آمریکا پکن را به حمله به دموکراسی هنگ کنگ متهم کرد

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، پس از آنکه که چین از برنامه خود برای تغییر نظام انتخاباتی در هنگ کنگ اطلاع داد. آمریکا تداوم حمله چین به نهادهای دموکراتیک هنگ کنگ را محکوم کرد.

آمریکا پکن را به حمله به دموکراسی هنگ کنگ متهم کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

کنگره خلق چین دیروز آدینه از طرح خود برای اصلاح ساختار انتخاباتی هنگ کنگ خبر داده و گفت که هدف از این تغییرات مشارکت میهن پرستان در انتخابات هنگ کنگ است.

در همین رابطه ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: این حرکت دولت چین حمله مستقیم به استقلال و آزادی هنگ کنگ و فرایند دموکراسی در این منطقه است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عملی شدن این تغییرات نهادهای دموکراتیک هنگ کنگ را تضعیف خواهد نمود.

ند پرایس اضافه نمود: واشنگتن در کوشش است تا با همراهی متحدانش اقدامی جمعی را علیه نقض حقوق اقلیت ها در چین و سرکوب در هنگ کنگ انجام دهد.

براساس یکی از پیشنهادها در اصلاحیه ساختار انتخاباتی هنگ کنگ، داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس هنگ کنگ باید توسط کمیته ای وفادار به دولت پکن تایید شوند.

هزاران قانونگذار در اجلاس سالانه کنگره خلق چین شرکت نموده اند که انتظار می رود اهداف رشد مالی و سیاست های محیط زیستی دولت مرکزی را تایید کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1472

به "آمریکا پکن را به حمله به دموکراسی هنگ کنگ متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا پکن را به حمله به دموکراسی هنگ کنگ متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید