هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه

به گزارش عکس پارسی، خبرنگاران: در منطقه اوتارا کانادا در هند جایی وجود دارد که صدها زیارتگاه خدای هندو، شیوا روی صخره ها و سنگ های بستر رودخانه شالاما حکاکی شده است. این مکان ساهاسرالینگا نامیده می گردد که به معنی هزاران لینگا است و در میان جنگل قرار گرفته است. نزدیک ترین شهر به این نقطه سیرسی تالوک در فاصله 17 کیلومتری است.

هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

بهترین زمان برای بازدید از این زیارتگاه ها وقتی است که سطح آب رودخانه پایین است و بیشتر زیارتگاه ها قابل مشاهده هستند. در اصل هر لینگا شکل حکاکی شده گاو مقدس ناندی را روی خود دارد اما بسیاری از این ها آسیب دیده اند و برخی ها محو شده اند. به مناسبت ماها شیواراتری یک فستیوال هندو، هزاران زائر به این مکان می آیند تا پروردگارشان شیوا را عبادت نمایند.

اعتقاد بر این است که این زیارتگاه ها به دستور ساداشیوا رایا، فرمانروای سیرسی در سال های 1678-1718 ساخته شده اند. گفتنی است مکان هایی مثل ساهاسرالینگا در هند عجیب و غیرمعمول نیستند. در اوریسا و نزدیکی هامپی در کارناتاکا سایت هایی وجود دارند که صدها لینگا در صخره ها کنده کاری شده اند. اما ساهاسرالینگا به این دلیل منحصربفرد است که زیارتگاه ها در ابعاد متنوع و در سراسر رودخانه و در یک منطقه وسیع وجود دارند و به سختی می توان تعداد آن ها را معین کرد. یک ساهاسرالینگای دیگر هم در کامبوج در 25 کیلومتری معبد هندوی مشهور، آنگکور وات وجود دارد. علاوه بر لینگا، نقوش مختلف اساطیری هندو در رودخانه وجود دارند از جمله تصاویری از شیوا، ویشنو، براهما، لاکشمی، راما و هانومان و هم چنین حیواناتی مثل گاو و قورباغه.

منبع: برترین ها
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 453

به "هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران زیارتگاه خدای هندو در بستر رودخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید