معرفی سه پارک جدید حفاظت شده بیوسفر در اندونزی

به گزارش عکس پارسی، اندونزی دارای زیبایی های طبیعی و دست نخورده و حیات وحش شگفت انگیزی است که چندین بخش از آن به عنوان پارک های ملی و مناطق حافظت شده معرفی شده اند.

معرفی سه پارک جدید حفاظت شده بیوسفر در اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

اندونزی تصمیم گرفته است که سه پارک ملی خود را به عنوان مناطق حفاظت شده بیوسفر پیشنهاد کند. پارک ملی سمبیلانگ (Sembilang) و پارک ملی بتونگ کریهون (Betung Kerihun) و پارک ملی کوه رینجانی (Mount Rinjani)، پارک هایی هستند که قرار است به عنوان گزینه های پیشنهادی در ماه ژوئیه آینده در شورای هماهنگی بین المللی برنامه انسان و بیوسفر معرفی شوند.

پارک ملی سمبیلانگ در سوماترای جنوبی مساحتی بیشتر از 2000 کیلومتر را دربر می گیرد و پوشیده از جنگل های تالاب و باتلاق است. گفته می گردد که این پارک یکی از پیچیده ترین جوامع ساحلی و منزلگاه 213 گونه ثبت شده از پرندگان است. همچنین، بزرگ ترین کلونی لک لک های شیری دنیا در این منطقه سکونت دارند. پارک ملی کوه رینجانی که در جزیره لمبوک قرار گرفته است، سومین آتشفشان بزرگ اندونزی با 3٬726 متر ارتفاع است. چندین گونه جانوری در معرض خطر، شامل گوزن روسا، آهوی مونتاجک هندی، جوجه تیغی های سوندا و میمون های سوریلی، به صورت محافظت شده در این پارک زندگی می نمایند.

پارک ملی بتونگ کریهون (Betung Kerihun) در جزیره بورنئو (Borneo) یک منطقه کوهستانی با دو اکوسیستم اصلی است؛ جنگل های بارانی میان کوهی و جنگل های بارانی پست. گفته می گردد که 300 گونه پرنده، حدود 162 گونه ماهی و حداقل 54 پستاندار در این منطقه زندگی می نمایند؛ این منطقه همچنین منزلگاه اورانگوتان های بورنئوی در معرض خطر است. منطقه حفاظت شده بیوسفر، عنوانی است که توسط یونسکو و برای توصیف اکوسیستمی متشکل از گیاهان و حیواناتی با منافع علمی و طبیعی غیرمعمول و در عین حال، ترویج حفاظت و استفاده پایدار از منابع طبیعی، به پارک ها اعطا می گردد.

برنامه انسان و بیوسفر از سال 1971 اقدام به معرفی مناطق محافظت شده می نماید. هدف از این برنامه، مذاکره درباره احیای اکوسیستم های زمینی، دریایی و ساحلی و تنوع زیستی است. این رویداد، در گذشته، در بخش های مختلف دنیا در کشورهای فرانسه، کره جنوبی، آلمان، سوئد و پرو برگزار شده است. طبق گفته یونسکو، در حال حاضر 669 منطقه حفاظت شده بیوسفر در 120 کشور مختلف وجود دارد. در حال حاضر، 11 منطقه حفاظت شده در اندونزی وجود دارد که مناطق کومودو (Komodo)، لور لیندو (Lore Lindu) و تانجانگ پوتینگ (Tanjung Puting) از اولین پارک های ثبت شده این کشور هستند که تاریخ ثبت آن ها به سال 1977 می رسد.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 432

به "معرفی سه پارک جدید حفاظت شده بیوسفر در اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سه پارک جدید حفاظت شده بیوسفر در اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید