وزیر خارجه چین خواهان بازبینی در منشور ملل متحد شد

به گزارش عکس پارسی، سرگئی لاوروف: تحریم های اتحادیه اروپا علیه چین مغایر با قوانین بین المللی است و دولت پکن مصمم به دفاع از حاکمیت ملی ، امنیت و منافع توسعه ای خود است.

وزیر خارجه چین خواهان بازبینی در منشور ملل متحد شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وزیر امور خارجه چین روز سه شنبه از همه کشورهای دنیا خواست که با بازبینی در اصول اساسی منشور ملل متحد ، چندجانبه گرایی حقیقی را برای ساختن جامعه ای با آینده ای مشترک برای بشریت محقق سازند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری سی جی تی ان CGTN چین ، وانگ یی در کنفرانس خبری مشترک با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در شهر گولین Guilin در منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ در جنوب چین ، تاکید نمود که تحریم های اتحادیه اروپا علیه چین مغایر با قوانین بین المللی است و دولت پکن مصمم به دفاع از حاکمیت ملی ، امنیت و منافع توسعه ای خود است.

بنا به گزارش خبرگزاری تاس ، وزیران خارجه چین و روسیه همچنین در بیانیه مشترکی از برگزاری اجلاس اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت نموده و آمریکا را به کوشش برای نابود کردن ساختار حقوقی بین المللی متهم کردند . در این بیانیه آمده که چین و روسیه بر این باورند که آمریکا در کوشش است بر ائتلاف های نظامی و سیاسی دوران جنگ سرد اتکا کند.

وانگ در کنفرانس خبری همچنین توضیح داد که هیچ کسی نمی تواند با جعل و دروغ در امور داخلی چین مداخله کند و دستکاری های چند کشور معدود غربی به معنی نمایندگی از سوی جامعه بین المللی نیست.

اتحادیه اروپا در کنار دولت های انگلیس ، آمریکا و کانادا روز دوشنبه چند مقام دولت چین را به اتهام نقض حقوق بشر در استان سین کیانگ تحریم کرد.

کشورهای غربی چین را به استفاده از خشونت و سختگیری علیه مسلمانان اویغور در سین کیانگ متهم می نمایند اما دولت چین این اتهامات را رد نموده و می گوید تنها کسانی را مجازات می نماید که علیه امنیت کشور اقدام نموده باشند. کشورهای غربی همچنین دولت چین را به راه اندازی اردوگاه های کار اجباری برای مسلمانان متهم نموده اند اما چین می گوید مراکز بازآموزی عقیدتی بخشی از کوشش های دولت برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در سین کیانگ است و هرگونه کار اجباری در این اردوگاه ها را تکذیب می نماید.

وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه در اقدامی تلافی جویانه 10 مقام و نهاد اروپایی از جمله سیاستمداران، دانشمندان و همچنین چهار نهاد را تحریم کرد.

وزیر خارجه چین در بخشی از سخنانش همچنین خواهان همکاری با روسیه در زمینه مبارزه به همه گیری کرونا و همچنین ارتقای روابط شد.

وانگ تاکید نمود که قصد اولیه چین از همکاری ها در زمینه واکسن کووید-19 مساله انسان دوستی و فراهم کردن زمینه واکسینه شدن تعداد بیشتری از افراد و خارج کردن جامعه از همه گیری است. وی گفت که چین و روسیه همچنین در حال آنالیز راههایی برای اقدامات مشترک در زمینه مجوزهای بهداشتی در زمینه مسافرت های بین المللی هستند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1498

به "وزیر خارجه چین خواهان بازبینی در منشور ملل متحد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه چین خواهان بازبینی در منشور ملل متحد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید