سهم مناسبی از منابع آبی کرخه به کرمانشاه اختصاص داده نشده است

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران، مهراد سالاری ظهر امروز پنج شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر عامل آب منطقه ای کرمانشاه که با حضور مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، مشاور وزیر نیرو و جمعی از مسئولین استانی برگزار گردید به مشکل کدورت آب شهرهای مناطق زلزله زده اشاره نمود و گفت: با توجه به پس لرزه های متعددی که رخ می دهد مجبور هستیم آب رسانی سیار داشته باشیم که زیبنده نیست.

سهم مناسبی از منابع آبی کرخه به کرمانشاه اختصاص داده نشده است

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه خواهان توجه مسئولین به تخصیص آب استان شد و اضافه نمود: در این خصوص برخورد علمی می گردد و در این راستا تاثیر عوامل جانبی سبب می گردد برخورد درستی با این موضوع صورت نگیرد.

وی همچنین خواهان توجه وزارت نیرو به پروژه های آب استان شد و بیان داشت: با توجه به اینکه اقتصاد استان بر مبنای کشاورزی است سهم استان را کم نکنید چرا که سهم مناسبی از منابع آبی کرخه به کرمانشاه اختصاص داده نشده است.

سالاری ساماندهی پروژه آبشوران را از اولویت ها معرفی کرد و اضافه نمود: باید به فکر چاره برای پروژه هایی باشیم که خطری برای شهر دارد و اجازه ندهیم اتفاقی بیفتد بعد به فکر بیفتیم.

وی گفت: در استان ما در راستای صیانت از منابع آب با تمام چاه های غیر مجاز برخورد می کنیم و می بینیم که استان های قبل و بعد از ما این قانون را رعایت نمی گردد لذا اگر قرار لست قانون رعایت گردد باید در همه استانها باشد.

کافی نبودن مخازن آب در کرمانشاه

فرهاد تجری، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از منابع طبیعی و آبی استان بعنوان یکی از ظرفیت های توسعه نام برد و بیان داشت: استان کرمانشاه کشاورزی محور است و اگر استفاده بهینه از آب داشته باشیم می تواند تامین کننده بخش عظیمی از نیازمندی های کشور در بخش کشاورزی باشد.

تجری گفت: اگر از سهم آب استان کرمانشاه به استان های دیگری که توجیه کشاورزی هم ندارند انتقال دهند، ظلم است.

وی یکی از مسائل استان را کافی نبودن مخازن آب اظهار داشت و ادامه داد: به خاطر همین بسیاری از آبهای استان به سمت کشورهای همسایه به هدر می رود.

لازم به ذکر است در سرانجام این مراسم بهرام درویشی به عنوان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه معرفی و از خدمات پنج ساله کیاست امیریان در این شرکت تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 116

به "سهم مناسبی از منابع آبی کرخه به کرمانشاه اختصاص داده نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم مناسبی از منابع آبی کرخه به کرمانشاه اختصاص داده نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید