شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا بیشتر مدارس الحسکه را تصرف کردند

به گزارش عکس پارسی، شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا با تصرف ده ها مدرسه در استان الحسکه مانع حضور دانش آموزان و کادر آموزش و پرورش وابسته به دولت سوریه به آنجا می شوند.

شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا بیشتر مدارس الحسکه را تصرف کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گروه نیرو های دموکراتیک سوریه موسوم به قسد که تحت حمایت نظامیان اشغالگر آمریکایی هستند در مناطق تحت کنترل خود در استان الحسکه در شمال شرق سوریه به سختگیری ها و تحریم های نظام مند خود علیه اهالی و به خصوص در شهر القامشلی و حومه آن ادامه می دهند.

این شبه نظامیان کُرد بیشتر مدارس دولتی را با زور سلاح به تصرف خود درآورده و اقدام به اخراج کادر آموزشی و محروم کردن دانش آموزان و دانشجویان از حق تحصیل کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، از جمله تخلفات شبه نظامیانی که سیاست های آمریکای اشغالگر را اجرا می کنند، این است که اخیراً 137 مدرسه دولتی از 213 مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی را به تصرف خود درآورده و با نادیده دریافت حق بچه ها و نوجوانان از تحصیل، درصدد هستند از طریق برنامه های درسی، افکار تجزیه طلبی را در اذهان دانش آموزان پرورش دهد.

دحام فیاض العلی رئیس بخش آمار اداره آموزش و پرورش الحسکه به خبرگزاری رسمی سوریه گفت: شبه نظامیان کُرد، دوازده مدرسه مقطع متوسطه از مجموع 31 مدرسه شهر القامشلی و خوابگاه های وابسته به آن را در سال جاری میلادی تصرف کردند و در سال های گذشته هم همه مدارس شهر ها و مناطق رمیلان، الماکیه، الیعربیه و تل حمیس را به تصرف خود درآورده و مانع ورود کادر آموزشی و پرورش به آنجا شدند.

حسن الحسین رئیس مجتمع آموزشی القامشلی گفت که برای مقابله با این رفتار ها که به منزله تعرض به حقوق بچه ها برای تحصیل تلقی می شود، یک کمیته اضطراری توسط اداره آموزش و پرورش تشکیل شده تا همه مسائل را برطرف کرده و مسائل ناشی از تصرف مدارس توسط شبه نظامیان کُرد را حل نماید و همه دانش آموزان از همه مناطق را در مدارس تحت مدیریت اداره آموزش و پرورش الحسکه پذیرش کنند که طبق برنامه های آموزش و پرورش دولت سوریه عمل می کنند.

خانواده های دانش آموزان هم با ابراز نارضایتی از رفتار های شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا می گویند که این رفتار ها خیلی فرقی با رفتار های ترکیه در عین العرب و راس العین ندارد، زیرا آن ها هم می خواهند مانع تحصیل دانش آموزان در مدارس دولتی سوریه شوند.

سلیمان پدر یکی از دانش آموزان می گوید این رفتار ها هرگز مانع اصرار خانواده ها برای تدریس فرزندانشان در مدارس دولتی نمی شوند و آن ها هرگز اجازه نمی دهند فرزندانشان در مدارسی تحصیل کنند که طبق برنامه آموزش و پرورش دولت سوریه فعالیت نمی کنند.

استان الحسکه در کنار استان های دیرالزور و رقه که محل حضور پایگاه های آمریکایی است در ماه های گذشته صحنه اعتراضات اهالی و عشایر منطقه علیه آمریکایی ها بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1150

به "شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا بیشتر مدارس الحسکه را تصرف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا بیشتر مدارس الحسکه را تصرف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید