اسلامی: عظیم ترین تونل غرب آسیا در دولت دوازدهم افتتاح می گردد

به گزارش عکس پارسی، تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازى از مراحل نهایى تکمیل تونل البرز در منطقه دو آزادراه تهران- شمال بازدید کرد.

اسلامی: عظیم ترین تونل غرب آسیا در دولت دوازدهم افتتاح می گردد

به گزارش وزارت راه و شهرسازى، امروز 18 تیرماه، محمد اسلامى وزیر راه و شهرسازى در ماه هاى انتهاى دولت دوازدهم از منطقه 2 آزادراه تهران-شمال بازدید و در جریان مراحل تکمیل تونل البرز واقع در منطقه 2 آزادراه نهاده شد. بنا بر اعلام شرکت ساخت و توسعه زیربناهاى حمل و نقل، منطقه 2 آزادراه تهران-شمال به طول 22کیلومتر از انتهاى منطقه یک آزادراه در سه راهى شهرستانک شروع و در محدوده پل زنگوله وارد جاده چالوس مى گردد که احداث این منطقه 6 کیلومتر دیگر از جاده موجود را کوتاه مى کند.

برخى از ویژگى هاى منطقه 2 آزادراه تهران-شمال شامل عبور 70 درصد راستا از داخل تونل، تعداد 59رشته تونل در باند رفت و برگشت در مجموع به طول 37/2 کیلومتر، تعداد 29 دستگاه پل عظیم در باند رفت و برگشت در مجموع به طول 3/6 کیلومتر، است.

از دیگر ویژگى هاى منطقه 2 آزادراه تهران شمال مى توان به حجم عملیات خاکى به مقدار 3میلیون مترمکعب، وجود طولانى ترین تونل آزادراهى تونل هاى سه قلوى البرز هریک به طول 6/4 کیلومتر و طولانى ترین پل راستا به طول 330متر اشاره نمود.

محمد اسلامى وزیر راه و شهرسازى در این بازدید گفت: براى آزادراه تهران-شمال در منطقه 2، 22 کیلومتر طول، 59 تونل و 29 پل، پیش بینى شده است.

وزیر راه و شهرسازى با اشاره به اینکه تونل البرز در قطعه 2 آزادراه تهران-شمال، واقع شده و در مراحل انتهاى تکمیل واقع شده است، اضافه نمود: طول تونل البرز 6/5 کیلومتر است.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: زمان افتتاح منطقه یک آزادراه تهران-شمال از رییس جمهور درخواست کردیم تا دستور مساعدت براى باند رفت منطقه 2 را صادر نمایند که اینکار انجام شد. هم اکنون با کوشش بنیاد مستضعفان، عظیم ترین و پیچیده ترین بخش مهندسى در احداث تونل براى آزادراه تهران- شمال در حال تکمیل است.

اسلامى اعلام کرد: در طى دو سال فعالیت، در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال دو تا سه هزارنفر شبانه روزى مشغول به فعالیت بودند، با یارى خداوند در روزهاى به جامانده دولت دوازدهم تونل البرز در باند رفت در مجموع به طول 9 کیلومتر افتتاح مى گردد و احداث باند برگشت شروع خواهد شد.

وى توضیح داد: امیدواریم با توجه ویژه آقاى نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به تکیل پروژه هاى عمرانى و با تجهیز منابع باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران-شمال تا انتها 1400 به بهره بردارى برسد و باند برگشت هم در سال آینده شروع گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1701

به "اسلامی: عظیم ترین تونل غرب آسیا در دولت دوازدهم افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: عظیم ترین تونل غرب آسیا در دولت دوازدهم افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید