لاوروف در چین با پیشنهادی برای کاهش پیامدهای تحریم های آمریکا

به گزارش عکس پارسی، وزیر خارجه روسیه در گفت وگویی اظهار داشت، مسکو و پکن روی از سرگیری سفرها همزمان با بهبود اوضاع پاندمی کرونا همکاری و گفت وگو می نمایند.

لاوروف در چین با پیشنهادی برای کاهش پیامدهای تحریم های آمریکا

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفت وگویی با رسانه های چینی گفت: مطمئنم که همزمان با عادی شدن اوضاع پاندمی کرونا ما می توانیم اقدامات لازم را برای بازگشایی سریع مرزها و از سرگیری سفرهای بین روسیه و چین انجام دهیم. با کاهش تدریجی موانع مربوط به کرونا، ضرورت دارد که محدودیت های کنونی قرنطینه ای برداشته گردد.

وزیر خارجه روسیه همچنین به این مساله اشاره نمود که سفر گردشگردی بین دو کشور در سال های گذشته رشد داشته اما پاندمی کرونا ضربه شدیدی بر این صنعت وارد نموده است.

وی در پاسخ به احتمال توزیع واکسن های چینی نیز گفت، این مساله با تمامی جزئیاتش در حال آنالیز است و ادامه داد: ما در حال آنالیز تجربیات و روینمودهای چین و سایر کشورها درباره این واکسن ها هستیم.

اوایل ماه جاری میلادی، چین رسما مجوز دیجیتالی واکسیناسیون کرونا را برای سفرهای بین المللی شروع کرد که شامل اطلاعات درباره واکسن و همچنین نتایج تست های کرونا و آنتی بادی می گردد.

وانگ یی، وزیر خارجه چین نیز به این مساله اشاره نمود که پکن میخواهد تا برنامه مجوز دیجیتال را راه بیندازد و به آنالیز نتایج واکسن کرونا با سایر کشورها بپردازد.

وزیر خارجه روسیه همچنین در این گفت وگو به استفاده از ارز ملی به جای دلار آمریکا در تبادلات اقتصادی بین کشورها به منظور کاهش خطرات و پیامدهای تحریم های آمریکا اشاره نمود.

او اضافه کرد: برای کاهش خطرات تحریم های آمریکا ما احتیاج به تقویت استقلال تکنولوژیکی داریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: این به وسیله گذار به استفاده از ارزهای ملی جهانی به جای دلار در تبادلات اقتصادی ممکن می گردد.

لاوروف اشاره نمود، باید از استفاده از سیستم های پرداخت بین المللی که غرب بر آن سایه انداخته است، اجتناب کرد.

به گفته لاوروف، روسیه و چین باید استقلال خود را تقویت نمایند.

لاوروف همچنین در سفر امروز و روز سه شنبه خود به شهر گوئیلین، در چین قرار است با مقام های این کشور ملاقات و گفت وگو داشته باشد و به آنالیز همکاری های دو جانبه شامل پاندمی کرونا، ارتباطات در عالی ترین سطح و آماده سازی برای رویدادهای مربوط به بیستمین سالگرد معاهده همسایگی خوب و همکاری محبت آمیز بین دو کشور بپردازند. این معاهده در 16 ژوئیه سال 2001 امضا شد.

دیپلمات ها قرار است همچنین به تبادل دیدگاه ها درباره مسائل منطقه ای و بین المللی بپردازند و همکاری در چارچوب چند جانبه شامل سازمان ملل و بریکس را مورد آنالیز قرار دهند.

دیپلمات های ارشد دو کشور همچنین قرار است بیانیه ای مشترک را درباره حکمرانی جهانی در شرایط مدرن ارادئه نموده و برنامه ای را برای رایزنی های بین وزرا برای امسال میلادی امضا نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1489

به "لاوروف در چین با پیشنهادی برای کاهش پیامدهای تحریم های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف در چین با پیشنهادی برای کاهش پیامدهای تحریم های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید