بشاراسد و همسرش به کرونا مبتلا شدند، ثبت 966 مرگ در آمریکا پس از تزریق واکسن کرونا، تبدیل مساجد ایتالیا به پایگاه تزریق واکسن کرونا

به گزارش عکس پارسی، خبرگزاری خبرنگاران-روزنامه وال استریت جورنال در گزارشی نوشت سازمان های اطلاعاتی روسیه در حال کوشش برای ایجاد تردید درباره واکسن کرونای شرکت آمریکایی فایزر هستند.

بشاراسد و همسرش به کرونا مبتلا شدند، ثبت 966 مرگ در آمریکا پس از تزریق واکسن کرونا، تبدیل مساجد ایتالیا به پایگاه تزریق واکسن کرونا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،وال استریت جورنال به نقل از مقامات وزارت خارجه آمریکا نوشت چهار وب سایت خبری که به عنوان پوشش سازمان های اطلاعاتی روسیه عمل می نمایند، مطالبی را برای زیر سوال بردن اثربخشی و بی خطر بودن واکسن آمریکایی فایزر و سایر واکسن های غربی کرونا منتشر می نمایند.

به گفته این مقامات، اطلاعات گمراه نماینده ای که روسیه منتشر می نماید، طوری طراحی شده اند که آمریکایی ها را درباره فرایند تسریع شده تایید واکسن کرونای فایزر به تردید بیندازند.

این روزنامه از قول یکی از مقامات در مرکز مشارکت جهانی وزارت خارجه آمریکا نوشت: همه این سازمان های خبری مالکیت خارجی دارد و در خارج از آمریکا واقع هستند. این رسانه ها از لحاظ میزان نفوذ، لحن و مخاطبانشان بسیار متفاوت هستند، اما همگی بخشی از زیست بوم پروپاگاندا و دروغ پراکنی روسیه به شمار می آیند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قبلا در ماه نوامبر (آبان) گفته بود که امیدوار است کشورش واکسن کرونای بحث برانگیز اسپوتنیک V را در میان کشورهای دیگر توزیع کند.

مقامات بهداشتی در کشورهای غربی در واکنش به این تایید سریع، این فرضیه را مطرح کردند که کرملین سازندگان واکسن اسپوتنیک V را مجبور نموده است تا به سرعت آن را عرضه نمایند تا روسیه در مسابقه جهانی برای یافتن علاجی برای کروناویروس جدید پیشگام گردد.

به نوشته وال استریت جورنال، مقامات اطلاعاتی آمریکایی اکنون می گویند به اعتقاد آنها کوشش تبلیغاتی برای تضعیف واکسن فایزر شیوه ای دیگر کرملین برای تقویت کردن موقعیت واکسن اسپوتنیک V است.

نگرانی فائوچی از آمار بالای ابتلای روزانه آمریکایی ها به کرونا

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا ثابت شدن سطح ابتلای روزانه در این کشور روی عدد 60 تا 70 هزار نفر را غیرقابل قبول خواند

آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس گفت: ثابت شدن میزان ابتلا در سطح 60 تا 70 هزار ابتلای جدید در روز سطح قابل قبولی نیست و واقعاً بالاست.

آنتونی فائوچی در ادامه گفت: اروپا که معمولاً در این الگو ها از ما چند هفته جلوتر است، در سطح حدود نه درصد افزایش موارد ابتلا به ثبات رسید.

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا همچنین درباره کاهش احتیاط از سوی مردم به دلیل گرمتر شدن هوا هشدار داد و گفت: ما پیشتر این فیلم را پشت سر گذاشته ایم.

او در کنفرانس روزانه کاخ سفید درباره اقدامات گروه ویژه مقابله با ویروس کرونا هم درباره ابتلای روزانه هشدار داده و گفته بود: تعداد مبتلایان روزانه در حدود 60 هزار تا 70 هزار نفر در روز ثابت مانده است. زمانی که شاهد این نرخ ثابت باشیم بدان معناست که در معرض خطر اوج دریافت مجدد هستیم.

فائوچی گفت که سه موج قبلی در ویروس کرونا زمانی که به خط ثابتی در ابتلای روزانه رسیدند همچنان تعداد مبتلایان بالایی داشتند. موج نخست که در بهار گذشته روی داد تعداد مبتلایان در عدد 20 هزار نفر خط ثابتی را دنبال کرد. اوج گیری دوم در تابستان روی عدد 40 هزار نفر به ثبات رسید و این روز ها اوج گیری سوم روی عدد 60 هزار تا 70 هزار نفر ثابت شده است.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز تا به امروز 537 هزار و 838 نفر به علت ابتلا به بیماری کووید-19 در آمریکا جانشان را از دست داده اند. شمار افراد آلوده به ویروس کرونا نیز در آمریکا به 29 میلیون و 696 هزار و 250 نفر رسیده است.

گرچه شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در آمریکا در روز های اخیر کاهش یافته، شرایط شیوع در ایالات مختلف این کشور همچنان نگران نماینده است.

نتایج یک تحقیق جدید نیز نشان می دهد که از طرف دیگر شمار مبتلایان نوع انگلیسی ویروس کرونا هر 10 روز یکبار در آمریکا دو برابر می گردد که خطر افزایش تعداد قربانیان در این کشور کرونازده را به دنبال دارد.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان ها و کلینیک ها در بعضی از نقاط این کشور شده است.

ثبت 966 مرگ در آمریکا پس از تزریق واکسن کرونا

گزارش ها نشان می دهد که واکسن های فایزر و مدرنا بیش از هر نوع دیگری از واکسن ها باعث بروز مرگ و میر و عوارض جانبی در آمریکا شده است.

گزارش های مربوط به عوارض جانبی که توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها آمریکا و سازمان غذا و دارو این کشور جمع آوری شده، نشان می دهد 966 نفر پس از دریافت واکسن کووید-19 جان خود را از دست داده اند.

به گزارش پایگاه مای وَلی نیوز، بین 14 دسامبر (24 آذر) و 19 فوریه (یکم اسفند)، پس از واکسیناسیون با واکسن های مدرنا یا فایزر-بایونتک (تنها دو واکسن ارائه شده در دوره زمانی ارزیابی شده)، 19 هزار و 769 گزارش درباره عوارض جانبی واکسن ثبت شده است.

همچنین ثبت 966 مورد مرگ و میر، 5 درصد از گزارش های عوارض جانبی را نشان می دهد.

از میان قربانیان، 86 نفر (8.9 درصد) در همان روزی که واکسن را تزریق نموده اند، جان خود را ازدست داده اند.

129 نفر دیگر (13.4 درصد) یک روز پس از تزریق جان خود را از دست داده اند؛ همچنین 97 نفر دیگر در عرض 2 روز و 61 نفر در مدت 3 روز جان خود را از دست داده اند.

در مجموع 514 نفر (2/53 درصد) طی یک هفته جان خود را از دست داده اند؛ همچنین 173 نفر طی 7 تا 13 روز و 106 نفر نیز ظرف 14 تا 20 روز جان خود را از دست داده اند.

این گزارش همچنین می گوید 85 درصد مرگ ها در افراد بالای 60 سال اتفاق افتاده است.

تظاهرات زنان آلمانی بدون توجه به محدودیت های کرونایی

هزاران زن آلمانی به مناسبت روز جهانی زن، بدون توجه به محدودیت های کرونایی وضع شده از سوی دولت در پایتخت این کشور به خیابان آمدند.

زنان معترض به ساختار تبعیض آمیزی که موجب رجحان مردان در زمینه های مختلف زندگی و کار نسبت به مردان می گردد در میدان براندنبورگ برلین تجمع کردند. در تجمعی که به مناسبت روز جهانی زن در پایتخت آلمان انجام شد، شرکت نمایندگان بدون توجه به پروتکل های بهداشتی و محدودیت های اعمال شده از سوی دولت گردهم آمدند.

در این اقدام اعتراضی، تظاهرات نمایندگان شعارهایی علیه نظام سرمایه سالاری سردادند که به زن به عنوان یک نیروی کار درجه دو می نگرد و نقش زنان در زندگی به عنوان نیمی از جامعه نادیده گرفته می گردد. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها بر لزوم شکسته شدن سکوت عمومی در مورد تبعیض علیه زنان تاکید شده بود.

زنان آلمانی دیرزمانی است که کمتر از مردان درآمد کسب می نمایند و اکنون که بیماری همه گیر اقتصادهای عظیم از جمله آلمان را زمین گیر نموده، عواقب آن در بازار کار به طور نابرابری گریبانگیر زنان شده است.

خبرگزاری د. پ. آ آلمان روز گذشته در این رابطه نوشت: به طور متوسط زنان در آلمان هنوز به میزان قابل توجهی کمتر از مردان درآمد دارند. بر این اساس در حالی که متوسط حقوق ناخالص زنان برای کار تمام وقت 3117 یورو در ماه است، این میزان برای مردان 3560 یورو است.

آژانس اشتغال فدرال (BA) در گزارشی که به مناسبت روز جهانی زن و به درخواست حزب چپ ها برای ارائه در نشست مجلس منتشر نموده با اعلام این آمار افزود: سهم مردان از کاهش دستمزدها 15.5 درصد و سهم زنان 25.8 درصد شده است.

از سوی دیگر با همه گیری کرونا که به دنبال آن موجی از بیکاری رخ داد، نرخ بیکاری در زنان بیش از مردان است. از فوریه 2020 (بهمن 98) تا ژانویه 2021 (اسفند 99) بیکاری در بین زنان 5.7 درصد و بین مردان 1.8 درصد افزایش یافته است.

تبدیل مساجد ایتالیا به پایگاه تزریق واکسن کرونا

امامان جماعت مساجد شهر های مختلف ایتالیا فضا های مساجد را برای انجام واکسیناسیون شهفرایندان، در اختیار مسئولان بخش بهداشت و درمان قرار می دهند.

باتوجه به بدتر شدن شرایط به اصطلاح کرونایی در ایتالیا، امامان جماعت مساجد این کشور برای در اختیار گذاشتن مساجد به مسئولان بهداشت و درمان ایتالیا و تبدیل آن به مراکز تزریق واکسن، اعلام آمادگی نموده اند.

امامان جماعت مساجد بعضی از شهر های ایتالیا با اعلام آمادگی برای همکاری با مقامات ایتالیایی در مقابله با همه گیری بیماری کووید-19، فضای مساجد و مراکز اسلامی را در اختیار مسئولان بهداشتی قرار خواهند داد تا از آن ها به عنوان کانونی برای تزریق واکسن استفاده گردد.

یحیی پالاویچینی امام جماعت مسجد شهر میلان گفت: این یک فرصت عالی برای مصاحبه و همکاری است. بدیهی است شناسایی مساجدی که مدیریت و فضای کافی برای میزبانی این خدمات رسانی را تشخیص داده اند، امری ضروری خواهد بود. تصور می کنم در مساجد، دستورالعمل های بهداشتی مرتبط تری نیز برای رعایت کردن اصول بهداشتی وجود داشته باشد، اما بر این باور هستم، این اقدام می تواند یک ابتکار خوب و جالبی باشید.

عزالدین الزیر امام جماعت مسجد شهر فلورانس نیز با اعلام آمادگی در این خصوص گفت: همه ما باید در مقابله با ویروس کرونا در واقعیت هایی که فلورانس و توسکان با آن روبرو است، متحد باشیم. با توجه به اهمیت واکسن، به همه مسلمانان گفتیم آماده واکسیناسیون باشند. همه ما در یک قایق هستیم یا همه برنده می شویم یا همه می بازیم.

بشاراسد و همسرش به کرونا مبتلا شدند

شبکه خبری الجزیره از ابتلای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و همسرش اسماء به ویروس کرونا اطلاع داد.

به گزارش شبکه الجزیره، دفتر ریاست جمهوری سوریه بیان نمود بشار اسد، رئیس جمهور این کشور و همسرش اسماء اسد به ویروس کرونا مبتلا شدند.

دفتر ریاست جمهوری سوریه تاکید نمود حال هر دوی آن ها خوب است و شرایط باثبات دارند.

در این بیانیه آمده است: بشار اسد و همسرش به کار خود در مدت قرنطینه دو یا سه هفته ای در خانه شان، ادامه خواهند داد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به 55 هزار و 868 تن رسید

وزارت صحت عامه بیان نمود که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به 55 هزار و 868 تن رسید ه است.

به گزارش وزارت صحت عامه از ثبت 14 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته اطلاع داد.

با ثبت این موارد جدید، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به 55 هزار و 868 تن رسید ه است.

در این مدت هیچ مورد فوتی به ثبت نرسیده و شمار فوتی های ناشی از کرونا در افغانستان به دو هزار و 451 نفر رسیده است.

طبق آمار وزارت صحت عامه، در شبانه روز گذشته 24 بیمار مبتلا به کرونا در افغانستان بهبود یافته و اکنون شمار بهبود یافتگان به 49 هزار و 402 تن رسیده است.

توقف تزریق واکسن آسترازنکا در اتریش

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که اتریش پس از فوت یکی از شهفرایندانش بعد از تزریق واکسن شرکت سوئدی-انگلیسی آسترازنکا استفاده از این واکسن را متوقف نموده است. ارتباط علت مرگ این فرد با واکسن آسترازنکا هنوز کاملا روشن نیست و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

در بین واکسن های پیش بینی شده برای مقابله با همه گیری کرونا، واکسن آسترازنکا خبرسازتر از دیگر واکسن ها بوده است. اکنون اتریش اعلام نموده است استفاده از این واکسن را متوقف می نماید.

مسئولان امور بهداشت و درمان اتریش اعلام نموده اند که تا اطلاع ثانوی از استفاده از این واکسن خودداری می نمایند. در اطلاعیه وزارت فدرال امور سلامت و امنیت اتریش آمده است که این تصمیم جنبه احتیاطی دارد.

گفته می گردد که یکی از افراد دریافت نماینده این واکسن جان خود را از دست داده و فرد دیگری دچار بیماری سختی شده است. هنوز ارتباط بین علت مرگ این فرد و واکسن آسترازنکا روشن نیست.

مسئولان درمانگاه منطقه تسوتل واقع در ایالت نیدراسترایش اعلام نموده اند که یکی از پرستاران این درمانگاه پس از دریافت واکسن آسترازنکا دچار بیماری اختلال انعقاد خون شده و در اثر این بیماری جان خود را از دست داده است.

افزون بر آن فرد دیگری نیز پس از دریافت واکسن آسترازنکا دچار آمبولی ریه شده است. مشاهده این دو مورد باعث آن شده است که مسئولان امور درمانی اتریش موقتا استفاده از این واکسن را متوقف نمایند.

پس از انتشار این خبر، شرکت آسترازنکا اعلام نموده است که برای روشن شدن موضوع و تحقیق بیشتر پیرامون دو مورد یادشده با مسئولان اتریش همکاری خواهد نمود.

بیش از 5 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان از ابتلای 5011 مورد جدید به کرونا در 24 ساعت و 34 مرگ کرونایی در این مدت اطلاع داد.

تشدید محدودیت ها در ایتالیا

ایتالیا هم به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در بسیاری مناطق محدودیت ها را تشدید می نماید. بسیاری از مدارس از روز دوشنبه در این کشور تعطیل می گردد و رستوران ها هم نباید کار نمایند.

هشدار رئیس کمیسیون اروپایی درباره خوش بینی های عجولانه

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم از افزایش چشمگیر دوزهای واکسن فراوری شده در سه ماهه دوم امسال میلادی اطلاع داده و به ارزیابی های نادرست کمیسیون از شرایط در دوران بحران کرونا اعتراف کرد.

وی تاکید نمود که در سه ماهه دوم امسال میلادی به صورت میانگین حدود 100 میلیون دوز واکسن در هر ماه و در مجموع 300 میلیون دوز تا انتها ماه ژوئن فراوری خواهد شد. وی افزود: به این ترتیب این هدف که در تابستان حدود دو سوم شهفرایندان اتحادیه اروپا حداقل یک دوز واکسن علیه کرونا را دریافت نمایند محقق خواهد شد.

وی در عین حال درباره خوش بینی های عجولانه درباره اوضاع هشدار داده و گفت: انواع ویروس های جهش یافته نگرانی زیادی برای ما ایجاد نموده است. در هر زمانی در هر جایی می تواند جهشی از ویروس دیده گردد که در برابر واکسن هایی که ما امروز داریم مقاومت می نماید.

رئیس کمیسیون اروپایی همچنین گفت: در حال حاضر ما با فشار زیاد در سه راستا افزایش فراوری واکسن، توسعه واکسن ها و تسریع در تایید آن ها کار می کنیم.

وی همچنین اعتراف کرد که کمیسیون اروپایی این مسئله را دست کم گرفت که افزایش فراوری انبوه و پایدار واکسن با خطرات قابل توجهی همراه است.

فون در لاین حفظ انسجام و در کنار هم ماندن اعضاء در این شرایط را مهم ارزیابی نموده و گفت: من حتی نمی توانم این مسئله را تصور کنم که چند کشور عظیم اروپایی واکسن داشته باشند و بیشتر کشورهای کوچک عضو این اتحادیه دستشان خالی بماند. این مسئله اروپا را از هم پاشیده و بازار داخلی را نابود می نماید.

وی این مسئله را در هفته های آینده بسیار مهم ارزیابی کرد که کشورهای عضو تکالیف خود را انجام دهند تا گواهی واکسیناسیون سبز بتواند عملا امکان سفرهای امن را برای شهفرایندان فراهم کند. کمیسیون اروپایی شرایط برای این امر را فراهم می نماید.

رئیس کمیسیون اروپایی در بخش دیگری از سخنانش با این روزنامه اتریشی گفت: ما احتمالا مدت طولانی باید در جهان همچنان با بحران کرونا درگیر باشیم. اما ما با تمام نیرو در این راستا کار می کنیم تا از این شرایط بحران که برای مردم بسیار سخت است خارج شویم.

پیش بینی وخامت اوضاع در جمهوری چک

در جمهوری چک هم افزایش شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه پیش بینی شده است.

وزیر بهداشت این کشور اعلام نموده که هفته آینده بحرانی ترین هفته خواهد بود. روز یکشنبه حدود 7900 بیمار در این کشور به دلیل کرونا بستری بودند که از این تعداد بیش از 1700 نفر شرایط بدی داشتند و احتیاج به دستگاه تنفس مصنوعی داشتند.

محدودیت ها در این کشور تشدید شده است. جمهوری چک با موج شدیدی از کرونا مقابله می نماید. در عرض 7 روز حدود 800 نفر از هر 100 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند که حدود 10 برابر میزان مبتلایان جدید در کشور آلمان است.

در این کشور با حدود 10.7 میلیون نفر سکنه از ابتدای کرونا بیش از 1.3 میلیون نفر به کرونا مبتلا شده و 21.717 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

ورود اولین محموله واکسن روسی به مقدونیه شمالی

اولین محموله واکسن روسی اسپوتنیک 5 هم وارد مقدونیه شمالی شد. حدود 3 هزار دوز از این واکسن روز یکشنبه وارد این کشور شد. به گفته وزیر بهداشت این کشور این واکسن ها قرار است به شهفرایندان بالای 65 سال تزریق گردد. درکشور مقدونیه شمالی که بیش از دو میلیون سکنه دارد تا به حال حدود 107 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و بیش از 3100 نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بازگشت محدودیت ها به کشور رومانی

در پایتخت رومانی هم حدود 5 روز بعد از بازگشایی رستوران ها و سالن های تئاتر و سینما این اماکن دوباره تعطیل می گردد. دولت علت این اقدام را افزایش چشمگیر مبتلایان جدید به کرونا اعلام نموده است.

جدیدترین آمارها در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4218520 نفر به کرونا مبتلا شده و 124501 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در فرانسه هم تا به حال 3904233 نفر به کرونا مبتلا شده و 88574 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3149012 نفر به کرونا مبتلا شده و 71138 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3067486 نفر به کرونا مبتلا شده و 99785 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2508655 نفر به کرونا مبتلا شده و 72532 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1469

به "بشاراسد و همسرش به کرونا مبتلا شدند، ثبت 966 مرگ در آمریکا پس از تزریق واکسن کرونا، تبدیل مساجد ایتالیا به پایگاه تزریق واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بشاراسد و همسرش به کرونا مبتلا شدند، ثبت 966 مرگ در آمریکا پس از تزریق واکسن کرونا، تبدیل مساجد ایتالیا به پایگاه تزریق واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید