مقاله: کیت سالت کانادا، شهری متروکه اما با چراغ های روشن

به گزارش عکس پارسی، شکل گرفتن این شهر داستان جالبی دارد، نزدیک به یک قرن است که در این ناحیه بریتیش کلمبیا فلزات گرانبها و نیمه گرانبهای زیادی مثل نقره، سرب، روی و مس استخراج می گردد که این باعث تاسیس شهرهای پررونق زیادی مثل آلیس آرم و آنیوکس در این محل شده است. اولین بار مولیبدنوم در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 استخراج می شد اما وقتی دیگر سوددهی چندانی نداشت استخراجش متوقف شد. تا اینکه وقتی که معادن مولیبدنوم شناخته شده آلاسکا، بریتیش کلمبیا و غرب آمریکا متروکه شدند دوباره قیمت ها بالا رفت و در همین زمان کارخانه معدن Phelps Dodge سریعا از این فرصت استفاده کرد و تصمیم گرفت که برای استخراج این ماده شهر کیت سالت را درست کند. زمینی به مساحت هزاران هکتار برای ساخت شهر در نظر گرفته شد و پروژه ساخت و ساز عظیمی شروع به کار کرد که تا آن موقع در شمال بریتیش کلمبیا سابقه نداشت. کشتی هایی که پر از مصالح ساخت و سازی بودند وارد آب های کیت سالت شدند و جاده ای خاکی از شهر ترس به سرعت در میان کوه ها درست شد. شغل های ساخت و سازی با عایدی بالا، مهندسان و کارگران ساختمانی زیادی از سراسر شمال آمریکا را به این محل کشاند.

مقاله: کیت سالت کانادا، شهری متروکه اما با چراغ های روشن

در سال 2005، یک کارآفرین هندی شهر را به قیمت 7 میلیون دلار خرید و تصمیم گرفت که آن را دوباره زنده کند. از آن موقع، این میلیونر 25 میلیون دلار صرف نگهداری از این شهر نموده است. بیش از 12 نگهبان و سرایدار از خانه ها و ساختمان های دیگر مراقبت و چمن ها را کوتاه، درختان را هرس و خیابان ها را جارو و تمیز می نمایند. این کارآفرین می خواهد که با تبدیل کردن کیت سالت به قطب صنعت گاز طبیعی مایع بریتیش کلمبیا، بر روی این شهر سرمایه گذاری کند به طوری که آینده شهر به موفقیت این پروژه بستگی دارد.

وقتی به شهر ارواح فکر می کنید احتمالا تصویر خانه های خراب و بدون سقف، پنجره های شکسته و کثیف و کفپوش های پوسیده در ذهنتان تقش می بندد اما در شهر کیت سالت (Kitsault) که در سواحل شمالی شهر بریتیش کلمبیای کانادا قرار گرفته است ردیفی از خانه ها، رستوران ها، مراکز خرید، بانک ها، کافه ها و تئاترهایی را می بینید که با اینکه کسی در آن ها نیست اما تمیزند و چراغ هایشان همواره روشن است! این ساختمان ها خالی و دست نخورده در گوشه ای از شهر جا خوش نموده اند و کسی در آن زندگی نمی کند. شرایط خیابان ها هم تعجب برانگیزاست؛ درختانی یک دست و تر و تمیز که با اینکه از سال 1982 کسی در شهر نیست اما همواره هرس می شوند!

منبع مقاله: کیت سالت کانادا، شهری متروکه اما با چراغ های روشن

انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1786

به "مقاله: کیت سالت کانادا، شهری متروکه اما با چراغ های روشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: کیت سالت کانادا، شهری متروکه اما با چراغ های روشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید