طرح های آبخیزداری قزوین در 15 حوزه آبریز اجرا می گردد

به گزارش عکس پارسی، طرح های آبخیزداری با هدف تقویت سفره های زیرزمینی در سال 99 در 15 حوزه آبریز استان قزوین اجرا می گردد.

طرح های آبخیزداری قزوین در 15 حوزه آبریز اجرا می گردد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین با بیان اینکه این حوزه ها در نقاط مختلف استان پراکنده هستند، گفت: یاری به کاهش فرسایش خاک و جلوگیری از سیلاب و ذخیره سازی نزولات جوی از دیگر اهداف مهم اجرای عملیات های آبخیزداری در حوزه های آبریز به شمار می رود.

مهدی شاپورزاده اضافه کرد: بین 300 تا 350 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری در استان قزوین در امسال هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه طرح های آبخیزداری در کشور و استان با مطالعات کارشناسی و علمی اجرایی می شوند، گفت: طرح های مطالعات آبخیزداری استان قزوین در مساحت 500 هزار هکتار در دست انجام است.

این مسئول با اشاره به رشد قابل توجه اعتبارات اجرای طرح های آبخیزداری در سال های اخیر اضافه کرد: آبخیزداری در واقع صیانت از آب و خاک و طبیعت بوده و یاری می نماید تا این منابع ارزشمند برای آیندگان نیز باقی بمانند.

60درصد وسعت استان قزوین را اراضی ملی در برگرفته است که از این میزان 853 هزار و 485 هکتار شامل مراتع هستند که از نظر پوشش گیاهی به سه درجه خوب، متوسط و فقیر تقسیم بندی می شوند.

جنگل ها با 28 هزار و 157 هکتار دیگر عرصه های طبیعی قزوین هستند که حدود 1.8 درصد از مساحت استان قزوین را تشکیل داده اند و اغلب در الموت و طارم سفلی شهرستان قزوین قرار دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 906

به "طرح های آبخیزداری قزوین در 15 حوزه آبریز اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های آبخیزداری قزوین در 15 حوزه آبریز اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید