ورود شورای عالی امنیت ملی به قطعی برق

به گزارش عکس پارسی، در پی خاموشی های اخیر که عمدتاً به علت ناترازی در مصرف و فراوری برق است، وزارت نیرو با استناد به مصوبه شورای عالی امنیت ملی، به شرکت های برق منطقه ای و بعلاوه شرکت های توزیع نیروی برق مأموریت داد تا فعالیت برق مشترکان فولادی و سیمانی را متوقف نمایند.

ورود شورای عالی امنیت ملی به قطعی برق

بر اساس این مصوبه، شرکت های برق منطقه ای و استان ها موظفند ابتدا هشدارهای لازم را به مشترکان فولادی و سیمانی مبنی بر کاهش مصرف برق دریافتی از شبکه تا 10 درصد دیماند مصرفی که معادل توقف فرآیند اصلی از فعالیت این کارخانجات است را ابلاغ نموده و در صورت عدم همکاری این شرکت های تولیدی، برق مشترکان فولادی و سیمانی به طور کامل قطع گردد.

البته بیشتر فولادسازان نیروگاه اختصاصی دارند و برق خود را از نیروگاه های خود تأمین می نمایند و مشمول این دستورالعمل نخواهند شد.

قطعی های مکرر برق در نقاط مختلف کشور با واکنش های اعتراضی مردم روبه رو شده است. به همین دلیل امروز حسن روحانی رییس جمهور از مردم عذرخواهی کرد و رییس قوه قضائیه هم به دادستان کل کشور دستور پیگیری ماجرا را داد.

بعلاوه امروز در ملاقات وزیر نیرو با رئیس جمهور منتخب، ابراهیم رئیسی ابراز نگرانی جدی خود نسبت به مسائل قطعی برق برای مردم و صنوف را اظهار داشت.

رییسی هم در این ملاقات با ابراز نگرانی جدی از قطعی فراگیر برق در روز های اخیر و مسائل عدیده ای که بواسطه آن برای زندگی روزمره مردم و صنوف مختلف ایجاد شده، نسبت به لزوم برطرف مسائل پیش آمده تاکید نمود و درباره اقدامات این وزارتخانه برای عدم تداوم این شرایط و تامین برق مورد احتیاج کشور، گزارش خواست.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1710

به "ورود شورای عالی امنیت ملی به قطعی برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود شورای عالی امنیت ملی به قطعی برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید