توسعه همکاری های آموزشی محور ملاقات سفیر ایران و وزیر معارف تاجیکستان

به گزارش عکس پارسی، در ملاقات سفیر ایران با وزیر معارف و علوم تاجیکستان توسعه همکاری های علمی، آموزشی و فن آوری میان دو کشور مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

توسعه همکاری های آموزشی محور ملاقات سفیر ایران و وزیر معارف تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، در ملاقات محمدتقی صابری سفیر ایران با محمد یوسف امام زاده وزیر معارف و علم تاجیکستان توسعه همکاری های علمی، آموزشی و فن آوری میان دو کشور مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

سفیر ایران در این ملاقات با ابراز خرسندی از تحولات مثبت و فرایند رو به رشد روابط دوجانبه و ارتقای مناسبات دو کشور هم فرهنگ و هم زبان، بر آمادگی وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی جهت توسعه همکاری ها با وزارت معارف و علوم تاجیکستان در همه زمینه ها تاکید نمود.

صابری با اشاره به ظرفیت های فراوان همکاری های دو کشور در عرصه های علمی، آموزشی و فن آوری، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری ها در این زمینه ها با کشور دوست و برادر تاجیکستان، محدودیتی ندارد و تبادل هیات های دانشگاهی و برگزاری مشترک سمینارهای علمی و نمایشگاه های دستاوردها و فعالیت های علمی، آموزشی و فناوری به منظور معرفی آثار ممتاز و برجسته استادان و مفاخر علمی دو کشور در توسعه و تقویت مناسبات دو کشور مهم است.

وی در ادامه توضیح داد: برگزاری اردوها، مسابقات و المپیادهای مشترک دانش آموزی و دانشجویی، سمینارهای علمی، ادبی و فرهنگی در موضوعات مورد علاقه در مجامع علمی و دانشگاهی دو کشور قابل اجرا خواهد بود و ایران آماده است در جهت انتقال تجربیات در زمینه تاسیس و مدیریت پارک علم وفناوری، تالیف کتاب های درسی، استاندارد سازی فضاهای آموزشی، برگزاری دوره های تربیت معلم و بهسازی منابع انسانی و آموزش های فنی و حرفه ای اقدام کند.

وزیر معارف و علم تاجیکستان نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای مطرح شده و با اشاره به اشتراکات فراوان میان دو ملت، آمادگی کشورش را برای توسعه مناسبات و تقویت همکاری ها در عرصه علمی، آموزشی و فناوری گفت.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1867

به "توسعه همکاری های آموزشی محور ملاقات سفیر ایران و وزیر معارف تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه همکاری های آموزشی محور ملاقات سفیر ایران و وزیر معارف تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید