پیغام آتشین و شبانه جواد نکونام ، سوپرایز ویژه برای طرفداران استقلال

به گزارش عکس پارسی، استقلال فصل را بهتر از تصور شروع کرد و جواد نکونام تغییرات گسترده ای در سبک بازی تیمش ایجاد نموده است.

پیغام آتشین و شبانه جواد نکونام ، سوپرایز ویژه برای طرفداران استقلال

به گزارش خبرنگاران، تغییرات فراوان در بدنه مدیریتی، فنی و البته رختکن استقلال باعث شده بود طرفداران این تیم امید چندانی به کسب موفقیت آبی پوشان در فصل نو نداشته باشند. اما تیم تحت راهنمایی جواد نکونام در اولین بازی فصل با اقتدار با سه گل در آبادان مقابل نفت به فزونی رسیده و یکی از سفرهای سخت خود در گرمای 50 درجه را به سلامت سپری کرد.

اگرچه این استقلال قطعا جای پیشرفت دارد، اما جواد نکونام و تیمش در اولین هفته چند نکته امیدوارنماینده در سبک بازی خود ارائه دادند. نباید فراموش کرد همان طور که سرمربی جاه طلب استقلال بارها در تابستان تاکید نمود، آنها تحت هر شرایطی برای کسب موفقیت مبارزه خواهند کرد.

به نظر می رسد سرمربی نو استقلال میخواهد در طول فصل پیش رو از استراتژی عمق را بده و کناره ها را در اختیار بگیر، استفاده کند و این تقریبا چیزی شبیه به پرسپولیس تحت راهنمایی یحیی گل محمدی در سال های اخیر (البته تا پیش از حضور سروش رفیعی در ترکیب) است.

هر سه گل استقلال در اولین ملاقات با نقش آفرینی مدافعان کناری این تیم به ثمر رسید و این یعنی در فصل نو شاهد حضور بیشتر فول بک های استقلال در بخش هجومی خواهیم بود. البته این تصمیم احتیاجمند ساختار مناسب در قلب خط دفاعی است و این یعنی کار سخت مدافعان مرکزی استقلال در ادامه فصل.

شاید اولین سوپرایز برای طرفداران استقلال، حضور همزمان جعفر سلمانی و ابولفضل جلالی در بین 11 بازیکن ثابت جواد نکونام بود. دو مدافع چپ پای استقلال در فصل قهرمانی استقلال تحت راهنمایی فرهاد مجیدی نقش مهمی در نتایج درخشان داشتند، اما سال گذشته اثر چندانی در سیستم مورد نظر ساپینتو نداشتند و تاکید سرمربی پرتغالی روی نقش هجومی وینگرها، شعاع حرکتی دو مدافع کناری را محدود نموده بود.

سمت چپ استقلال در اولین هفته مقابل نفت در آبادان فوق العاده ظاهر شده و در هر دو گل ابتدایی نقش داشت. در اواخر فصل قبل به نظر می رسید جدایی ابولفضل جلالی از استقلال قطعی باشد، اما انگار جواد نکونام روی او حساب ویژه ای باز نموده است.

از همان بازی های استقلال در فصل تابستان تعیین بود که کوین یامگا نیز در فصل پیش رو تغییر پست در پیش داشته و قرار است دوباره در بخش هجومی و در بین بازیکنان پشت مهاجم نوک استقلال به میدان برود.

جدایی محمد محبی و مهدی قایدی، کار جواد نکونام برای چینش ترکیب تیمش را سخت ساخته، اما کوین یامگا در همین ملاقات با نفت آبادان نشان داده می تواند به خوبی از پس این وظیفه نیز برآید و یکی از بازیکنان موثر استقلال لقب بگیرد. البته نباید فراموش کرد بازگشت مهرداد محمدی به روزهای اوج، دست جواد نکونام برای تنوع در این پست را نیز بازتر خواهد نمود.

یکی از نگرانی های مهم طرفداران استقلال در فصل تابستان در خصوص قلب خط دفاعی این تیم بود. جدایی عارف غلامی و داسیلوا و اضافه شدن تنها آرمین سهرابیان، در حال حاضر کار جواد نکونام برای چینش ترکیب تیمش را سخت ساخته است.

به نظر می رسد در ادامه فصل تیم های قدرتمند کوشش خود را معطوف به نفوذ به عمق دفاع استقلال خواهند کرد و در اولین بازی با نفت نیز تیم میزبان چند بار برای استفاده از این منطقه اقدام کرد. البته نکونام برای این مشکل نیز راه حلی پیدا نموده و قرار دادن یک بازیکن راس در مقابل دو هافبک دفاعی (به عنوان مثال برعکس سیستم سپاهان)، ازدحام در مقابل دروازه خودی را بیشتر خواهد نمود.

در اولین بازی مقابل نفت آبادان روند ناکامی های ارسلان مطهری تمام شد و این مهاجم باتجربه در اولین نیمه دوم با یک ضربه سر تماشایی گل دوم تیمش را به ثمر رساند. پیمان بابایی و آرمان رمضانی نیز در ادامه به ترکیب استقلال اضافه شدند، اما همچنان به نظر می رسد این تیم به یک مهاجم گلزن بالفطره در ترکیب احتیاج دارد. البته استقلال در رابطه با این معضل تنها نیست و به نظر پرسپولیس و تراکتور نیز به عنوان دو مدعی دیگر کسب عنوان قهرمانی، چنین مسئله ای را تجربه می نمایند.

از زمانی که خبر انتصاب جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال منتشر شد، بیشتر او را در قالب یک مسئول معترض به شرایط باشگاه دیده بودیم و البته در غالب موارد نیز حق با او بود. اما اولین نمایش استقلال با این سرمربی جوان شاید حتی فراتر از انتظار طرفداران رقم خورد و حداقل تعیین است آبی پوشان یک استراتژی تعیین و متفاوت با سال گذشته برای فصل نو دارند. اما همین استقلال نیز علی رغم همه کمبودهای محرز در ترکیب، می تواند یکی از مدعیان جدی کسب موفقیت در فصل نو باشد و جواد نکونام از اسکواد معقولی برای تبدیل شدن به یک مدعی در دو جام داخلی برخوردار است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1402 بروزرسانی: 20 مرداد 1402 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2225

به "پیغام آتشین و شبانه جواد نکونام ، سوپرایز ویژه برای طرفداران استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام آتشین و شبانه جواد نکونام ، سوپرایز ویژه برای طرفداران استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید