نمایشگاه مجازی کتاب یک الزام در حوزه نشر است

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستادخبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، به نقل از ایسنا، مدیرعامل شهر کتاب بیان نمود: به دلیل شیوع ویروس کرونا اولین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران در سال گذشته برگزار شد و در فاصله کم طراحی تا اجرا توانست پیروز باشد.

نمایشگاه مجازی کتاب یک الزام در حوزه نشر است

او با اشاره به این که خانه نشینی مردم از عمده ترین دلایل استقبال آن ها از اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بود، گفت: به نظر من بهمن ماه زمان خوبی برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران است از این رو که با نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران در اردیبهشت ماه فاصله چندماهه دارد و امکان تولید آثار تازه در این مدت برای ناشران فراهم است.

فیروزان با بیان این که اکنون باید تصمیم گیری شود که ترکیبی از فعالیت ها بر بستر دیجیتال، اقتصاد اینترنتی، کتابفروشی و نمایشگاه فیزیکی اتفاق بیفتد، شرح داد: دیگر هیچ یک از این حوزه ها را نمی توان حذف کرد و باید با یک برنامه ریزی مناسب به افزایش بازار کتاب و جامعه مخاطبان کمک کرد. به واقع زندگی ما با خریدها، تفریحات و مطالعات آنلاین و فیزیکی آمیخته شده است و مدیران و تصمیم گیران حوزه فرهنگ باید در نظر داشته باشند که دیگر نمی توانیم بگوییم نمایشگاه مجازی کتاب تهران به تنهایی برگزار شود یا فقط نمایشگاه فیزیکی کتاب را داشته باشیم. این دو اکنون به صورت ترکیبی همدیگر را تکمیل می کنند و مکمل هم هستند که باید از ظرفیت های هر یک از آن ها به صورت جداگانه استفاده کرد.

مدیرعامل شهر کتاب به ویژگی های نمایشگاه مجازی کتاب تهران اشاره کرد و یادآور شد: با ساز و کار نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اطلاعات حوزه نشر خیلی زودتر و کامل تر به مخاطبان منتقل شد، باید از اقتصاد بازار پیروی کنیم؛ ناشر همیشه باید معرف و مبلغ کتاب خود باشد و در این زمینه قبل از برگزاری نمایشگاه های کتاب باید اطلاعات کتاب های خود را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

مهدی فیروزان در پایان گفت: در قوانین اقتصادی، تولیدکننده باید به شیوه های مختلف کالاهای خود را معرفی کند تا مخاطب از آن مطلع شود در غیر این صورت نمی توان از فروشنده انتظار داشت که چرا کتابی را نفروخته اید. شیوه های امروز برای معرفی آثار نشر خیلی ساده تر و ارزان تر از گذشته است؛ ناشران امروز به راحتی می توانند با راه اندازی صفحه یا کانال در صفحه مجازی، تازه های نشر خود را به صورت رایگان و به شکل گسترده تبلیغ کنند.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن ماه آغاز می شود و تا دهم بهمن ماه 1400 به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه مندان برای بازدید و خرید کتاب می توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1934

به "نمایشگاه مجازی کتاب یک الزام در حوزه نشر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی کتاب یک الزام در حوزه نشر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید