چیدمان منزل بدون مبل ، با 80 ایده جذاب مدرن و سنتی

به گزارش عکس پارسی، زندگی امروزی بسیاری از خانواده ها آن چنان وابسته به انواع مختلف مبلمان از تخت و خواب گرفته تا مبل شده که حتی تصویر یک خانه و حتی اتاق بدون مبلمان سخت و حتی خنده دار است. از طرفی هم شاید چیدمان بدون مبل در منزل بتواند راه حلی بسیار مناسب برای خارج شدن از یکنواختی استفاده از مبل ها باشد. در صورتی که قصد ایجاد یک چیدمان بدون بهره دریافت از مبل را دارید پس در وهله اول باید خلاقیت خود را به کار بیندازید. در این مطلب از ویکی ساختمون قصد داریم که یک راهنما برای چیدمان منزل بدون مبل را آماده کنیم.

چیدمان منزل بدون مبل ، با 80 ایده جذاب مدرن و سنتی

جهت دریافت خدمات طرح آلاچیق چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

المان و متریال های قابل استفاده در چیدمان بدون مبل

از اینکه وارد بحث چیدمان منزل بدون مبل شویم بهتر است که با انواع المان هایی که در این فرآیند در اختیار ما هستند آشنا شویم. در ادامه به اصلی ترین متریال ها و المان ها اشاره شده است.

  • انواع کوسن
  • فرش و موکت
  • تشک و تشکچه
  • پشتی
  • انواع بالش
  • میز
  • گلدان
  • آویزها

سبک چیدمان منزل بدون مبل را معین کنید

به مانند هر نوع چیدمانی دیگر در استفاده از تمامی المان ها و متریال هایی که در اختیار ما قرار دارند باید یک فرایند و ترند خاصی را دنبال کرد تا بدین طریق بتوان از شلوغی و آشفتگی محیط خانه و فضا دوری کرد و به یک نتیجه مطلوب رسید. در این خصوص شما دو انتخاب چیدمان مدرن یا سنتی پیش رو دارید. در زیر چند نمونه تصویر مرتبط با چیدمان مدرن منزل بدون مبل آورده شده است.

در چیدمان مدرن باید بیشتر از تشک؛ بالشت و کوسن های تک رنگ بهره ببرید اما در چیدمان کلاسیک می توانید از طرح های رنگارنگ و گل دار بهره ببرید. در چیدمان مدرن باید کار را ساده پیش برد و از هر گونه شلوغی پرهیز کرد اما در چیدمان های سنتی و کلاسیک در این رابطه محدودیتی وجود ندارد. در ادامه چند تصویر از چیدمان های سنتی آورده شده است.

چیدمان منزل بدون مبل با فرش معنی می گیرد

وقتی که قرار باشد از مبل به هر نحوی استفاده نکنیم پس متعاقباً باید روی زمین بنشینیم و از همین رو فرش و موکت در هر مدل و طرحی که باشند از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهند بود. در چیدمان بدون مبل از فرش ها و موکت ها می توان به منظور اهداف مختلفی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: انواع فرش ایرانی ، در تار و پود فرش های نفیس شرقی چه می گذرد!

می توان از این متریال ها به منظور تقسیم بندی فضای اتاق ها، حال و پذیرایی استفاده کرد. در جایی از فرش می توان به منظور فراهم کردن بستری برای چیدن انواع دیگر المان ها مانند کوسن و بالشت به دور آن استفاده کرد و در جایی هم می توان محلی را برای نشستن روی آن ایجاد کرد. در این صورت بهتر است که از موکت های پرز دار و نرم استفاده کرد.

محلی برای دورهمی ایجاد کنید

مبل ها در هر نوعی که باشند بستری حاضر و آماده برای دورهمی های اعضای خانواده هستند و باید این کمبود را در نبود مبل ها نیز جبران کرد. به این منظور می توانید گوشه ای از اتاق یا پذیرایی را پیدا کنید. تشک یا یک موکت نرم را که مشخص نماینده محدوده این فضا است را پهن کنید. از آنجایی که نشستن خشک و خالی روی این موکت یا هر چیزی که پهن نموده اید چندان باب میل نخواهد بود پس باید تا می توانید از کوسن ها، بالشت ها و تشک ها بهره ببرید.

اندازه این فضا برای دورهمی بسته به تعداد نفراتی دارد که از آن استفاده خواهند کرد. اگر قصد دارید آن را در اتاق و برای فرزندان خود ایجاد کنید پس احتیاج نیست خیلی عظیم باشد و مساحتی به اندازه یک تشک کفایت خواهد نمود ولی اگر قرار است که همه افراد خانواده از آن استفاده نمایند پس بهتر است اندازه آن عظیم باشد تا افراد احساس ناراحتی ننمایند.

از تشک ها بیشتر بهره ببرید

تشک و تشکچه ها از دیگر مواردی هستند که در چیدمان بدون مبل در فضاهای مختلف می توان به بهترین نحو از آن استفاده کرد و به نتیجه مطلوبی هم رسید. در چیدمان منزل بدون مبل استفاده های زیادی از تشک و تشکچه ها می توان کرد که دلیل آن شاید تنوع بالای مدل ها از تشک باشد که در اختیار ما قرار دارند.

به طوری که بسیاری از تشک ها ساختاری سفت و ثابت دارند و قال تغیر شکل نیستند اما بعضی دیگر از انواع تشک وجود دارند که قابل تغییر هستند و می توان آن ها را به صورت های مختلفی تا کرد و مورد استفاده قرار داد. استفاده از تشک های ساده و غیر قابل تغییر بیشتر به عنوان ایجاد یک نشیمنگاه مرتفع در گوشه ای خانه و اتاق استفاده می گردد. برای افزایش ارتفاع می توان از چند تشک روی هم استفاده کرد. از تشک هایی که قابلیت تغییر شکل را دارند استفاده های بیشتری می توان کرد. می توان آن ها را در طول از وسط تا کرد و به عنوان یک پشتی و تشک چسبیده به استفاده کرد. می توان آن ها از دو نقطه مختلف تا کرد و یک ساختار مشابه با مبل یک نفره ایجاد کرد.

این نوع از تشک های شکل پذیر، در چیدمان بدون مبل اتاق های بچه ها بسیار به کار خواهند آمد. خوبی دیگری که تشک ها دارند این است که خیلی راحت می توانید انواع و مدل های دلخواه خود را سفارش دهید و از آن ها استفاده مختلفی نمایید.

اگر به دنبال یک تیم حرفه ای برای چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود هستید، درخواست خود را در سامانه آنلاین خدمات ساختمانی کارگشا ثبت نمایید.

یک نقطه تمرکز برای خود پیدا کنید

در چیدمان هر فضایی باید بتوان از بخش های مختلف منزل به بهترین نحو استفاده کرد. در واقع باید بتوان تمامی المان ها و متریال هایی را که در اختیار داریم با ایجاد پیوستگی لازم و مناسب بچینیم. برای دست یابی به این مهم باید نقاط مرکزی را در خانه پیدا یا ایجاد کنیم؛ اما این نقطه تمرکز چه می تواند باشد؟ پاسخ به این پرسش خیلی ساده است.

هر چیزی که شما بتوانید که آن را مبنا قرار دهید و کوسن ها، بالشت ها را نسبت به آن تنظیم کنید می توان یک نقطه تمرکز باشد. برای نمونه تلویزیون و شومینه دو نمونه بسیار ایده آل هستند. در صورتی که از این نقاط تمرکز کم دارید می توانید از یک فرش با جلوه خاص یا یک میز کوچک به عنوان نقطه تمرکز بهره ببرید.

با تشک و بالشت ساختار ایجاد کنید

شاید استفاده از انواع تشک ها و بالشت ها صرفاً در تعداد زیاد به ایجاد یک ساختار ساده منجر گردد. برای پرهیز از این موضوع باید سعی کنید که با تغییر چینش هوشمندانه تشک و بالشت ساختارهایی زیبا و در عین حال کاربردی ایجاد کنید. این موضوع در فضاهایی با مساحت های کوچک از اهمیت بیشتری برخوردار است.

استفاده از گلدان ها را از قلم نیاندازید

ترکیب چند گلدان با محتویات طبیعی و مصنوعی در ترکیب با تشک ها و بالشت ها می توانند به یک دکوراسیون بسیار دل چسب منتهی شوند. اما باید بتوان از آن ها در نهایت تطابق با یکدیگر استفاده کرد. استفاده از گلدان ها به شما یاری خواهند کرد؛ فضا را از یکنواختی خارج کنید. در واقع گلدان ها دست شما را در تغییر چیدمان و دکوراسیون منزل بدون مبل باز خواهند کرد. نکته مثبت دیگر در استفاده از گلدان ها این است که اولاً بی نهایت طرح و مدل در بازار موجود هستند و به همین دلیل هم با هر نوع سبک و سلیقه ای جور در خواهند آمد و ثانیاً هم لازم نیست حتماً در جا و فضای معینی به کار برده شوند.

از میزها می توانید بهره ببرید

اولین نکته ای که در استفاده از میز ها در چیدمان منزل بدون مبل باید به آن توجه داشت این است که فراموش نکنید چیدمان منزل شما چه سبک و سیاقی را دنبال می نماید. در صورتی که مبنای خود را چیدمان کلاسیک و سنتی قرار داده اید پس در انتخاب میزهایی که با این نوع از چیدمان همخوانی بیشتری دارند دقت داشته باشد.

همان طور که در بالا نیز عنوان شد از میز ها می توان به عنوان ایجاد یک نقطه تمرکز در بخش های مختلفی از خانه استفاده کرد. برای داشتن دستی باز در چیدمان بدون مبل می توانید از انواع مختلف میز ها در گوشه و کنار منزل خود به منظور های مختلف بهر ببرید. علاوه بر این ها میزهای نهارخوری هم با چیدمان خاصی که دارند می توانند بسیار جذاب باشند در زیر به چند نمونه و مدل در این رابطه اشاره شده است.

سخن آخر

چیدمان منزل بدون مبل برای خارج شدن از یکنواختی می تواند انتخاب بسیار ایده آلی باشد. برای کسانی که خانه ویلایی یا روستایی دارند توصیه می گردد حتماً این گزینه را هم مد نظر قرا بدهند. در این سبک از چیدمان می توانید از ابزارها و موارد مختلفی به غیر از مواردی که در بالا به آن اشاره شد بهره ببرید. یادتان نرود قبل از هر چیزی سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 861

به "چیدمان منزل بدون مبل ، با 80 ایده جذاب مدرن و سنتی" امتیاز دهید

1 کاربر به "چیدمان منزل بدون مبل ، با 80 ایده جذاب مدرن و سنتی" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیدمان منزل بدون مبل ، با 80 ایده جذاب مدرن و سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید