیاج به غذا در این ایام نیز وجود دارد، لذا مراجعه و یا خرید آنلاین از خواربار فروشی ها کماکان از کارهای روزمره خانوار هاست. بنا بر این خوار بار فروشی های خرده فروش که در ارتباط مستقیم با مردم هستند باید برای کنترل و برطرف بیماری نکاتی را رعایت کنند. در ادامه بر بعضی نکات در این زمینه میپردازیم. بعلاوه میتوانید مقاله شرایط استارت آپ ها در بحران کورونا را هم مطالعه کنید.

خرده فروشان خواروبار در ایام بحران کرونا باید چه نمایند؟

از کارمندان و مشتری های خود در برابر کرونا محافظت کنید

  • برای کارمندانی بایستی در محل کار دفتر یا فروشگاه یا انبار به صورت حضوری فعال باشند، تعریف برنامه های مقابله با ریسک کرونا و حفظ دلگرمی سخت اما شدنی است. می توان هر دوی این موارد را به وسیله تکنولوژی های فراوانی که در این رابطه وجود دارند، مدیریت و ساماندهی کرد.
  • در این رابطه فروشندگان داخل فروشگاه، صندوق داران، رانندگان و کارمندان انبار بهیستی به صورت حضوری فعال بوده و در صف مقدم این برنامه های حفاظتی هستند. خردوه فروشان بایستی تمام موارد ایمنی را در این زمینه رعایت کنند. و تا حد امکان تماس رودر رو و مسقیم بین افراد را به کمترین مقدار لازمه برسانند. برای این کار تکنولوژی می تواند یاری حال بسیاری باشد.
  • بسیاری از خرده فروشان استفاده از کارت های بانکی را بجای پول نقد توصیه می کنند. یکی دیگر از این موارد که بایستی رعایت گردد پرکردن ردیف های خالی کالاها از کالاهای جایگزین است. که بایستی قبل یا بعد از ساعات گشایش فروشگاه انجام گیرد. یکی دیگر از موارد این است که پیک ها و رانندگانی که محصول را تحویل می دهند ، کالاها را پشت درب قرار داده و از تماس مستقیم با افراد بپرهیزند.
  • در بعضی فروشگاهها نیز محل استقرار صندوق دار د را با استفاده از پوشش ها و پرده های پلاستیکی جدا و ایزوله می سازند. در بسیاری از خرده فروشی ها دیده می گردد که به افراد و کارمندانی که دچار سرماخوردگی و یا کسالت هستن مرخصی های استعلاجی با حقوق داده می گردد. چیز که مهم است این است که شرایط برای قرنطینه های خانگی فراهم باشد.
  • خرده فروشان باید برای شرایط بحرانی برنامه هایی داشته باشند بعنوان مثال برنامه هایی برای حضور کمتر کارکنان در دو گروه A/B و واکنش سریع در قبل استخدام نیروهای تازه داشته باشند.

بعنوان مثالی واقعی در این زمینه می توان به خرده فروشی های آموازون اشاره نمود که دستمزد کارمندان ساعتی را افزایش داده است.

به کسب و کار تداوم ببخشید و ادامه دهید

  • خرده فروشان باید انبار ها و عملیات توزیع و فروش را کما فی السابق انجام دهند کارمندان باید به کار خود ادامه دهند، شرایط تحویل درب منزل باید انجام گردد و به احتیاج های اساسی مشتریان بایستی رسیدگی گردد.
  • این کار یک چالش است. مخصوصا زمانیکه مدارس و مکان های نگهداری بچه ها تعطیل است. از این مهمتر افزایش تقاضا در فروشگاههای آنلاین استکه تا حدود 700 درصد بیشتر از گذشته است. این افزایش تقاضا به صورت آنلاین احتیاجمند سازماندهی پیک ها و تحویل در زمان مناسب و فعال نگهداشتن سیستم IT شرکت است.
  • خرده فروشان باید به احتیاج های مشتریان توجه کنند. و از این طریق راه چاره های مناسب را برای پاسخ به احتیاجهای مردم طرح ریزی کنند.
  • خرده فروشان بایستی در تعامل کامل با سازمان های دولتی باشند و تامین کنندگان را در دوران بحران را در حدی حد اقلی که احتیاج های آنان را برطرف کنند در دوران بحران حمایت نماید.

نگاه دقیق به شرایط و واقعیت های محلی داشته باشند

  • تغییر الگوی مصرف بر حسب شهر و کشور های مختلف در دنیا می تواند متفاوت باشد. بعضی از خرده فروشان با افزایش 800 درصدی در خصوص کالاهای مربوط به سرماخوردگی و آنفلوانزا مواجهند در بحث احتیاج های خانوار نیز بین 25 تا 50 درصد افزایش در تقاضای کالاهای خوراکی دیده می گردد.
  • دیده شده است تقاضا برای میوه جات افزایش داشته اما بعد از چند روز درخواست نوشیدنی و اسنک افزایش و تقاضای میوه کاهش داشته است.
  • بعضی فروشگاههای فیزیکی با کاهش فروش مواجهند درحالیکه فروشگاههای انلاین تا 700 درصد افزایش تقاضا را تجربه می کنند و بعضا قادر به پاسخگویی به احتیاج های مشتریان نیستند.
  • آنالیز دقیق بازار مصرف در شرایط این بحران خرده فروشان خوار بار را قادر می سازد به طور مناسب و سریع به این درخواست ها پاسخ دهند.

خرده فروشان مردم و مشتریان نیز حلقه انتهایی زنجیزه فراوری و تاکمین خوار و بار هستند. توانایی یک زنجیره تامین بوسیله ضعیفترین حلقه آن معین می گردد. بعضی خرده فروشان از پرداخت های کوتاه مدت استفاده می کنند تا تامین کنندگان را سرپا نگهدارند و بعضی نیز برای حفظ کسب و کار خود از پرداخت های بلند مدت استفاده می کنند.

به طور همزمان عرضه و تقاضا را مدیریت کنید

بحران کرونا سبد مصرفی خوار و بار خانوار ها را تغییر داده است. گزارش ها حاکی از تغییر الگوی تقاضا در ایتالیا هستند. زنجیره تامین مواد غذایی در حال کوشش برای تامین احتیاج های مردم است. برای حفظ تعادل باور داریم که خرد فروشان بایستی به طور همزمان تقویم تجاری خود و ظرفیت زنجیره تامین را مدیریت کنند.

به طور واضح تر باید گفت این مشکل فقط در رابطه با توجه دقیق به قدم های بحرانی زنجیره تامین مانند اعتبارات نیست. یافتن منابع دیگر تامین و بازنشانی کالاهای فروش رفته در انبار ها کارخانه ها رانندگان کامیون ها و تحویل نهایی نیز از مهمترین کارها در ایام بحران کرونا هستند. مسئله دیگری که باید مورد توجه قرار بگیردافزایش دستمزد ها برای انعطاف پذیری نیرو ها در ایام اوج و پیک مصرف است. فعالیت های فق در واقع برای تامین احتیاج های مردم به وسیله خرده فروشان در زمانهای اوج مصرف ضروری و مهم است.

کسب و کار خود را بگونه ای تغییر دهید که تکنولوژی پذیر بوده و با آینده همخوانی داشته باشد

بحران اخیر دور کاری را رونق بخشیده است. فروش آنلاین، دورکاری و خرده فروشی تکنولوژی محور و زنجیره های تامین محلی بخشی از این تغییرات هستند. گرچه خرده فروشان دچاز بحران و چالشی میان مدت شده اند بایستی زمانی را برای آنالیز کسب و کارشان و بهبود راندمان آن در نظر بگیرندتا کمترین مواجهه را با شوک های ناشی از بحان داشته باشند.

  • مغازه ها

آیا میتوان بجای پرداخت های نقدی و پول نقد به صورت کامل از کارهای پرداختی استفاده کرد؟آیا می توان از دانش و اطلاعات برای آنالیز مقدار موجودی قفسه ها بهره برد؟ آیا میتوان جایگزینی در قفسه ها را به صورت اتوماتیک انجام داد؟

  • زنجیره تامین خوارو بار

آیا می توان انبار داری حمل و نقل را برای کاهش بار کاری روی کارمندان با استفاده از تکنولوژی کاهش داد؟؟ آیا میتوان از تکنولوژی های یادگیری ماشین برای شرایط غیر نرمال و تطابق بموقع با شرایط بحرانی استفاده کرد؟

  • پردازش بازار

آیا برای برطرف ریسک های ناشی از شوک های آینده در تقاضا و فراوری از منابع مختلف استفاده می کنیم؟ آیا دلایلی وجود دارند که همکاری های استراتژیک محلی با توجه به فرایند افزایش تقاضا صورت پذیرد؟

  • تجارت الکترونیک

آیا میتوان یکنواختی فروش آنلاین و آفلاین ایجاد نموده و خرید های آفلاین را هرچه بیشتر به خرید های آنلاین تبدیل کرد؟آیا روشی کهدر پیش گرفته اید می تواند مشتریان را بهتر و با اطمینان خاطر بیشتری برای طولانی مدت تامین کند؟ آیا تکنولوژی قابل توجه و شبکه تحویل در محل مناسبی دارید که به انعطاف پذیری های تقاضا و احتیاج ها پاسخ دهد؟

  • دفتر مرکزی

آیا میتوانید با استفاده از تکنولوژی اطلاعات و فن آوری های اطلاعاتی کارمندان دفتر مرکزی را به صورتی انعطاف پذیر و دورکار به خدمت بگیرید؟ آیا سیستم کسب و کار شما افزایش بار تقاضا و امنیت سایبری لازم را در زمینه شبکه دورکاری تامین می نماید؟

باید توجه داشت در این ایام بخصوص بایستی از رویکرد های بخصوص مناسب با این بحران استفاده کرد. پاسخ و راه چاره های سوالات بالا می تواند در کنترل زنجیره سرایت این بیماری نقش بسیار حساس و مهمی داشته باشد. راه کنترل اشاعه و همه گیری این ویروس در واقع حذف و کاهش کلیه ارتباطات بین افراد است.

منبع: اُکالا
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1906

به "خرده فروشان خواروبار در ایام بحران کرونا باید چه نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرده فروشان خواروبار در ایام بحران کرونا باید چه نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید