همکاری گوگل و سامسونگ برای برطرف یکی از آزاردهنده ترین مسائل اندروید

به گزارش عکس پارسی، گوگل می گوید با همکاری سامسونگ کاری خواهد نمود تا در اندروید 14 مسئله ای از بابت سرویس های پس زمینه در این سیستم عامل وجود نداشته باشد.

همکاری گوگل و سامسونگ برای برطرف یکی از آزاردهنده ترین مسائل اندروید

به گزارش دیجیاتو، یکی از آزاردهنده ترین مسائل اندروید شیوه مدیریت سرویس های پس زمینه در دستگاه های مختلفی است که از این سیستم عامل استفاده می نمایند. دستکاری شرکت ها در این عملکرد گاهی اوقات باعث توقف این سرویس ها می گردد و به تجربه کاربری ضربه می زند. حالا گوگل اعلام نموده است که با همکاری سامسونگ می خواهد گامی دیگر برای حل این مشکل بردارد.

گوگل در پستی در وبلاگ توسعه دهندگان اندروید می گوید مشغول همکاری با تولیدنمایندگان سخت افزارهاست تا از پیاده سازی یکپارچه و پایدار API های پس زمینه در اندروید 14 مطمئن گردد. سامسونگ اولین شرکتی است که دست به دست گوگل داده تا این مشکل را در One UI 6.0 رفع کند. این نسخه از رابط کاربری کره ای ها در دنباله امسال میلادی منتشر خواهد شد.

ازجمله تغییرات سرویس های پس زمینه و پیش زمینه در اندروید 14 می توان به ساده شدن عملیات های پس زمینه، بهبود سیستم برادکست داخلی و سیاست های نو گوگل پلی برای محدودسازی سوءاستفاده از دستگاه ها و شبکه اشاره نمود.

اندروید 14 با One UI 6.0 به سوی حل این مشکل می رود

سامسونگ در بیانیه ای درباره این همکاری گفته است که با One UI 6.0، مادامی که اپ ها مطابق سیاست های نو API سرویس های پیش زمینه توسعه داده شوند، می توان مطمئن بود که عملکرد صحیحی خواهند داشت؛ بنابراین ممکن است به محض انتشار One UI 6.0 متوجه این تغییر نشوید، اما رفته رفته هرچه برنامه ها بیشتر خود را با این تغییرات سازگار نمایند، تجربه کاربری بهتر می گردد.

لازم به ذکر است که خود سامسونگ یکی از شرکت هایی است که با One UI به کُشتن اپ های پس زمینه در دستگاه هایش معروف است. این مشکل با انتشار اندروید 11 حتی بدتر هم شد و به تأخیر در دریافت نوتیفیکیشن ها و چند مشکل دیگر منجر گشت.

این اتفاق بی شک به محصولات گلکسی یاری می نماید تا عملکرد بهتری در اجرای برنامه ها و نگه داشتن سرویس های لازم در حافظه داشته باشند. حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم در ادامه چه شرکت هایی همکاری های مشابهی را با گوگل شکل خواهند داد تا تجربه استفاده از اندروید را ارتقا دهند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2187

به "همکاری گوگل و سامسونگ برای برطرف یکی از آزاردهنده ترین مسائل اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری گوگل و سامسونگ برای برطرف یکی از آزاردهنده ترین مسائل اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید