15 میلیون گوشی هوشمند احتیاج سالانه کشور

به گزارش عکس پارسی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات از احتیاج سالانه کشور به 15 میلیون عدد گوشی هوشمند تلفن همراه اطلاع داد.

15 میلیون گوشی هوشمند احتیاج سالانه کشور

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، ستار هاشمی، در بازدید از کارخانه فراوری تبلت و موبایل در مراغه گفت: سالانه در کشور به 12 تا 15 میلیون عدد گوشی هوشمند تلفن همراه احتیاج است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات گفت: برنامه ریزی دولت فراوری 20 درصدی این احتیاج در کشور است.

وی اضافه نمود: با بهره برداری از فاز توسعه این کارخانه برای فراوری گوشی هوشمند، بخش زیادی از احتیاج کشور در این واحد فراوری خواهد شد.

هاشمی اضافه نمود: واحد فراوری تبلت سپهبد در مراغه با اشتغال زایی 80 تا 100 نفر برای تامین 500 هزار تبلت راه اندازی شده است.

به گفته معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، با بهره برداری از فاز توسعه این کارخانه اشتغال در این واحد 200 تا 300 نفر قابل افزایش است.

وی اضافه نمود: با شیوع کرونا، کارخانه تبلت مراغه می تواند بخش زیادی از احتیاج کشور به تبلت و گوشی تلفن همراه را تامین کند.

هاشمی اضافه نمود: با توجه به ظرفیت دانشگاهی منطقه با استفاده از این ظرفیت می توان این صنعت فراوری گوشی هوشمند و تبلت را بومی سازی کرد.

وی، خواهان کیفی سازی محصولات فراوری محصولات این کارخانه با استفاده از ظرفیت دانشگاهی دراین کارخانه شد.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این بازدید گفت: کارخانه فراوری تبلت مراغه فراوری خود را آغاز نموده و در آینده نزدیک افتتاح می گردد.

سیدعلی موسوی حسینی با اشاره به ظرفیت دانشگاهی مراغه در تربیت نیروی انسانی اضافه نمود: این واحد نقش خوبی در اشتغال فارغ اتحصیلان دانشگاهی ایفا نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1318

به "15 میلیون گوشی هوشمند احتیاج سالانه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 میلیون گوشی هوشمند احتیاج سالانه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید