رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران عنوان نمود؛ عمل بینی، مشکل ترین جراحی پلاستیک در بدن، چه کسانی باید بینی خود را عمل نمایند؟

به گزارش عکس پارسی، نراقی گفت: در کتاب های متعدد جراحی پلاستیک قید شده است که مشکل ترین جراحی پلاستیک در بدن، عمل زیبایی بینی است.

رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران عنوان نمود؛ عمل بینی، مشکل ترین جراحی پلاستیک در بدن، چه کسانی باید بینی خود را عمل نمایند؟
به گزارش محسن نراقی رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران در حاشیه برگزاری اولین سمپوزیوم صورت ایران، اظهار کرد: شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه باعث شده تقاضا برای جراحی زیبایی بینی افزایش یابد که شاید خیلی از این موارد نیاز به عمل جراحی نداشته باشند.

نراقی تاکید نمود: وظیفه جراحان پلاستیک است که با انتخاب درست بیمار و بر اساس وضعیتی که دارد، نسبت به پذیرش عمل او اقدام کند.

افزایش تعداد جراحی زیبایی بینی در ایران

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد جراحی زیبایی بینی در کشور، اضافه نمود: خیلی ها عمل زیبایی بینی را یک جراحی ساده تلقی می نمایند، در صورتی که در کتاب های متعدد جراحی پلاستیک قید شده است که مشکل ترین جراحی پلاستیک در بدن، عمل زیبایی بینی است.

نراقی گفت: به همین دلیل است که در تمامی همایش های جراحی پلاستیک در جهان، بیشترین مباحث مربوط به جراحی زیبایی بینی است.

وی با اشاره به اینکه بینی به عنوان عضو مرکزی صورت از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است، توضیح داد: بینی، تاثیر مهمی در چهره دارد و می توان به عنوان نقطه مثبت یا منفی صورت تلقی گردد.

نراقی ادامه داد: بینی، عضوی است که دارای مهم ترین عملکرد تنفسی در بدن است و از این طریق به بافت های بدن، اکسیژن می رسد. به همین دلیل، افرادی که بعد از جراحی های غیرعلمی، سلامت خودشان را از دست می دهند، متوجه می شوند چه نعمتی را از دست داده اند.

وظیفه پزشکان نسبت به در خواست جراحی غیر ضرور بینی

رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران، با تاکید بر اینکه وظیفه پزشک است که در انتخاب بیمار برای جراحی زیبایی بینی درست اقدام کند، گفت: اگر فردی کاندید عمل جراحی نبود، می بایست با مشاوره دلسوزانه، او را از انجام عمل منصرف کرد.

وی اضافه نمود: بهترین کسانی که کاندید عمل جراحی زیبایی بینی هستند، یا مشکل تنفسی دارند و یا اینکه ناهنجاری یا بد شکلی بینی، تناسب چهره آنها را بر هم زده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 94

به "رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران عنوان نمود؛ عمل بینی، مشکل ترین جراحی پلاستیک در بدن، چه کسانی باید بینی خود را عمل نمایند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران عنوان نمود؛ عمل بینی، مشکل ترین جراحی پلاستیک در بدن، چه کسانی باید بینی خود را عمل نمایند؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران عنوان نمود؛ عمل بینی، مشکل ترین جراحی پلاستیک در بدن، چه کسانی باید بینی خود را عمل نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید