ستاری: دانش بنیان ها با نوآوری حوزه های راهبردی را متحول کردند ، استقبال صنایع دفاعی گامی برای برطرف اولویت های کشور

به گزارش عکس پارسی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: ورود شرکت های دانش بنیان به هر حوزه ای از دفاعی، صنعتی، سلامت و تجاری نویدبخش ورود نوآوری به آن حوزه ها است.

ستاری: دانش بنیان ها با نوآوری حوزه های راهبردی را متحول کردند ، استقبال صنایع دفاعی گامی برای برطرف اولویت های کشور

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، سامانه های راداری و امدادی با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش رونمایی شد. این دو محصول ایران ساخت با حمایت معاونت علمی و به همت شرکت های دانش بنیان در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فراوری شده است تا احتیاج کشور با توانمندی بومی تامین گردد.

توانمندی دانش بنیان ها در برطرف احتیاج های فناورانه کشور

سورنا ستاری در این مراسم با اشاره به نقش دانش بنیان ها در فراوریات تجهیزات فناورانه و راهبردی گفت: ورود این شرکت ها به هر حوزه ای از دفاعی، صنعتی، سلامت و تجاری نویدبخش ورود نوآوری به آن حوزه ها است و از آمادگی بخش های مختلف برای استقبال از این نوآوری ها حمایت می کنیم.

رییس ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته، با اشاره به رویکرد مثبت پدافند هوایی به تحول و ساخت دستاورد های ایران ساخت ادامه داد: پدافند هوایی جزء پیشگامان در عرصه دانش بنیان است و رویکرد باز و مثبت این بخش به نوآوری دانش بنیان ها زمینه ساز تحولات ارزشمندی شد. امیدوارم این رویکرد به دیگر بخش های کشور تعمیم پیدا کند.

ستاری، با بیان اینکه نوآوری، ارمغان شرکت های دانش بنیان و خلاق برای بخش های گوناگون است، بیان نمود: باید به موضوع نوآوری توجهی ویژه داشته باشیم. زیرا نوآوری است که پیشرفت و فائق آمدن بر مسائل را به همراه دارد و آبادانی در گروی نوآوری شرکت های دانش بنیان و خلاق است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، اضافه کرد: توسط این کسب وکار ها نوع جدیدی از نوآوری ها و فناوری ها، روش ها، خدمات و محصولات جدیدی به ارمغان می آید که ضمن خلق ارزش اضافه نموده، اقتدار و خودکفایی را به همراه دارد.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان این که استقبال صنایع و بخش های دفاعی، تحولی جدید را در برطرف مهم ترین احتیاج های اولویت دار کشور ایجاد نموده است ادامه داد: هموار کردن راه برای این شرکت ها، سرمنشا تحولات فناورانه و سرریز دانش و فناوری خواهد بود.

ستاری، دفاع مقدس را نمونه ای شاخص از نقش آفرینی نوآوری در اوج محدودیت ها دانست و ادامه داد: در سالگرد عملیات والفجر 8 قرار داریم. این عملیات مصداق شاخصی از توانمندی نوآوران بود که در اوج محدودیت ها و مسائل با افتخار آفرینی افراد خلاق و نوآور، به برگ زرینی در تاریخ کشور بدل شد. والفجر8 موفقیت آمیز نمی شد مگر با نوآوری هایی که پا به میدان گذاشتند.

وی همچنین بیان نمود: می بایست بخش های اثرگذار کشور به توانمندی شرکت های دانش بنیان و خلاق اعتماد نمایند و با حمایت از نوآوری آن ها، زمینه ساز خلق ارزش اضافه نموده و ثروت شوند.

لازم به ذکر است؛ سامانه راداری بهمن بدون انتشار امواج و منطبق با پیشرفته ترین فناوری روز جهان در این حوزه از قابلیت شناسایی و کشف ریزپرنده ها همچون هواپیما های بدون سرنشین و رادارگریز برخوردار است. همچنین اتاق عمل سیار خودکششی تحت عنوان نجات، با قابلیت استفاده در موقعیت های بحرانی، امکانات حیاتی حوزه پزشکی را ارائه می نماید و برای نخستین بار در کشور بومی سازی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1447

به "ستاری: دانش بنیان ها با نوآوری حوزه های راهبردی را متحول کردند ، استقبال صنایع دفاعی گامی برای برطرف اولویت های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: دانش بنیان ها با نوآوری حوزه های راهبردی را متحول کردند ، استقبال صنایع دفاعی گامی برای برطرف اولویت های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید