ضرورت استفاده از شیوه پیشینیان یزد در بهره وری آب

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران، محمدمهدی جوادیان زاده در کارگروه استانی سازگای با کم آبی در یزد گفت: برنامه پنج ساله ای برای میزان صرفه جویی در آب در حوزه های مختلف تدوین شده که اگر اهداف این برنامه محقق گردد، می توانیم بگوییم در مدیریت مصرف آب پیروز عمل نموده ایم.

ضرورت استفاده از شیوه پیشینیان یزد در بهره وری آب

وی با اشاره به اینکه در این برنامه، میزان مصرف آبی که تا سال 1400 باید در حوزه کشاورزی کاهش یابد، 50 درصد میزان فعلی است که این میزان در بخش خانگی 20 درصد و در سایر بخش ها نیز بین 20 تا 40 درصد است.

جوادیان زاده اظهار داشت: بیشترین آب مصرفی اکنون در حوزه کشاورزی است که می توان با اصلاح روش های آبیاری و تغییر نوع کشت، به برنامه تدوین شده دست یابیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با بیان اینکه مردم یزد از گذشته های دور با مشکل بی آبی روبرو بودند و به دست به ابداع روش های خلاقانه برای بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف آب زده اند، اضافه نمود: از جمله این روش ها می توان به آبیاری کوزه ای و ... اشاره نمود.

وی تاکید نمود: همه کوشش نسل امروز باید معطوف به این باشد که با استفاده از روش گذشتگان، میراث آنها را حفظ نموده و به شیوه آنها در بهره وری آب عمل کنیم اما ضروری است در جوانان برای این مهم انگیزه گردد.

جوادیان زاده اظهار داشت: در چشم انداز 1430 به دلیل ابهام احتیاج آبی صنعت و خدمات، احتیاج آبی استان در کشور به درستی ترسیم نشده بود و رقم کمتر از احتیاج واقعی تعیین شده بود که خوشبختانه با دلایل منطقی ارائه شده، رقم تخصیصی افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد اظهار امیدواری کرد: با مشارکت مردم و دستگاه های مختلف، بتوانیم میزان بهره ورری در مصرف آب در حوزه های مختلف کشاورزی، شرب، صنعتی و ... را افزایش دهیم و به تحقق 100 درصدی مدیریت منابع آب برسیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 131

به "ضرورت استفاده از شیوه پیشینیان یزد در بهره وری آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت استفاده از شیوه پیشینیان یزد در بهره وری آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید