بلینکن: چین امنیت جهانی را تهدید می نماید

به گزارش عکس پارسی، دولت آمریکا در ابتدای مذاکرات خود با مقامات چینی مدعی شد که اقدامات چین نظم جهانی را به خطر می اندازد.

بلینکن: چین امنیت جهانی را تهدید می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز آدینه همزمان با شروع مذاکرات کشورش با مسئولان چینی در آلاسکا، پکن را تهدیدی برای نظم دنیای مبتنی بر قواعد و اصول دانست.

دولت آمریکا از عصر روز آدینه به وقت واشنگتن مذاکرات خود با کشور رقیب چین را شروع نموده است. وزیران خارجه آمریکا و چین روز پنجشنبه وارد آلاسکا شدند تا اولین نشست دوجانبه از زمان انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهوری را برگزار نمایند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود تأکید کرد که ما قصد وارد شدن درگیری با چین را نداریم، اما از رقابت جدی با این کشور استقبال و از اصول و ملت خود دفاع می کنیم.

از طرف دیگر، آنتونی بلینکن به یانگ جی چی دیپلمات ارشد چین گفت که طرف آمریکایی نگرانی عمیق خود درباره اقدامات چین در سین کیانگ و هنگ کنگ و تایوان و همچنین حملات سایبری به آمریکا را مورد بحث و آنالیز قرار خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا گفت که همه این اقدامات، نظم مبتنی بر قانون را که ضامن ثبات دنیا است، تهدید می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1520

به "بلینکن: چین امنیت جهانی را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: چین امنیت جهانی را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید