اذعان کمیته حقوق بشر به نقش کلاه سفیدها در تدوین فیلم های جعلی حملات شیمیایی در سوریه

به گزارش عکس پارسی، کمیسر کمیته بین المللی حقوق بشر در خاورمیانه خاطرنشان کرد که ارتش سوریه در غوطه شرقی و خان العسل از سلاح شیمیایی استفاده نکرده بود و فیلمهای منتشر شده، ساخت کلاه سفیدها بود.

اذعان کمیته حقوق بشر به نقش کلاه سفیدها در تدوین فیلم های جعلی حملات شیمیایی در سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هیثم ابو سعید کمیسر کمیته بین المللی حقوق بشر در خاورمیانه وضعیت سوریه را پیچیده توصیف کرد.

ابو سعید در گفت وگو با رادیو اسپوتنیک بیان کرد که وضعیت سوریه را فقط می توان به وضعیت کشور لیبی تشبیه کرد.

وی با اشاره به اینکه از شروع رخدادهای سوریه در 15 مارس 2011، این کشور در معرض یک توطئه مخفیانه پنهانی قرار داشت، توضیح داد که این توطئه با دقت برای آن (سوریه) تدارک دیده شده بود و ما از شروع نیز آن را دنبال کردیم.

این مسئول حقوق بشری ادامه داد: در حقوق بین الملل، زمانی که یک کشور در معرض اقدامات تخریبی و امنیتی قرا می گیرد، حق دارد به اندازه معینی از قدرت استفاده کند تا بتواند این توطئه را خنثی نموده و امنیت و ثبات را بازگرداند.

ابو هیثم گفت، زمانی که سوریه با این توطئه بزرگ روبرو شد، وضعیت به گونه ای حرکت کرد و روندی به خود گرفت که از سوی هیچ یک از طرفها، درست نبود.

وی بر این باور است که با گروههای تروریستی و مسلح نمی توان هیچ تماسی برقرار کرد و در واقع این گروهها بیشتر گروههای تکفیری هستند که بر اساس مدعاهای خود در رسانه ها اقدام نمی نمایند.

این مسئول خاطر نشان کرد که ادعای گروههای تروریستی، اعاده حقوق به ملت سوریه است، ولی حق را صاحبان آن می گیرند، نه گروه های ناشناسی که هیچ ارتباطی به واقعیت و جامعه سوریه ندارند.

ابو هیثم درباره موضع سازمان ملل در قبال سوریه، بیان کرد، بیانیه هایی در این زمینه صادر شد که از رهگذر آن، اتهامات وارده به ارتش سوریه از جمله سلاح شیمیایی را باطل کردیم؛ [مسئله ای] که محور کشمکشهای سیاسی بود.

وی ادامه داد: در گزارش نخستی که کمیته حقیقت یاب بین الملل برای کشف مواد شیمیایی در سوریه منتشر کرد، آمده بود که [سوریه] مواد شیمیایی در اختیار ندارد و همه ذخایر خود را به ارتش آمریکا و کشورهای ائتلاف بین المللی تحویل داده است.

این مسئول حقوق بشری خاطر نشان کرد، پس از این تحقیقات یک بار دیگر به سوریه رفتند و دیدیم که بخشی از این ذخایر به سوریه بازگردانده و به گروههایی تحویل داده شده که در آن موقع رصد شد و تحت عناوین انسان محبت آمیز فعالیت می کردند. آنان کلاه سفیدها بودند.

ابوهیثم با تأکید بر اینکه کلاه سفیدها، نقش منفی در سوریه داشتند، حقایق، اخبار و فیلمها را جعل می کردند، توضیح داد : این مسئله را کشف کردیم و آن را به نهادهای بین المللی فرستادیم، ولی فورا به ما فشار آوردند تا این کار را متوقف کنیم، ولی این اتفاق رخ نداد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: زمانی که پی بردیم سوریه در غوطه شرقی و خان العسل از [سلاح] شیمیایی استفاده ننموده و فیلمهای منتشر شده، ساخت کلاه سفیدها بود، مشاهده کردیم که موضع رسمی انگلستان تأکید دارد که کلاه سفیدها این فیلمهای ساختگی را تدوین کردند.

کلاه سفیدها یک گروه تروریستی است که از سال 2013 در سوریه نقش زیادی در حمایت از تروریست ها دارد. این گروه که توسط انگلیس و آمریکا حمایت اقتصادی می گردد، مدعی یاری به افراد غیر نظامی در سوریه است(جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 332

به "اذعان کمیته حقوق بشر به نقش کلاه سفیدها در تدوین فیلم های جعلی حملات شیمیایی در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اذعان کمیته حقوق بشر به نقش کلاه سفیدها در تدوین فیلم های جعلی حملات شیمیایی در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید