درمان غلظت خون با این نوشیدنی خوشمزه

به گزارش عکس پارسی، سکنجبین باعث تقویت کبد، قلب و جلوگیری از غلظت خون خواهد شد.

درمان غلظت خون با این نوشیدنی خوشمزه

برترین شربت برای پذیرایی از مهمان ها در ایام نوروز شربت سکنجبین است. این معجون هزار خواص معروف طب سنتی ایرانی می تواند بدن را پاکسازی نماید.

نعمت الله مسعودی متخصص طب ایرانی در مورد رعایت رژیم غذایی مناسب در ایام عید نوروز و بهار شرح داد: از دیدگاه طب ایرانی شروع فصل بهار به معنای رعایت رژیم غذایی است و باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که با شروع نوروز نباید در پی افزایش مصرف مواد غذایی و اضافه وزن باشیم.

با شروع فصل بهار باید از مصرف غذا هایی که باعث افزایش فراوری خون در بدن می گردد پرهیز کرد به علت اینکه در فصل بهار در بدن انسان فوران اخلاط رخ می دهد. همان طور که مشاهده شده با شروع فصل بهار مقدار سکته های مغزی و قلبی زیاد می گردد لذا ضروری است در این فصل از مصرف گوشت و غذا های سنگین پرهیز نموده و مصرف غذا های سبک مثل میوه و سبزی ها را جایگزین آن ها کنیم.

در زمینه مصرف آجیل نیز توصیه می گردد این دانه های روغنی را به صورت طبیعی مصرف کنید و حتی المقدور از مصرف آجیل های شور و آجیل هایی که به رنگ های غیرطبیعی آغشته شده اند پرهیز کنید به علت اینکه این عمل باعث از بین رفتن خواص آن ها می گردد بعلاوه خوب جویدن آجیل ها باعث جذب بهتر آن ها در بدن خواهد شد.

یکی از معجون های بسیار مفیدی که می توان برای پذیرایی از میهمان ها در این ایام استفاده کرد شربت سکنجبین است. این شربت از دیدگاه طب ایرانی به یک معجون هزار خواص معروف است که باعث پاکسازی بدن می گردد. سکنجبین باعث تقویت کبد، قلب و جلوگیری از غلظت خون خواهد شد. بعلاوه این شربت می تواند آرام بخش باشد. معمولاً برای تهیه شربت سکنجبین از سرکه، عسل، عرق نعنا و مقداری آب استفاده می گردد که این مواد بنا به تشخیص پزشک می تواند تغییر کند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 22 اسفند 1401 بروزرسانی: 22 اسفند 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2166

به "درمان غلظت خون با این نوشیدنی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان غلظت خون با این نوشیدنی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید