ضرورت تقویت نظارت پلیس گشت ساختمان بر ساخت و ساز ها

به گزارش عکس پارسی، عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: خریداران زمین های غیر مجاز در هنگام صدور پروانه و ساخت و ساز هزینه بیشتری را متحمل می شوند.

ضرورت تقویت نظارت پلیس گشت ساختمان بر ساخت و ساز ها

فخر السادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد در نشست علنی شورا گفت: فروش بعضی زمین های سطح شهر قراردادی و بدون پروانه ساخت و به وسیله تفکیک های غیر مجاز صورت می گیرد، این زمین ها به علت هزینه های پایین تر مورد توجه بعضی شهروندان برای خرید قرار میگیرند.

او اضافه کرد: در صورتی که در مورد این زمین ها، شهرداری مطابق ماده 101، حق سرانه را به علت غیر مجاز بودن تفکیک در زمان ساخت و ساز از شخص خریدار أخذ میکند درحالی که زمین هایی با تفکیک مجاز حق سرانه از مالک اولیه زمین أخذ میگردد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهروندان در جریان باشند که ارزانی زمین های غیر مجاز بی علت نیست و زمان ساخت و ساز باید هزینه های بیشتری را متحمل شوند.

خامسی از دیگر مسائل زمین های قولنامه ای گفت: گاهی زمین های خریداری شده در طرح شهرداری واقع شده است و خریدار از آن اطلاع ندارد که باعث میگردد هنگام ساخت با مسائلی روبه رو گردد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در مورد پلیس گشت ساختمان نیز گفت: یکی از مسائلی که در سطح شهر باعث تخلفات ساختمانی شده است تفکیک های غیر مجاز است برای حل این معضل پلیس گشت ساختمان راه اندازی شد تا مانع از ساخت و ساز های غیر مجاز گردد، اما متأسفانه پلیس ساختمان کارایی قبل را ندارد و نظارت کافی بر ساخت و ساز ها صورت نمی گیرد. موضوعی که ضرورت دارد شهرداری اقدامات لازم را برای تقویت نظارت بر ساخت و ساز ها انجام دهد.

خامسی در سرانجام تاکید نمود: شهرداری باید به عنوان یک نهاد شهری و خدمت رسان به مردم از ساخت و ساز های غیر مجاز جلوگیری کند و نباید ساخت و ساز در زمین های غیر مجاز صورت پذیرد و بعد برای تخریب آن اقدام گردد و شهروندان متحمل آسیب های مالی زیادی شوند.

خبرنگاران یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2112

به "ضرورت تقویت نظارت پلیس گشت ساختمان بر ساخت و ساز ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تقویت نظارت پلیس گشت ساختمان بر ساخت و ساز ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید