مشاور ارشد جانسون: مجلس نمی تواند جلوی برگزیت بدون توافق را بگیرد

به گزارش عکس پارسی، مشاور ارشد نخست وزیر جدید انگلیس بیان کرد مجلس نمی تواند جلوی خروج این کشور از اتحادیه اروپا بدون حصول توافق را بگیرد.

مشاور ارشد جانسون: مجلس نمی تواند جلوی برگزیت بدون توافق را بگیرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دومینیک کامینگز مشاور ارشد بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس خاطرنشان کرد، نمایندگان مجلس این کشور نمی توانند مانع از اجرای برگزیت بدون حصول توافق با اتحادیه اروپا شوند.

به نوشته روزنامه تلگراف، کامینگز گفت، حتی اگر نمایندگان مجلس به دولت جدید رأی اعتماد ندهند، باز هم نمی توانند مانع از این اقدام شوند.

او به وزرای کابینه جدید گفت نمایندگان مجلس شانس خود برای متوقف کردن برگزیت بی توافق را از دست داده اند و حتی اگر رقبا بتوانند انتخاباتی عمومی برگزار نمایند نمی توانند جلوی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) را بگیرند.

جانسون بارها اعلام نموده است با توافق یا بدون توافق با اتحادیه اروپا، تا 31 اکتبر امسال میلادی برگزیت را اجرا می نماید. او حتی نماینده خود را به بروکسل فرستاد تا این پیغام را شخصاً به رهبرات اتحادیه اروپا گوشزد کند.

کامینگز، در سال 2016 مغز متفکر و طراح کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود.

او و همکارانش در این کمپین با استفاده از دیگرهراسی و اسلام هراسی، عنوان می کردند اگر در اتحادیه اروپا بمانند و ترکیه نیز به این اتحادیه بپیوندد، کشورشان با سیل مهاجران ترک تبار به انگلیس روبرو خواهد شد.

جانسون شخصاً طی این کمپین، سوار بر اتوبوسی قرمز رنگ در میان طرفدارانش می گشت که روی آن نوشته شده بود: بریتانیا هر هفته 350 میلیون پوند به اتحادیه اروپا می پردازد.

در نهایت این کمپین توانست مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) را متقاعد کند سوم تیر ماه سال 1395 در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دهند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در خصوص وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

در صورتی که انگلیس بدون تصویب این توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد با شوک مالی و سیاسی شدیدی روبرو خواهد شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 249

به "مشاور ارشد جانسون: مجلس نمی تواند جلوی برگزیت بدون توافق را بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور ارشد جانسون: مجلس نمی تواند جلوی برگزیت بدون توافق را بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید