اشتغال500 هزار نفر در صنعت هوافضای ایران

به گزارش عکس پارسی، رئیس پژوهشگاه هوافضا گفت: 100 هزار نفر به طور مستقیم و 400 هزار نفر به طور غیر مستقیم در صنعت هوافضای ایران مشغول به کار هستند.

اشتغال500 هزار نفر در صنعت هوافضای ایران

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، فتح الله امی رییس پژوهشگاه هوافضا در نشست خبری که صبح امروز برگزار گردید، گفت: قراردادهای صنعتی زیادی از سال 94 داشتیم و مبلغ قراردادها از حدود سی میلیون تومان به 2/2 میلیارد تومان افزایش پیدا نموده است.

وی ادامه داد: برای ارتقا به جمع 5 پژوهشگاه برتر بین المللی ماموریت گرفته ایم و باید جز 200 مرکز آکادمیک بین المللی قرار بگیریم.

وی ادامه داد: در فدراسیون فضا نوردی هم عضو هستیم و تعدادی از اعضای هیات علمی برای فرصت مطالعاتی اعزام می شوند.

امی تاکید نمود: 11 طرح مشترک بین المللی را به امضا رساندیم و تعدادی از محققین سرشناس بین المللی را عضو افتخاری پژوهشگاه کردیم و در حال ثبت 4 اختراع هستیم.

وی گفت: تا الان 20 واحد فناور را در مرکز رشد مستقر کردیم. همچنین توانمندی پژوهشگاه در حدی است که با فراوری علم، صندلی خوبی را پیدا نموده است و طبق گزارش بین المللی سایماکو، رتبه ایران از 41 به 13 در سال 2018 در هوافضا رسیده است.

امی ادامه داد: تواید علم ما با 486 سند علمی در خاور میانه رتبه اول بوده و در آسیا هم بعد از چین و کره قرار داریم.

وی گفت: 486 سند و 516 ارجاعات داشتیم و در فراوری علم هوافضا، خوشبختانه توانستیم به فراوری 152 سند در سال 97 برسیم.

رییس پژوهشگاه هوافضا گفت: ما توانستیم با یک درصد جمعیت دنیا، 1/3 فراوری علم داشته باشیم و از نظر سرعت فراوری علم، وضعیت خوبی در دنیا داریم.

وی گفت: ایران از نظر فراوری علم در کشورهای اسلامی رتبه دوم را پس از ترکیه در سال 2013 داشته است و با فراوری 31 هزار و 405 سند مقام دوم را کسب نموده است.

وی ادامه داد: ایران با فراوری 51 هزار و 71 سند در سال 2017 به مقام اول در بین کشورهای اسلامی دست پیدا کرد.

امی توضیح داد: ایران در سطح دنیا با فراوری بیش از 5 هزار سند، به رتبه 16 ارتقا پیدا کرد. با توجه به صندلی علمی ایران، مورد تهاجم مخالفان قرار گرفته و بعضی از پژوهشگاه ها و دانشگاه ها را مورد تحریم قرار می دهند.

وی گفت: از نظر تحریم کنندگان آنها می خواهند جلوی رشد علمی و مالی را بگیرند و نمی خواهند رقیبی در دنیا داشته باشند در حالی که در ایران 100 هزار نفر به طور مستقیم و 400 هزار نفر به طور غیر مستقیم به وسیله هوافضا مشغول کار هستند.

امی گفت: به هیچ وجه نمی توان جلوی رشد و پیشرفت علمی را گرفت و در عصر بمباران اطلاعاتی ما حتی به اطلاعات نهادهایی مانند ناسا هم دسترسی داریم.

وی توضیح داد: در عصر علم نمی تواند کسی جلوی پیشرفت را بگیرد و ما هیچ نیازی به محصولات امریکا نداریم و حتی توانستیم ماهواره هایی را پرتاب کنیم که قطعاتش داخلی است. تحریم مراکز تحقیقاتی نشان از قدرت ما دارد.

امی گفت: پروژه اعزام انسان به فضا یکی از مواردی است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده ولی با توجه به بودجه کم پژوهشی این موضوع در اولویت قرار نگرفته است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 368

به "اشتغال500 هزار نفر در صنعت هوافضای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال500 هزار نفر در صنعت هوافضای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید