نقش متابولیسم در عملکرد سلول های ایمنی

به گزارش عکس پارسی، محققان دریافتند که متابولیسم می تواند در عملکرد سلول های ایمنی تاثیر بگذارد.

نقش متابولیسم در عملکرد سلول های ایمنی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بدن ما شبکه ای از میلیاردها سلول زنده است، بنابراین وضع سلامت ما تصویری از چگونگی سالم یا ناسالم بودن سلو ل های ما است.

براساس گزارش تک اکسپلوریست، داشتن سلول های سالم به این موضوع اشاره دارد که بدن ما سالم است و در مقابل وجود سلول های ناکارآمد به این معنی است که بدن ما بیمار است.

لازم به ذکر است؛ سلول ها همواره در معرض تنش های فیزیکی، احساسی و فعال قرار می گیرند و این امر موجب بی فایده شدن آنها و در نتیجه بروز بیماری می گردد.

با این حال چه چیزی سبب تغییر سلول های سالم و بروز بیماری می گردد؟

این مطالعه نشان می دهد که علاوه بر اختلال ژنی که سلول ها را تنظیم می نماید عوامل دیگری در بدرفتاری سلول ها شرکت دارند که یکی از آنها متابولیسم است.

از همین رو دانشمندان آغاز به مطالعه متابولیسم میتوکندری کردند. میتوکندری اندامکی با ساختار تخصصی در سلول است که به نوبه خود مواد مغذی را به انرژی تبدیل می نماید. آنها با استفاده از روش هایی از جمله اصلاح کریسپر ژن و مطالعه توالی ژنتیکی رفتار لنفوسیت ها (سلول های ایمنی) و زیست شیمی را مورد آنالیز قرار دادند.

محققان دریافتند که متابولیسم داخل لنفوسیت ها، سلول های ایمنی را برای افزایش و تقلید از یک عملکرد خاص، فعال می نماید.

طبق این گزارش، این شواهد درک دیگری از بیولوژی سلول های ایمنی را ارائه و همچنین راه را برای درمان اختلال سلول ها و بیماری های مرتبط مانند سرطان هموار می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 232

به "نقش متابولیسم در عملکرد سلول های ایمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش متابولیسم در عملکرد سلول های ایمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید