یک اتفاق عجیب؛ فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2 در آمریکا متوقف می گردد

به گزارش عکس پارسی، با توجه به اظهارات اخیر اپل، ظاهرا فروش اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 در کشور آمریکا به علت یک اختلاف با شرکت مسیمو به زودی متوقف خواهد شد. جالب است بدانید مسیمو به وسیله یک شخص ایرانی مدیریت می گردد.

یک اتفاق عجیب؛ فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2 در آمریکا متوقف می گردد

اپل به تازگی و طی بیانیه ای رسمی اعلام نمود که فروش اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 را در کشور آمریکا متوقف خواهد نمود. این اتفاق از تاریخ 21 دسامبر، یعنی 30 آذر 1402 به صورت رسمی رخ خواهد داد و کاربران حتی امکان خرید ساعت های این شرکت به وسیله فروشگاه های فیزیکی را هم نخواهند داشت.

اینطور که پیداست، اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 یکی از پتنت های شرکت مسیمو را نقض نموده اند. این پتنت هم مربوط به قابلیت سنجش اکسیژن خون است که در هر دو ساعت هوشمند یادشده در دسترس قرار گرفته است.

اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 تنها ساعت های هوشمندی هستند که این حکم ITC برایشان صادر شده و چون اپل واچ SE از حسگر سنجش اکسیژن خون بهره نمی برد، از این اتفاق در امان مانده است.

از طرفی این حکم فقط بازار آمریکا را شامل می گردد و نه بازارهای بین المللی. در نتیجه اپل می تواند در تمام کشورهای دیگر ساعت های هوشمند خود را بدون هیچ مسئله ای به فروش برساند.

اما جالب است بدانید درگیری این دو شرکت فقط به سال جاری مربوط نمی گردد. سال های اخیر هم بارها در رابطه با درگیری های مسیمو و اپل شنیده بودیم. اینطور که پیداست، مسیمو که در زمینه ساخت دستگاه های پالسی اکسی متر یا همان دستگاه های سنجش اکسیژن خون فعالیت می نماید، دو بار از اپل به خاطر موارد مختلف شکایت نموده که در هر دو مورد، نقض پتنت عامل اصلی شکایت بوده است. ممنوعیت فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2 هم به خاطر شکایت دوم مسیمو است.

اپل مثل همواره با حکمی که علیه آن صادر شده مخالف است و در بیانیه ای مطبوعاتی گفته که شدیدا آن را محکوم می نماید. شرکت آمریکایی در حال آنالیز شرایط است تا بتواند بار دیگر ساعت هایش را در آمریکا به فروش برساند و گفته که برای این منظور، از انجام هیچ کاری دریغ نخواهد نمود.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 آذر 1402 بروزرسانی: 28 آذر 1402 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2249

به "یک اتفاق عجیب؛ فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2 در آمریکا متوقف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک اتفاق عجیب؛ فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2 در آمریکا متوقف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید