علت حضور خندوانه ای ها در برج میلاد؛ گود میلاد تا چه زمانی ایمن است؟

به گزارش عکس پارسی، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت که گود معروف برج میلاد به لحاظ ایمنی، شرایط نامناسبی دارد و شهرداری باید هرچه سریعتر اقدام به مناسب سازی آن کند.

علت حضور خندوانه ای ها در برج میلاد؛ گود میلاد تا چه زمانی ایمن است؟

مهدی عباسی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از برج در جمع خبرنگاران با اشاره به چالش های موجود در برج میلاد گفت: در این ملاقات مسائل موجود در برج از جمله درآمد هزینه و نگهداشت برج مورد آنالیز نهاده شد. بعلاوه درباره مباحث مرتبط با سرمایه گذاری در برج و اختیارات برج در این زمینه صحبت شد.

وی ادامه داد: یکی از مباحث محوری که در این ملاقات مطرح شد، گود معروف برج میلاد بود که به لحاظ ایمن سازی، شرایط نامناسبی دارد. دوستان پیشنهاد کردند بخشی از سازه اجرایی گردد تا پایدارسازی با اجرای سازه شکل بگیرد و بعد پروژه به صورت اصلی اجرا گردد. قرار بر این شد تا در ادامه، جلسه مشترکی با معاون شهرسازی و عمرانی شهرداری تهران تشکیل گردد و اگر لازم بود، شورا نیز در دادن مجوزهای لازم همکاری کند تا هر چه زودتر، این گود ساماندهی و ایمن سازی گردد ضمن آن که منابع صرف شده نیز اتلاف نگردد.

وی تأکید کرد: این که این گود ناایمن است و باید به سرعت از سوی شهرداری ایمن سازی گردد، در اولویت است. بعلاوه باید اصل پروژه نیز به صورت مشارکتی اجرایی گردد. بعلاوه از فضای سایت اداری که 70 درصد پیشرفت داشت نیز بازدید به عمل آمد که این بخش نیز باید به سرعت به اتمام برسد تا مانع اتلاف سرمایه ها شویم.

به گفته عباسی، کاربری های تجاری و کاربری در زمینه احداث هتل، بخشی از کارنمودهایی است که برای فضای اضافه شده به زمین های برج میلاد پیش بینی شده است.

وی تأکید کرد: از عمر استاندارد پایدارسازی گود برج میلاد گذشته است و آنچه مهم است، کوشش برای مقاوم سازی آن برای پیشگیری از حوادث احتمالی است.

در این بازدید مهدی علیپور، معاون عمرانی شرکت برج میلاد هم درخصوص گود مجاور برج میلاد گفت: برج میلاد تنها در همسایگی این برج است و نه از نظر ساختاری و نه اداری و سرمایه گذاری، ارتباطی با برج میلاد ندارد و ما همواره نسبت به وجود این گود در کنار اراضی برج میلاد معترض و نگران بودیم اما چون قرارداد ساخت پروژه از سوی سازمان سرمایه گذاری بسته شده بود و شهرداری نیز یک طرف قضیه بود و امکان اقامه دعوی نداشتیم زیرا بخشی از بدنه شهرداری درگیر این پروژه بود.

وی ادامه داد: از سال 92 ماجراهای این گود شروع شد و قرارداد این پروژه به صورت مشارکتی بسته شد. 49/5 درصد درآمد شهرداری تهران و 50/5 درصد درآمد بنیاد تعاون ناجا در این پروژه مشارکتی بود اما به علت تغییرات زیادی که در طراحی و اندازه سرمایه گذاری و در نهایت دستور خارج شدن نهادهای نظامی از بخش های مالی داده شد. این پروژه به خاتمه نرسید تا این که چند ماه پیش کاملا منتفی شد و زمین آن به شهرداری تهران تعلق گرفت. بعلاوه بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی برای این اراضی، کاربری هایی تعریف شده که باید قرارداد سرمایه گذاری آن بسته گردد. با توجه به این مصوبه، به نظر می آید طرح فروش این اراضی منتفی است و این پروژه بخشی از درآمدهای پایدار شهری محسوب می گردد.

علیپور در مورد اینکه گود مجاور برج میلاد تا چه زمانی ایمن است، گفت: در صورتی که اقداماتی برای ایمن سازی انجام گردد، این گود تا 6 ماه آینده ایمن است. مشاور فنی مهندسی اعلام نموده تا 6 ماه تضمین می نماید مسئله ای برای این گود وجود نداشته باشد. طرحی برای ایمنی موقت این گود تا زمانی که کارهای سرمایه گذاری و شروع طرح اصلی انجام گردد، پیش بینی شده است.

عباس حیدری، مدیر عامل برج میلاد نیز در مورد ایجاد بعضی سازه ها در کنار برج میلاد (مانند شهربازی یا استفاده مجموعه تلویزیونی خندوانه از مجموعه نمایشگاهی برج میلاد) به خبرنگاران گفت: همه این سازه ها با کاربری برج میلاد همخوانی دارد. شهرداری تهران در حوزه گردشگری اگر چه متولی نیست اما اقداماتی را انجام داده و تعریف مجموعه هایی که به موضوع گردشگری یاری می نمایند، مغایر با کاربری برج میلاد نیست.

وی در مورد استفاده مجموعه تلویزیونی خندوانه از مجموعه نمایشگاهی برج میلاد نیز شرح داد: طی چند سال اخیر به خاطر شیوه و همه گیری پاندمی کرونا، استفاده از این مجموعه نمایشگاهی راکد شده بود و از این ظرفیت استفاده نمی شد. به همین علت بود که این مجموعه، در اختیار برنامه های سیمای جمهوری اسلامی ایران - از جمله برنامه پربیننده خندوانه- نهاده شد و کاربری تغییر داده شده، صرفا به علت مقطع زمانی خاص کرونا جهت استفاده از این فضا بوده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1880

به "علت حضور خندوانه ای ها در برج میلاد؛ گود میلاد تا چه زمانی ایمن است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت حضور خندوانه ای ها در برج میلاد؛ گود میلاد تا چه زمانی ایمن است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید