پیشگیری از سکته مغزی با فناوری نو

به گزارش عکس پارسی، دانشمندان کوشش دارند از یک فناوری تازه برای تسریع کشف لخته خون به منظور جلوگیری از سکته مغزی بهره بگیرند.

پیشگیری از سکته مغزی با فناوری نو

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه استرالیایی 9news، دانشمندانی که در زمینه سکته مغزی تحقیق می نمایند، در پی بکار گیری فناوری جدیدی هستند تا به آن ها دیدی دقیق تر درباره لخته های خونی دهد و بدین وسیله بتوانند کشف این لخته ها را تسریع نموده و از سکته مغزی جلوگیری نمایند.

ماکروسکوپ که نسخه بزرگتری از میکروسکوپ محسوب می گردد، محققان را قادر می سازد تا ببینند در زمان واقعی، لخته ها چگونه ایجاد شده و تجزیه می شوند.

دکتر جسیکا مکلین (Jessica Maclean) از موسسه تحقیقاتی قلب در این زمینه گفت: ما پیش از این، قادر به انجام این کار نبودیم. با استفاده از این فناوری قادریم ببینیم که چطور لخته ها ایجاد می شوند، چطور در طول زمان تغییر و چطور درمان ها عمل می نمایند.

لخته های خونی عامل 85 درصد از تمامی سکته های مغزی است که سالانه 55 هزار نفر را در استرالیا گرفتار می نماید. حال محققان در جستجوی درمان های مؤثرتری هستند؛ چرا که دارو های استاندارد در این زمینه فقط برای 10 درصد از بیماران ایمن است.

دکتر مکلین گفت: یافتن چیزی که بتواند کل لخته را از بین ببرد، قادر خواهد بود تا از تشکیل مجدد آن نیز جلوگیری کند و به تبع آن، این مسئله که آسیبی نیز به مغز نرسد، امری مهم محسوب می گردد.

حال ماکروسکوپ به دانشمندان این اجازه را می دهد تا از نشانگر های فلورسنت برای شناسایی و ردیابی یک لخته خونی استفاده نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1870

به "پیشگیری از سکته مغزی با فناوری نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری از سکته مغزی با فناوری نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید