سوئد نماینده اسکاری خود را معرفی کرد

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، این درام ساخته روبن اوستلوند درباره هجوم بهمن بر یک خانواده سوئدی است. این خانواده که برای اسکی در تعطیلات راهی کوهستان شده اند در بهمن گیر می افتند.

سوئد نماینده اسکاری خود را معرفی کرد

این فیلم اولین بار در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن سال جاری به نمایش درآمد و جایزه هیات ژوری را برد. مخاطبان آمریکای شمالی نیز همین هفته با آغاز جشنواره تورنتو شاهد نمایش این فیلم در این جشنواره معتبر سینمایی خواهند بود.

این دومین فیلم ساخته اوستلوند است که به عنوان نماینده سینمای سوئد راهی اسکار می گردد. در سال 2009 نیز این کارگردان با فیلم غیرارادی راهی اسکار شده بود، اما به عنوان نامزد نهایی انتخاب نشد. آخرین باری که سوئد برنده جایزه اسکار خارجی شد در سال 2004 بود که برای فیلمی از کی پولاک با عنوان آنچنانکه در بهشت است این جایزه را از آن خود نموده بود.

تا به امروز کشورها متعددی نمایندگان خود را برای اسکار خارجی معرفی نموده اند.

کرواسی با فیلم کمدی گاوچران ساخته تومیسلاو میرسیچ به اسکار می رود که اقتباسی از یک نمایشنامه کمدی است.

فنلاند نیز با درام شب عینی ساخته پیرو هونکاسلو درباره زندگی پسری در مناطق فقیرنشین هلسینکی به اسکار می رود.

صربستان نیز با به امید ملاقات در مونته ویدو به کارگردانی دراگان ژلوگریش درباره موفقیت تاریخی تیم فوتبال یوگسلاوی در جام جهانی 1930 در اسکار حضور خواهد داشت.

ملودرامی تاریخی ساخته دومینیک گراف با عنوان خواهران عاشق نیز به عنوان نماینده آلمان در بخش اسکار خارجی سال 2015 حضور پیدا می نماید.

آیدا ساخته پاول پاولیکووسکی نماینده سینمای لهستان در بخش فیلم خارجی اسکار خواهد بود.

آموزشگاه اسکار اسامی نامزدهای بخش اسکار خارجی را 15 ژانویه اعلام می نماید و برنده در مراسم اسکار 2015 در تاریخ 22 فوریه معرفی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 844

به "سوئد نماینده اسکاری خود را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوئد نماینده اسکاری خود را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید