رئال به دنبال انتقام از لیورپول، دورتموند مترصد سومین پیروزی در استانبول

به گزارش عکس پارسی، خبرنگاران: قهرمان اروپا در حالی به انگلیس سفر می نماید که در فکر دریافت انتقام از سرخپوشان مرسی ساید است. همچنین دورتموند هم به دنبال ثبت سومین برد متوالی اش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی احتمالی مقابل گالاتاسرای است.

رئال به دنبال انتقام از لیورپول، دورتموند مترصد سومین پیروزی در استانبول

از سفر با تور استانبول لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، سومین دور از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب (چهارشنبه) با برگزاری 8 ملاقات در گروه های اول تا چهارم پیگیری می شود که در مهمترین جدال از گروه B لیورپول و رئال مادرید در استادیوم آنفیلد مقابل هم صف آرایی خواهند کرد.

رئال مادرید که فصل گذشته با قهرمانی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا دسیما را فتح کرد و به رویای هوادارانش برای 2 رقمی کردن افتخاراتش در این رقابت ها جامه عمل پوشاند در حالی چهارشنبه شب در استادیوم آنفیلد به مصاف لیورپول می رود که شنبه شب در هفته هشتم لالیگای اسپانیا با نتیجه 5 بر صفر میزبان خود، لوانته را در هم کوبید و با 18 امتیاز در رده سوم جدول این رقابت ها نهاده شد. شاگردان کارلو آنچلوتی 5 بازی اخیر خود در لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های اسپانیا را با پیروزی پشت سر گذاشته اند، این در حالی است که در این 5 بازی 25 گل وارد دروازه حریفان نموده اند و تنها 3 بار درواز ه شان باز شده است. آمادگی بالای خط حمله رئال که بازیکنانی همچون کریستیانو رونالدو و کریم بنزما را دارد زنگ خطری برای دفاع لیورپولی هاست.

در سویی دیگر لیورپول که با 5 عنوان قهرمانی در رقابت های اروپایی پرافتخارترین تیم انگلیسی در این رقابت ها به شمار می رود در 5 بازی اخیر خود در لیگ برتر 2 پیروزی، 2 شکست و یک تساوی کسب نموده است. بندرنشینان عصر یک شنبه در جدالی نزدیک و پایاپای پیروز شدند در لحظات خاتمهی به پیروزی 3 بر 2 در خانه کوئینز پارک رنجرز برسند و بردی دراماتیک را به نام خود ثبت نمایند. شاگردان برندان راجرز فصل گذشته با داشتن لوئیز سوارزی که حالا در بارسلونا عضویت دارد در حالی به عنوان نایب قهرمانی رسیدند که کورس قهرمانی را در هفته آخر به منچسترسیتی واگذار کردند و با 2 امتیاز اختلاف در صندلی دوم ایستادند. آنها قهرمانی را از دست دادند اما پس از 5 سال غیبت به رقابت های لیگ قهرمانان بازگشتند. لیورپولی ها در حال حاضر با 13 امتیاز در مکان پنجم جدول رده بندی لیگ برتر جای دارند و با چلسی صدرنشین 9 امتیاز فاصله دارند.

در گروه B لیگ قهرمانان رئال مادرید هر 2 بازی پیشین خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و در حال حاضر با 6 امتیاز صدرنشین است. آنها ابتدا در خانه خود بازل سوئیس را 5 بر یک در هم کوبیدند و در ملاقات دوم شان هم لودوگورتس بلغارستان را با نتیجه 2 بر یک شکست دادند. سرخپوشان مرسی ساید هم که در بازی نخست خود 2 بر یک در آنفیلد بر لودوگورتس غلبه کردند در ملاقات دوم خودشان با نتیجه یک بر صفر مغلوب میزبان خود، بازل شدند و در حال حاضر با 3 امتیاز و به خاطر تفاضل گل بهتر در رده دوم جدول گروه شان ایستاده اند.

آخرین جدال 2 تیم به فصل 09-2008 باز می شود که در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا لیورپول پیروز شد در مجموع 2 بازی رفت و برگشت با نتیجه 5 بر صفر از سد تیم اول شهر مادرید بگذرد. بندرنشینان در آن دوره به سرمربیگری رافائل بنیتس در سانتیاگو برنابئو بازی رفت را یک بر صفر به سود خود به خاتمه بردند و در بازی برگشت هم رئالی ها را در انگلیس 4 بر صفر نقره داغ کردند تا سنگین ترین شکست سفیدپوشان مادریدی را در این رقابت ها به آنها تحمیل نموده باشند. از آن تیم لیورپولی که مقابل رئال به میدان رفت تنها استیون جرارد باقی مانده است و در سوی دیگر ایکر کاسیاس، سرخیو راموس و په په از بازماندگان آن تیم کهکشانی ها هستند. البته باید دید که آنچلوتی در این بازی کاسیاس را در چارچوب دروازه اش قرار خواهد داد یا از کیلور ناواس کاستاریکایی استفاده خواهد نمود.

لیورپول تا کنون در 14 بازی خانگی به ملاقات تیم های اسپانیایی رفته که حاصلش 4 پیروزی، 6 تساوی و 4 شکست بوده است. آخرین جدال لیورپول با تیم های اسپانیایی هم به فصل 10-2009 به بازی مقابل اتلتیکومادرید باز می شود که در بازی رفت یک بر صفر مغلوب شد و در بازی برگشت در خانه خود به رجحان 2 بر یک رسید ولی در نهایت به دلیل گل خورده در خانه از رسیدن به فینال باز ماند. سرخپوشان مرسی ساید در 18 بازی قبلی خانگی خود در رقابت های اروپایی تنها یک شکست را متحمل شده اند.

رئال مادرید هم در 7 بازی اخیر خارج از خانه خود در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به پنج پیروزی دست یافته است. آخرین پیروزی کهکشانی ها مقابل تیم های انگلیسی هم به فصل 13-2012 برمی شود که رونالدو در پیروزی 2 بر یک رئال تیرخلاص را بر منچستریونایتد، تیم پیشین خود زد و موجبات صعود این تیم اسپانیایی به مرحله یک چهارم نهایی را فراهم کرد. تیم اول شهر مادرید در 3 بازی اخیر خود در خانه تیم های لیگ رجحان شکست ناپذیر بوده و آمار کلی این تیم در ملاقاتهای خارج از خانه مقابل تیم های انگلیسی 5 پیروزی، 3 تساوی و 5 شکست بوده است.

جون فلاناگان و دنیل استوریج از لیورپول و گرث بیل، سامی خدیرا و جیمز رودریگز از رئال مارید به دلیل مصدومیت این بازی را از دست خواهند داد. ضمناً حضور سرخیو راموس، کریم بنزما و رافائل واران نیز از رئال در این بازی در پاره ای از ابهام است.

گالاتاسرای- بورسیا دورتموند

همچنین در دیگر ملاقات از گروه D تیم های گالاتاسرای ترکیه و بورسیا دروتموند آلمان در استادیوم تورک تله کوم شهر استانبول به ملاقات هم خواهند رفت. بورسیا دروتموند، نایب قهرمان فصل گذشته بوندس لیگا که در فصل 13-2012 به عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا هم رسید در فصل جاری لیگ دسته اول بوندس لیگا شرایط خوبی ندارد و پس از گذشت هشت هفته از این رقابت ها با دو پیروزی، یک تساوی و پنج شکست در مکان چهاردهم جدول 18 تیمی بوندس لیگا جای دارد. زردپوشان وستفالن با شکست 2 بر یک شنبه شب در خانه اف سی کلن راهی استانبول می شوند.

گالاتاسرای شنبه شب در هفته ششم سوپرلیگ ترکیه 2 بر یک فنرباغچه، رقیب سنتی خود غلبه کرد و حالا با روحیه بالایی پذیرای نماینده آلمان است که در سال های اخیر در لیگ قهرمانان تیمی پیروز نشان داده است. شاگردان چزاره پراندلی در حال حاضر با 13 امتیاز در مکان دوم جدول رده بندی سوپرلیگ ترکیه جای دارند و با بشیکتاش صدرنشین تنها یک امتیاز اختلاف دارند.

شاگردان یورگن کلوپ به ترتیب با پیروزی خانگی 2 بر صفر مقابل آرسنال و رجحان 3 بر صفر در خانه اندرلخت نشان داده اند که بر خلاف بوندس لیگا شرایط خوبی در لیگ قهرمانان اروپا دارند و در حال حاضر با 6 امتیاز صدرنشین گروه D هستند.

شیرهای استانبول هم پیش از این ملاقات با تساوی خانگی مقابل اندرلخت بلژیک و شکست 4 بر یک در خانه آرسنال در حال حاضر با یک امتیاز از دو بازی قبلی خود به طور مشترک با نماینده بلژیک در مکان سوم این گروه قرار دارند.

برنامه کامل مسابقات شب دوم از دور سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به توضیح زیر است:

گروه A:

اتلتیکومادرید اسپانیا - مالمو سوئد

المپیاکوس یونان - یوونتوس ایتالیا

گروه B:

لیورپول انگلیس - رئال مادرید اسپانیا

لودوگورتس بلغارستان - بازل سوئیس

گروه C:

بایرلورکوزن آلمان - زنیت سن پترزبورگ روسیه

موناکو فرانسه - بنفیکا پرتغال

گروه D:

اندرلخت بلژیک - آرسنال انگلیس

گالاتاسرای ترکیه - بورسیا دورتموند آلمان

تمام بازی ها ساعت 22:15 به وقت تهران آغاز خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 573

به "رئال به دنبال انتقام از لیورپول، دورتموند مترصد سومین پیروزی در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئال به دنبال انتقام از لیورپول، دورتموند مترصد سومین پیروزی در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید