مجوز مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان اخذ شد

به گزارش عکس پارسی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، از اخذ مجوز فعالیت کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری در دانشگاه اطلاع داد.

مجوز مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان اخذ شد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، رضا نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، در جلسه ای از اخذ مجوز فعالیت کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری اطلاع داد.

نقدی، عنوان نمود: اهداف، ضرورت و منافع تأسیس مرکز رشد را حمایت و تشویق افراد صاحب ایده به سمت ایجاد شرکت های کوچک و میانه، ایجاد زمینه شکوفایی و حمایت از خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی در استان، بسترسازی جهت ایجاد فرصت های شغلی مناسب، جذب صاحبان ایده و افراد خلاق در منطقه به ویژه در زمینه تجارت و بازرگانی، مطرح شدن استان در حوزه های فعالیت مرکز رشد در سطح کشور، و استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی به منظور حمایت و پشتیبانی از تیم ها و واحد های فناور مستقر در مرکز نوآوری است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به حوزه های فعالیت مرکز رشد ادامه داد: زمینه های تخصصی فعالیت مرکز رشد از جمله ساخت انواع کامپوزیت ها و نانو کامپوزیت های طبیعی و مصنوعی، طراحی و ساخت انواع چوب پلاست - MDF و سایر فراورده های سلولزی، طراحی و ساخت برد الکترونیکی جهت هر گونه تحقیقات و انجام پروژه - ساخت ربات های جهت یاب و. طراحی هر نوع مدار های فرمان به وسیله plc، طراحی اپلیکیشن های کاربردی (کامپیوتر نرم افزار-سخت افزار)، فراوری هر گونه قطعه صنعتی، طراحی نرم افزار و اپلیکیشن های مورد احتیاج، تست مقره - تست روغن ترانس، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک و اجرا و مشاوره در زمینه احداث نیروگاه خورشیدی در توان های مختلف است.

وی اعلام کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به عنوان دومین دانشگاه فنی و حرفه ای در سطح کشور پیروز به کسب مجوز مرکز رشد در بین تمامی استان ها شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان مهمترین اهداف این مرکز را یاری به تجاری سازی ایده های فن آور در دانشگاه، کارآفرینی و توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و فن در استان و کشور اعلام کرد.

نقدی توضیح داد: بر این اساس برنامه های مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان بر پایه ایجاد بستر مناسب و ارائه خدمات حمایتی برای ایجاد و توسعه واحد های نوپا با اهداف مالی مبتنی بر دانش و فن آوری از سوی کارآفرینان به ویژه اعضای هیات علمی، اساتید و دانشجویان راسخ است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1851

به "مجوز مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان اخذ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان اخذ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید