پیشنهاد آنالیز اصلاح قانون ساماندهی وحمایت از فراوری مسکن در دولت توسط وزارت راه و شهرسازی

به گزارش عکس پارسی، وزارت راه وشهرسازی به منظور تسریع فرآیند اجرای برنامه های فراوری مسکن، پیشنهاد اصلاح آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از فراوری و عرضه مسکن را به هیئت دولت ارائه کرده است.

پیشنهاد آنالیز اصلاح قانون ساماندهی وحمایت از فراوری مسکن در دولت توسط وزارت راه و شهرسازی

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مطابق قانون اساسی، دولت مکلف است مسکن مورد احتیاج اقشار کم درآمد جامعه را تأمین کند. بر اساس این تکلیف قانونی، قانون ساماندهی و حمایت از فراوری و عرضه مسکن در سال 1387 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

مطابق ماده (1) این قانون، به منظور تأمین مسکن و سهولت دسترسی فاقدان مسکن به ویژه گروه های کم درآمد به خانه مناسب، ارتقای کیفی و کمّی مسکن فراوریی کشور، حمایت ازسرمایه گذاری در امر فراوری مسکن با استفاده از فناوری های نوین و فراوری صنعتی مسکن، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری و سکونتگاه های غیررسمی و مقاوم سازی واحد های مسکونی موجود، دولت موظف است نسبت به سیاست گذاری و انجام اقدامات لازم درخصوص افزایش ظرفیت سرمایه گذاری در بخش فراوری و عرضه مسکن را اقدام کند.

به همین دلیل آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از فراوری و عرضه مسکن در سال 1388 به تصویب رسید. در حال حاضر نیز در ادامه این سیاست ها، وزارت راه وشهرسازی برنامه های متنوعی را در حوزه فراوری مسکن در دستورکار دارد که تسریع در اجرای آن ها احتیاجمند اصلاح بعضی مقررات موجود است.

بر همین اساس، این وزارت با لحاظ نمودن تجربیات اجرای طرح ها و برنامه های مسکن و آسیب شناسی اجرا شده و با هدف تحقق کامل اهداف آئین نامه اجرایی فوق، پیش نویس اصلاح بعضی مواد این آئین نامه را تدوین و به هیئت دولت ارائه کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1206

به "پیشنهاد آنالیز اصلاح قانون ساماندهی وحمایت از فراوری مسکن در دولت توسط وزارت راه و شهرسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد آنالیز اصلاح قانون ساماندهی وحمایت از فراوری مسکن در دولت توسط وزارت راه و شهرسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید