هیدروژن پراکسید برای عفونت گوش

به گزارش عکس پارسی، استفاده از هیدروژن پراکسید به منظور درمان عفونت گوش در صورتی که عفونت در بخش بیرونی گوش قرار داشته باشد، می تواند بسیار مفید باشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که احتیاج به استفاده دقیق از این ماده می باشد.

هیدروژن پراکسید برای عفونت گوش

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

استفاده از هیدروژن پراکسید به منظور درمان عفونت گوش در صورتی که عفونت در بخش بیرونی گوش قرار داشته باشد، می تواند بسیار مفید باشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که احتیاج به استفاده دقیق از این ماده می باشد.

در سال 1928، ریچارد سیمون استدلال کرد که ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا به وسیله مجرای گوش وارد بدن شده و اعتقاد بسیاری وجود دارد که این ویروس به وسیله بینی یا دهان نمی تواند به بدن راه یابد. هیدروژن پروکسید نه تنها برای تمیز کردن عفونت گوش به کار برده می شود، بلکه بعلاوه یک روش درمانی برای مبارزه با ویروس سرماخوردگی هم می باشد.

هیدروژن پراکسید یک مایع آبی کمرنگ بوده که دارای خواص اکسید نمایندگی و سفید نمایندگی می باشد. این ماده از نظر شیمیایی بسیار فعال بوده و دارای فرمول شیمیایی H2O2 می باشد. این ماده شیمیایی دارای طیف وسیعی از کاربردها در بخش پزشکی و صنعت می باشد. از نظر پزشکی، این دارو عمدتا برای ضدعفونی کردن زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که در بخش صنعت، یکی از شایع ترین عوامل سفید نماینده مورد استفاده می باشد. هیدروژن پراکسید دارای خواص ضدباکتریایی می باشد که به اسم یک ضدعفونی نماینده مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از زمان ها، این ماده به منظور درمان عفونت های گوش استفاده می شود و به اسم یک درمان مؤثر خانگی برای این بیماری در نظر گرفته می شود.

برای عفونت گوش

عفونت می تواند در سه ناحیه از گوش یعنی گوش خارجی، اوتیت خارجی، گوش میانی- عفونت میانی و گوش داخلی- عفونت داخلی. از این سه نوع، عفونت میانی شایع ترین و فراوان ترین موردی بوده که اتفاق می افتد. معمولا، افراد بعد از سرما به عفونت گوش مبتلا می شوند و این بیماری می تواند باعث تورم مجرای کوچک که مجرای استاش نام دارد و گوش میانی را به حلف متصل می نماید، می شود. مجرای متورم به آسانی مسدود می شود و مایعات درون گوش به دام می افتد، که یک محیط مساعد برای رشد باکتری ها و میکروب ها فراهم می آورد و در نهایت منجر به ایجاد عفونت می شود.

عفونت گوش در میان نوجوانان به واسطه این واقعیت که آن ها مجرای استاش کوچک تری دارند و به راحتی این مجرا تمایل به مسدود شدن دارد، شایع تر می باشد. یکی دیگر از موارد شایع جرم گوش می باشد که در این مورد هیدروژن پراکسید می تواند به اسم یک درمان استفاده شود. با این حال، تنها هیدروژن پراکسید 3 درصد معمولا به منظور درمان زخم ها و عفونت ها استفاده می شود. محلول قوی تر اساساً در بخش صنعت استفاده می شود و برای اهداف پزشکی کاربردی ندارد. مزیت آن می تواند به این واقعیت نسبت داده شود که این ماده باعث یک واکنش موثر شده که به حذف بافت های رسوب نموده در منطقه ها غیر قابل دسترس یاری می نماید.

نحوه کار

تا آن جا که به هیدروژن پراکسید مربوط است، این ماده اساسا به منظور درمان عفونت های گوش خارجی و بعلاوه حذف اجسام خارجی به دام افتاده در گوش استفاده می شود. واکنش ایجاد شده به وسیله این ماده شیمیایی به خارج کردن ذرات خارجی به دام افتاده یاری می نماید، به طوری که آن ها می توانند به آسانی به منظور جلوگیری از هرگونه عفونت حذف گردند. این دارو یکی از روش های درمانی موثر برای نرم شدن و از بین بردن جرم گوش می باشد.

نکته- حذف جرم گوش همواره باید تحت نظارت پزشکی انجام گیرد و لاله گوش نباید برای این هدف استفاده شود، چون آن ها اندازه بیشتری از جرم گوش را به درون مجرای گوش راهنمایی می نمایند که در نهایت منجر به مسدود شدن گوش می گردند.

روش کار

دو تا سه قطره ملول هیدروژن پراکسید را درون مجرای گوش قرار دهید.

شما احساس حباب را در گوش خود خواهید داشت که مانند کف می باشد. اجازه دهید که جوشش حباب متوقف شود. این کار حدود 10-15 دقیقه طور می کشد.

حالا به آرامی سر خود را به طرف دیگر کج کنید و اجازه دهید که محلول خارج شود.

بعد ار یک یا دو روز، جهت استخراج موم و خاک جمع شده در گوش، اندازهی آب گرم در گوش خود بریزید.

و در آخر یک پوب پنبه آغشته به الکل را برداشته و آن را به داخل گوش فشار دهید.

دوباره تخلیه را انجام دهید، این کار به منظور حفظ خشکی مجرای گوش انجام می گیرد.

نکته: افرادیی که مجرای گوش حساس دارند، نباید از این روش خاص استفاده نمایند. علاوه بر این، قبل از استفاده از هیدروژن پراکسید، مطمئن شوید که پرده گوش شما سوراخ نشود.

مسائل ایمنی در رابطه با هیدروژن پراکسید

این ماده به طور کلی به اسم یک ماده امن در نظر گرفته می شود و گاهی اوقات برای درمان عفونت های گوش خارجی استفاده می شود. با این حال، اگر پرده گوش سوراخ است، هرگز نباید از این ماده استفاده کرد. در غیر این صورت، اگر این ماده به حفره ماستوئید و گوش میانی برسد، می تواند باعث گوش درد و بعلاوه التهاب شود. به همین ترتیب، نباید از این ماده در خصوص عفونت داخلی گوش و به خصوص اگر عفونت نزدیک به پرده گوش باشد، استفاده کرد. در چنین مواردی، می تواند باعث ناشنوایی شود.

به طور کلی، اثر بخشی هیدروژن پراکسید وابسته به شدت عفونت می باشد. با این حال، در هنگام استفاده از این ماده باید مراقبت های لازم صورت بگیرد. برای عفونت شدید گوش و بعلاوه برای عفونت گوش داخبی و میانی، بهتر است از یک پزشک یاری بگیریم. استفاده بیش از حد از این ماده شیمیایی، به ویژه هنگامی که پرده گوش سوراخ شده است، باید به شدت اجتناب شود. در نتیجه، شما باید قبل از استفاده از این ماده شمییایی برای عفونت گوش داخلی با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1781

به "هیدروژن پراکسید برای عفونت گوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیدروژن پراکسید برای عفونت گوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید