کم کاری دستگاه ها در همکاری با مرکز تبادل ملی اطلاعات، قدرت در به اشتراک گذاشتن داده هاست

به گزارش عکس پارسی، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: دستگاه ها به مرکز تبادل ملی اطلاعات متصل می شوند تا داده های مورد احتیاج خودشان را تهیه نمایند، اما همین دستگاه حاضر نیست تا اطلاعات مربوط به خودش را به اشتراک بگذارد.

کم کاری دستگاه ها در همکاری با مرکز تبادل ملی اطلاعات، قدرت در به اشتراک گذاشتن داده هاست

امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، با اشاره به عدم همکاری بعضی از نهادها با مرکز تبادل ملی اطلاعات، گفت: یکی از مسائل بزرگی که در حوزه مرکز تبادل ملی اطلاعات با آن دست و پنجه نرم می کنیم، این موضوع است که دستگاه ها بیشتر برای این انگیزه به این مرکز وصل می شوند تا داده های مورد احتیاج خودشان را تهیه نمایند.

وی افزود: به عنوان مثال؛ دستگاه ها به این مرکز متصل می شوند تا بتوانند خدمات استعلام هویتی را که ثبت احوال در این مرکز قرار داده را استفاده نمایند، اما همین دستگاه حاضر نیست تا اطلاعات مربوط به خودش را به اشتراک بگذارد.

ناظمی در این رابطه افزود: بیش از هر موضوع دیگری، در بحث ساماندهی مرکز تبادل ملی اطلاعات، به تغییر نگاه در دستگاه ها احتیاجمندیم. مادامی که دستگاه ها فکر نمایند با تمرکز اطلاعات و استفاده از اطلاعات دیگران می توانند قوی تر ظاهر شوند، مسائل زیادی را در جامعه خواهیم داشت.

وی در خاتمه اعلام نمود: باید این تفکر جدید در دستگاه های مختلف به وجود بیاید که قدرت در به اشتراک گذاشتن داده ها است. این موضوع و تغییر نگرش، یک احتیاج به فرهنگسازی دارد که امیدواریم هر چه سریع تر، نوع نگاه تغییر کند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 244

به "کم کاری دستگاه ها در همکاری با مرکز تبادل ملی اطلاعات، قدرت در به اشتراک گذاشتن داده هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم کاری دستگاه ها در همکاری با مرکز تبادل ملی اطلاعات، قدرت در به اشتراک گذاشتن داده هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید