اقدامات مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه فنی و حرفه ای در روزهای کرونایی

به گزارش عکس پارسی، مدیر کل امور مشاوره ای دانشگاه فنی و حرفه ای آخرین برنامه های مرکز مشاوره و سلامت این دانشگاه را در زمان ویروس کرونا تشریح کرد.

اقدامات مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه فنی و حرفه ای در روزهای کرونایی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

فریده خالقی، مدیر کل امور مشاوره ای دانشگاه فنی و حرفه ای در گفت وگو با خبرنگار ، درباره آخرین اقدامات این دانشگاه برای ارائه خدمات مشاوره ای، اظهار کرد: مرکز مشاوره یکی از نهاد های نوپا در دانشگاه فنی و حرفه ای است.

او اضافه نمود: دانشگاه فنی و حرفه ای زیر نظر وزارت آموزش و پرورش بود و به تازگی از آن جدا شده است، مرکز مشاوره و سلامت این دانشگاه در تیرماه سال 1396 به عنوان یک نهاد جدید اضافه شد.

خالقی با اشاره به اینکه مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه فنی و حرفه ای اهداف متنوعی دارد، توضیح داد: مهم ترین هدف مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه فنی و حرفه ای آموزش، ارتقای سلامت روان و پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی است که برای پیش بردن این اهداف باید از مشاوران متخصص در این مرکز یاری گرفت.

او ادامه داد: شرایط موجود ویروس کرونا در دانشگاه فنی و حرفه ای و نهاد های دولتی ما را با یک مانع عظیم برای استخدام نیرو های جدید همراه کرد و از آنجایی دانشگاه در گذشته رشته هایی از قبیل مشاوره و روان شناسی را آموزش نمی داد با استفاده از نیرو های جدید، متخصص و پاره وقت توانست به آموزش این رشته ها اقدام کند.

مدیر کل امور مشاوره ای دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه نمود: به منظور ارائه آموزش های تحصیلی و روان شناسی نیرو های جدید را نظام مند کردیم و بعد از گزینش، نیرو ها از نظر توانایی های علمی برای ارائه خدمت در مراکز مشاوره و سلامت دانشگاه فنی و حرفه ای آماده شدند.

او گفت: تسهیل فرایند مشاوره، قانون مند کردن به کارگیری نیرو های متخصص و پاره وقت، استفاده از دانشجویان به عنوان همیار سلامت در خوبگاه ها از برنامه های مرکز درمانی مشاوره دانشگاه فنی و حرفه ای در سال گذشته بود.

مدیر کل امور مشاوره ای دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: توانستیم حدود 6 هزار نفر از دانشجویان را عضو کانون همیاران سلامت کنیم تا در کار های های آموزشی، یاری های اولیه و محیط زیست با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور ترویج بهداشت فعالیت نمایند.

خالقی اظهار کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا آموزش های حضوری را به مجازی یا غیر حضوری تبدیل کرد تمام فعالیت های مرکز مشاوره دانشگاه هم به صورت تلفنی انجام شد.

او اضافه نمود: از دیگر اقدامات مرکز مشاوره ای دانشگاه فنی و حرفه ای این بوده که خانواده دانشجویانی که به کرونا مبتلا شده بودند را شناسایی کرد و همزمان با راه اندازی یک سایت به ارائه فعالیت های مفید از قبیل ارائه آموزش های مختلف مهارت های زندگی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و برطرف مسائل روحی و روانی ناشی از کرونا پرداخت.

  • موافقت قطعی با 320 رشته محل جدید در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • اضافه شدن 4 رشته جدید به دانشکده فنی و حرفه ای شمسی پور
  • اشتغال 74 درصدی نیرو های مهارتی در کشور
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1141

به "اقدامات مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه فنی و حرفه ای در روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه فنی و حرفه ای در روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید