ملاقات امیرعبداللهیان با وزیرخارجه اقتصادی

به گزارش عکس پارسی، حسین امیر عبداللهیان امروز در میزبان عبدالله دیوپ وزیر امور خارجه جمهوری اقتصادی و هیات همراه بود.

ملاقات امیرعبداللهیان با وزیرخارجه اقتصادی

به گزارش خبرنگاران، در این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مختلف مورد علاقه در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مذاکره و گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار به اهمیت انجام سفرهای متقابل مقامات دو کشور در توسعه روابط دوجانبه اشاره نموده و بر جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت دکتر رییسی تاکید نمود.

امیر عبداللهیان اراده جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه مراودات و تعاملات با کشور مالی در تمامی زمینه های مورد علاقه مشترک را مورد تاکید قرار داده و با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه های گوناگون صنعتی و علمی و از جمله بهداشت، دارو و تجهیزات پزشکی، بر آمادگی تهران برای انتقال فناوری و به شراکت گذاشتن این دستاوردها با کشور دوست مالی تاکید نمود.

عبدالله دیوپ وزیر امور خارجه جمهوری مالی نیز در این دیدار ضمن تشکر بابت دعوت و میهمان نوازی طرف ایرانی، از آمادگی کشورش برای توسعه روابط دوجانبه، بویژه در مورد مسایل تجاری و مالی اطلاع داد.

وزیر امورخارجه مالی با برشمردن زمینه های کاری از شرکتهای ایرانی جهت حضور در کشورش دعوت کرد.

دو طرف بعلاوه بر ضرورت توسعه همکاریها در زمینه های مورد علاقه مشترک از جمله آموزش، بهداشت، فناوریهای نوین، دامپروری وانرژی به ویژه انرژی خورشیدی تاکید و در مورد تدوین نقشه راه همکاریها در اسرع وقت توافق کردند.

بعلاوه وزرای امورخارجه دو کشور با توجه به گستره همکاریهای فیمابین ، تصمیم گرفتند کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور تاسیس و اولین جلسه آن را در آینده نزدیک در باماکو، مرکز مالی تشکیل دهند.

وزیر امور خارجه مالی از دکتر امیرعبداللهیان جهت دیدار از لومه دعوت نمود که مورد پذیرش طرف ایرانی قرار گرفته و مقرر شد این سفر در اولین فرصت ممکن انجام گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1959

به "ملاقات امیرعبداللهیان با وزیرخارجه اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات امیرعبداللهیان با وزیرخارجه اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید