خواص میوه به چیست؟

به گزارش عکس پارسی، میوه به با خواص فوق العاده خود خیلی از بیماری ها را تسکین می بخشد و بعلاوه روغن آن نیز مانع تعریق و دانه های آن به گلو درد یاری می نماید.

خواص میوه به چیست؟
میوه به معروف است به سیب طلایی و برای درمان بسیاری از بیماری ها از قبیل افسردگی ، زخم معه و بیماره های قلبی از گذشته تا کنون مورد استفاده بوده است. همانطور که در این مطلب خواهیم گفت به، مانند بسیاری از میوه ها غنی از مواد مغذی، مانند:ویتامین های آ، ب،ث، فیبر و بعلاوه مواد معدنی، مانند:پتاسیم، مس، سلنیوم، روی، فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم است و کم چرب می باشد.

خواص ضدالتهابی بهاین میوه یک منبع غنی از ویتامین c است، که تقریباً 25 درصد از اندازه روزانه توصیه شده از این ویتامین را تامین میکند. ویتامین c ، به افزایش ایمنی بدن می نماید و بسیاری از بیماری های التهابی را نیز درمان می نماید.

بعلاوه دارای خواص ضد آلرژی نیز میباشد. این میوه و عصاره های دانه آن می توانند برای درمان درماتیت و سیستیت استفاده شوند ؛ بعلاوه در بسیاری از محصولات غذایی برای افرادی که مبتلا به آلرژی نیز هستند، مورد استفاده قرار میگیرد.

خواص معجزه گر به در درمان زخم معدهفنولهای موجود در بسیاری از مواد غذایی باعث ایجاد زخم معده می شوند.آب این میوه برای افراد مبتلا به زخم معده مفید است و به درمان آن یاری می نماید، زیرا دستگاه گوارش را آرام میکند.

درمان بیماری های معده و همروئید با خواص بهبه، درمان موثر برای بیماری ها و ناراحتی های صبحگاهی است.به، زمانی که با عسل مخلوط گردد، می تواند به درمان کولیت، اسهال، یبوست و عفونت های روده یاری کند و شربت به برای درمان هموروئید نیز استفاده می گردد.

خواص آنتی اکسیدانی میوه بهاین میوه به علت وجود ترکیبات پلی فنولیک، خواص آنتی اکسیدانی شگفت انگیزی دارد.این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه می نمایند و فرایند پیری را کاهش می دهند و بعلاوه از بیماری های قلبی- عروقی و سکته مغزی نیز جلوگیری می نمایند.

درمان تهوع و استفراغ خواص بهبه پخته شده یا جوشیده، تهوع و استفراغ را از بین می برد و به عنوان یک دیورتیک خوب، به حذف سموم و مایعاتی که بدن می سازد، یاری می نمایند.

خواص ضدویروسی میوه بهتحقیقات نشان می دهد که میوه به، غنی از خواص ضد ویروسی است .فنول های موجود در این میوه با فعالیتهای ضد ویروسی قوی و خواص آنتی اکسیدانی که دارند، در برابر سرماخوردگی و سایر بیماریهای ویروسی از بدن محافظت می نمایند.

کاهش فشار خون با خواص بهاین میوه غنی از پتاسیم است و یاری می نماید تا فشار خون بالا متعادل گردد و باعث کاهش آن می گردد.1

پیشگیری از سرطانسرطان یکی از شایع ترین بیماری های این عصر است. به همین دلیل هر چیزی که بتواند خطر ابتلا به این شرایط را کاهش دهد در میان افراد محبوب خواهد بود. سطح بالای آنتی اکسیدان هایی همانند فنولیک و مواد مغذی گیاهی در به برای خنثی کردن یا از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن بسیار موثر هستند.

همانطور که می دانید رادیکال های آزاد محصولات فرعی بسیار خطرناک از متابولیسم سلولی هستند که باعث از بین رفتن سلول های سالم یا تغییر در آن ها می شوند. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در به می تواند خطر ابتلا به انواع مختلفی از سرطان ها را کاهش دهد.

خواص به برای کاهش وزنیکی از برترین روش ها برای کاهش وزن، بهبود سیستم گوارش است. این موضوع می تواند اجابت مزاج را نیز بهبود ببخشد. به سرشار از فیبر غذایی است و سطح بالای آن به معنای بهبود سیستم رودی معده ای است. با بهبود سیستم گوارش می توان انرژی بیشتری کسب کرد و وزن اضافی را کم نمود.

مراقبت از پوستسطح بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در به برای حفظ سلامت پوست و جوانی آن بسیار ارزشمند است. آنتی اکسیدان ها اسیب وارد شده به خاطر رادیکال های آزاد را از بین می برند و همین امر می تواند ظاهر چین و چروک ها را کاهش دهد، لکه ها را از بین ببرد و به پوست یاری کند در برابر اشعه ماوراء بنفش مبارزه نماید.

تنظیم فشار خونپتاسیم یکی از مهم ترین مواد معدنی در بدن انسان است، زیرا برای حفظ تعادل فشار خون و تسهیل انتقال مایعات در سلول های بدن لازم است. پتاسیم می تواند رگ های خونی و شریان ها را شل کند و از فشار وارد شده به سیستم قلبی عروقی بکاهد.

همین امر باعث می گردد خطر توسعه شرایطی همانند آترواسکلروزیس کاهش پیدا کند. در چنین شرایط خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونری، حملات قلبی و سکته کمتر می گردد.

واکنش های آلرژیکبه معمولا به خاطر توانایی آن برای کنترل واکنش های آلرژیک مورد تحسین افراد قرار می گیرد. زمانی که این ماده به صورت ژل بر روی پوست اعمال می گردد می تواند درماتیت آتوپیک و سایر شرایط پوستی مشابه را بهتر کند. سطح بالای ویتامین c. در این ماده می تواند به کنترل التهاب و بهبود سلامت و ظاهر پوست یاری کند.2

سلامت پوست و موجوشانده به دانه روی پوست برای ترک لب، پوست و ناراحتی های بواسیر بسیار مناسب بوده و جوشانده برگ درخت به برای پانسمان سطح بدن و شست و شوی چشم به کار می رود. به برای کسانی که عرق بدن آن ها بدبو است نیز مفید است و مشکلشان را برطرف می نماید. یک لیوان آب به، به همراه نصف لیوان روغن زیتون زمانی که جوشانده شوند روغن به تهیه می گردد؛ مالش روغن به، به بدن برای شوره سر و سوزش دهان مفید است.

سلامت دستگاه گوارشتانن موجود در به در معالجه اسهال و ورم روده بسیار موثر است، به دانه نیز ورم معده را برطرف نموده و می توان 4 گرم به دانه را با سه چهارم لیوان آب مخلوط کرد و پس از هم زدن و ایجاد حالت ژلاتینی برای برطرف معده درد آن را استفاده کرد. جوشانده برگ به قابض است و در هضم موثر واقع می گردد. آب به مخلوط با شکر نیز در معالجه معده و روده موثر است. به بعلاوه برای اسهال مزمن، خلط خونی و ورم کبد مفید و این مسائل را در افراد دچار این بیماری ها برطرف می نماید. زنان باردار نیز برای برطرف مشکل تهوع در این دوران می توانند به مصرف نمایند. جوشانده برگ به برترین راه درمان عصبانیت است. ویتامین B موجود در به نیز سبب آرامش اعصاب و تقویت قلب می گردد.

برطرف بی خوابیجوشانده برگ درخت به بی خوابی را درمان نموده و در صورتی که این جوشانده طی 10 دقیقه تهیه گردد و با شکوفه نارنج شیرین مخلوط گردد و قبل از خواب افرادی که دچار بی خوابی هستند آن را مصرف نمایند دیگر دچار مشکل اختلالات خواب نمی شوند. دم نموده شکوفه به به اضافه عرق بهار نارنج نیز برای خواب آوری مناسب است.

درمان سرماخوردگیلعاب خیس نموده به دانه گلودرد را تسکین و سرفه را درمان می نماید. بعلاوه برای برطرف عطش، سوزش دهان و گرفتگی صدا، خوردن به دانه بسیار موثر است.3

خوردن به باعث کاهش استرس و اضطراب می گرددمیوه بِه دارای آنتی اکسیدان های مختلف است که این مواد باعث کاهش استرس می شوند.

درمان استفراغ زنان باردارمیوه بِه را برای بهبود حالت تهوع می توان به صورت پخته استفاده کرد؛ به ادرارآور است و به دفع سموم نیز یاری می نماید.

کاهش وزن با مصرف به از جمله میوه هایی که دارای کالری کم، اما فیبر فراوان است می توان به بِه اشاره نمود، به طور کلی 100 گرم میوه بِه خام دارای کلسترول بسیار پایینی است. طبق تحقیقات اجرا شده میوه بِه در کاهش کلسترول خون نقش مهمی دارد و باعث کاهش فشار خون و سلامت قلب می گردد.

مفید برای کبد چرباز دیگر خواص بِه می توان برای درمان بیماری های کبدی مانند کبد چرب اشاره نمود؛ مصرف منظم میوه بِه برای سم زدایی کبد و درمان کبد چرب مفید است.

درمان دیابتبِه سرشار مقادیر بالای فیبر و گلیسیمی پایین است و برای جلوگیری از افزایش سطح قندخون و بعلاوه کاهش اندازه قندخون افراد دیابتی مفید است.

خواص برگ و روغن به دمنوش بِه برای کاهش افسردگی، گلودرد و سرفه مفید است بعلاوه جوشانده برگ به برای ضدعفونی کردن و درمان زخم مفید است. روغن دانه بِه برای تقویت قلب و تقویت کبد و معده مفید است.4

پی نوشت:

1.www.namnak.com

2.www.snn.ir

3.www.beytoote.com

4.www.seemorgh.com

منبع: راسخون
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1812

به "خواص میوه به چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص میوه به چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید