چین حمله به کنسولگری اش در پاکستان را محکوم کرد

به گزارش عکس پارسی، وزارت امور خارجه چین با انتشار بیانیه ای ضمن تایید حمله تروریستی به کنسولگری این کشور در شهر کراچی، این اقدام را بشدت محکوم کرد.

چین حمله به کنسولگری اش در پاکستان را محکوم کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا در این بیانیه از مرگ دو نفر از ماموران پلیس پاکستان در جریان درگیری و تیراندازی تروریست ها ابراز تاسف شده و چین با خانواده های آنها همدردی نموده و به آنان تسلیت گفته است.

بیانیه خاطر نشان می نماید این حمله و تیراندازی به سمت کنسولگری چین در کراچی در شرایطی رخ می دهد که این منطقه محل فعالیت بسیاری از نمایندگی های خارجی است.

سفارت چین تایید نموده است که به هیچیک از دیپلمات های چینی در این تیراندازی آسیبی وارد نشده و افزوده است که سه تروریست در این عملیات و تیراندازی مشارکت داشتند که همه آنها کشته شده اند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان هم این رویداد تروریستی را محکوم نموده و خواهان رسیدگی به این پرونده و شناسایی عاملان پشت این اقدام شده و افزوده است هر کمکی ضروری است باید در این قضیه در اختیار طرف چینی قرار گیرد.

پلیس می گوید در جریان این عملیات تروریستی هفت نفر از جمله دو نفر غیرنظامی، دو مامور پلیس و سه تروریست کشته شده اند همچنین رسیدگی به این پرونده برای شناسایی عاملان پشت این اقدام تروریستی آغاز شده است.

این گزارش می نویسد که ارتش آزادیبخش بلوچستان که یک گروه شبه نظامی غیرقانونی است مسئولیت این عملیات تروریستی را برعهده گرفته اما هنوز این ادعا مورد تایید قرار نگرفته است.

وانگ یی وزیر خارجه چین هم در تماسی تلفنی با محمود شاه قریشی همتای پاکستانی خود این حادثه را محکوم نموده است.

وزیر خارجه پاکستان هم در این تماس گفته است که اسلام آباد از اتباع و دیپلمات های چینی همانند اتباع خود حمایت خواهد نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 491

به "چین حمله به کنسولگری اش در پاکستان را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین حمله به کنسولگری اش در پاکستان را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید