آمریکا با بازی با کارت هنگ کنگ راه به جایی نمی برد

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از گلوبال تایمز، وزارت امور خارجه چین امروز آدینه گزارشی در خصوص دخالت های واشنگتن در امور هنگ کنگ و نحوه حمایت آمریکا از نیروهای ضد چین در این منطقه منتشر کرد.

آمریکا با بازی با کارت هنگ کنگ راه به جایی نمی برد

گزارش مذکور اقدامات مداخله جویانه آمریکا از اوایل سال 2019 از جمله وضع قوانین مرتبط با هنگ کنگ، اعمال تحریم ها ، بدنام کردن دولت و پلیس هنگ کنگ، محافظت و حمایت از نیروهای ضد چین که سعی در ایجاد بی ثباتی در هنگ کنگ داشتند و دست به یکی شدن با متحدانش جهت اعمال فشار بر چین را به تفصیل توضیح داده است.

گزارش فوق پنج حقیقت اصلی را با مجموع 102 مثال ذکر نموده است. اولین مورد این بوده است که آمریکا از سال 2019 تا کنون قوانین، لوایح یا قطعنامه های مربوط به هنگ کنگ را تصویب نموده و در کوشش برای تحقیر سیاست چین در خصوص منطقه اداری ویژه هنگ کنگ و دخالت در امور آن، در حال آنالیز هشت مورد دیگر از آنها است.

آخرین نمونه این موارد در 30 ژوئن بود، هنگامی که اسکات پری نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا قانون آزادی هنگ کنگ را معرفی کرد و از رئیس جمهور آمریکا خواست تا هنگ کنگ را به اسم کشوری مستقل و جداگانه به رسمیت بشناسد.

فهرست مذکور بعلاوه14 اقدام مرتبط با تحریم های آمریکا از جمله تحریم مقامات چینی و موسسات اقتصادی و ممنوعیت صادرات تجهیزات آمریکایی به هنگ کنگ را هم ذکر نموده است.

بعلاوه در این گزارش یازده مورد شواهد مبنی بر تبانی آمریکا با بعضی کشورها برای اعمال فشار و همکاری با متحدان برای مداخله در امور هنگ کنگ ثبت شده است.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز آدینه گفت که کوشش آمریکا برای تضعیف رفاه و ثبات هنگ کنگ و مهار توسعه چین با بازی با کارت هنگ کنگ هرگز پیروز نخواهد شد.

ژائو ادامه داد که آمریکا نباید به هیچ وجه از نیروهای ضد چین در هنگ کنگ حمایت کند. در غیر این صورت، این اقدام همچون این است که به پای خود شلیک می نماید و به منافع خود در هنگ کنگ آسیب جدی می رساند.

ژائو بعلاوه گفت که چین به طور قاطعانه و محکم به مداخله آمریکا در امور هنگ کنگ پاسخ خواهد داد.

آمریکا اخیرا با ادعای اولولیت بندی در سیاست های مورد نظر واشنگتن، رویکرد اصلی و تمرکز خود را بر منطقه ایندوپاسیفیک قرار داده است و در این راستا از هر گونه اقدامی برای به چالش کشیدن قدرت فزاینده چین در این منطقه و جهان دریغ نمی نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1763

به "آمریکا با بازی با کارت هنگ کنگ راه به جایی نمی برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا با بازی با کارت هنگ کنگ راه به جایی نمی برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید