چندنفر از ایرانی ها بنز سوار می شوند یا تایلند می فرایند

به گزارش عکس پارسی، مرکز پژوهش های مجلس بیان کرد: نزدیک به 1 هزارم حساب های بانکی شخصی بالای یک میلیارد تومان موجودی دارد. همچنین شبکه بانکی سالیانه حداقل به طور متوسط 2.5 میلیون تومان به ازای هر نفر ایرانی سود سپرده می دهد.

چندنفر از ایرانی ها بنز سوار می شوند یا تایلند می فرایند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به زبان ساده لایحه بودجه سال 99 کل کشور را آنالیز نموده است. در ابتدای این گزارش تاکید شده است که قاعدتا سواد مقدماتی اقتصادی و اقتصادی خاصی برای خواندن این گزارش لازم نیست و مخاطب آن عموم مردم هستند. بعضی از اعداد مهمی که در بخش مقدمه گزارش مذکور آمده است عبارتند از:

1- نزدیک به 0.1 درصد (یک از هزار) حساب های بانکی شخصی بالای یک میلیارد تومان موجودی دارد.

ولی الله سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی در سال 95 گفته بود 447 میلیون تعداد کل حساب های بانکی است. از این تعداد 439 میلیون مربوط به به اشخاص حقیقی است. با فرض ثابت بودن حساب های شخصی بالغ بر 439 هزار حساب بانکی متعلق به اشخاص حقیقی بالای یک میلیارد تومان موجودی دارند.

2- حدود 0.03 درصد خودرو های سواری داخل کشور (3 در ده هزار) بنز با سال ساخت بالای 2010 هستند. این رقم برای بالای 2015 به 7 در صدهزار می رسد.

طبق آمار های رسمی بالغ بر 21 میلیون خودرو در کشور پلاک شده است که می توان گفت: حدود 6500 بنز بالای سال ساخت 2010 داریم.

3- از هر 100 سفر خارجی نزدیک به 85 سفر به کشور های همسایه و منطقه و 1.6 سفر به تایلند صورت می گیرد.

4- شبکه بانکی سالیانه حداقل به طور متوسط 2.5 میلیون تومان کمی بیش از 200 هزار تومان در ماه به ازای هر نفر ایرانی سود سپرده می دهد.

براساس گزارش بانک مرکزی، 1530 میلیارد تومان سپرده های سرمایه گذاری مدت دار مردم در بانک ها تا خاتمه خردادماه سال جاری بوده است. اگر سود بانکی را 15 تا 20 درصد درنظر بگیریم، نظام بانکی سالانه حدود 220 تا 300 هزار میلیارد تومان سود به سپرده گذاران پرداخت می نماید.

5- هر کودکی که سال جاری (1398) در کشور به دنیا خواهد آمد با حداقل 8 میلیون تومان بدهی عمومی انباشته چشم به دنیا خواهد گشود.

6- شما سال جاری یک میلیون تومان بدهی بودجه ای خواهید داشت.

در ادامه گزارش مرکز پژوهش های مجلس آمده است: این اعداد و محاسبات احتمالا حس مخلوط و گسی در شما ایجاد می نماید، بعضی از آن ها با حس قبلی شما جور درنمی آید، بعضی فراتر از انتظار و بعضی نیز بی ربط به نظر می رسند، اما همه آن ها یک نقطه مشترک دارند و آن ارتباط با بودجه کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 582

به "چندنفر از ایرانی ها بنز سوار می شوند یا تایلند می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چندنفر از ایرانی ها بنز سوار می شوند یا تایلند می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید