رادیو بین المللی چین: بازگشایی مدارس طبق زمان مقرر دلیل محکمی بر کنترل موثر کروناست

به گزارش عکس پارسی، بر اساس دستورالعمل های پیشگیری و کنترل اپیدمی کرونا، بعضی از استان ها و شهرهای چین روش های انعطاف پذیر افتتاح مدارس را برای جلوگیری از تجمع دانش آموزان در پیش گرفته اند.

رادیو بین المللی چین: بازگشایی مدارس طبق زمان مقرر دلیل محکمی بر کنترل موثر کروناست

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، کرونا باعث شده 2020، سالی بی سابقه و فوق العاده گردد. شیوع ویروس کرونا و فرایند طولانی مبارزه با آن باعث شده که بیشتر دانش آموزان در خانه با آموزش آنلاین به تحصیل بپردازند. به همین دلیل زمان بازگشایی مراکز تحصیلی از مهدهای کودک گرفته تا دانشگاه ها، دبیرستان ها و دبستان ها توجه زیادی را به خود جلب نموده است.

طبق برنامه ریزی اجرا شده روز اول سپتامبر (11شهریور)، دبیرستان ها و دبستان ها و مهدهای کودک در بیشتر استان ها و شهرهای چین سال تحصیلی را در پاییز شروع می نمایند. والدین دانش آموزانی که مشغول کار و تربیت فرزند بودند، خاتمه خیالشان راحت شد. بچه هایی که بیش از نیمی از سال در خانه مانده بودند نیز خرسند هستند و بالاخره می توانند در محیط جدید با دوستان همسن خود آموزش دیده و بازی نمایند.

بر اساس دستور العمل های پیشگیری و کنترل اپیدمی کرونا، بعضی از استان ها و شهرهای چین روش های انعطاف پذیر افتتاح مدارس را برای جلوگیری از تجمع دانش آموزان در پیش گرفته اند.

به عنوان مثال، روز شنبه 29 اوت (8 شهریور) فصل بازگشایی مدارس در پکن شروع شد. در این روز دانش آموزان دوره های دبستان، هدایت و دبیرستان که در مجموع 590 هزار نفر بودند در مدارس ثبت نام کردند. گفتنی است کلاس های سال پنجم و ششم دبستان و سال دوم دبیرستان (مقدماتی) از اول سپتامبر و کلاس های دوم، سوم و چهارم دبیرستان از 7 سپتامبر شروع می گردد.

پس از بازگشایی کلاس های مدارس ابتدایی و متوسطه، مدیریت نسبتاً محدود نماینده ای برای جلوگیری از ازدحام جمعیت با اجرای روش های رفت و برگشت در زمان های متفاوت و فاصله گذاری یک متری اجرا می گردد. در ترم جدید مدارس به آموزش آنلاین و آفلاین در کنار هم ادامه خواهند داد. در عین حال روش های پیشگیری و کنترل اپیدمی کرونا و فعالیت های آموزشی و ورزشی را هماهنگ خواهند کرد و به طور موثر اجرای برنامه یک ساعت ورزش در هر روز را پیگیری خواهند کرد.

به دلیل کنترل موثر اپیدمی کرونا در چین بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه به صورت عادی صورت می گیرد. در تاریخ 30 اوت (9 شهریور)، به مدت 15 روز متوالی هیچ مورد ابتلای جدیدی در سرزمین اصلی چین مشاهده نشده است. زندگی مالی و اجتماعی به جهت عادی بازگشته و بازگشایی مدارس امری طبیعی است.

چین همیشه کار پیشگیری از اپیدمی کرونا را در وهله اول قرار داده است. پس از کنترل کرونا، به طور منظم و سیستماتیک بازگشایی کار و فراوری و آموزش در این کشور انجام می گردد و بدون شک این اقدامات به احیای اقتصاد و افزایش نشاط اجتماعی یاری خواهد نمود.

مدارس در ایران نیز قرار است از روز 5 سپتامبر (15 شهریور)، سال تحصیلی جدیدی را شروع نمایند. از آنجا که ایالات متحده بر تحریم های غیرانسانی و غیرقانونی اصرار دارد، پیشگیری و کنترل بیماری همه گیر کرونا در ایران دشوارتر از سایر کشورهاست، اما با این وجود آمار رسمی طی 10 روز گذشته نشان می دهد اپیدمی کرونا به طور مداوم در یک فرایند نزولی قرار داشته است.

بچه ها آینده و امید کشور هستند و تنها با تضمین سلامتی آنها و فراهم کردن بستر مطلوب تحصیل برای آنان مردم می توانند در رفاه زندگی نمایند. این امید صادقانه وجود دارد که چین و ایران دست در دست هم به زودی به طور کامل بر اپیدمی کرونا غلبه نمایند تا تضمین محکم تری برای بچه ها در رفتن به مدرسه و از سرگیری آموزش فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1140

به "رادیو بین المللی چین: بازگشایی مدارس طبق زمان مقرر دلیل محکمی بر کنترل موثر کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رادیو بین المللی چین: بازگشایی مدارس طبق زمان مقرر دلیل محکمی بر کنترل موثر کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید