امضای قرارداد جدید فروش نفت به اروپا؛ فروش نفت به یونان شروع شد

به گزارش عکس پارسی، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با اشاره به شروع صادرات نفت به یونان، اظهار داشت: ایران چند قرارداد جدید فروش نفت با شرکت های اروپایی امضا کرد.

امضای قرارداد جدید فروش نفت به اروپا؛ فروش نفت به یونان شروع شد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،سیدمحسن قمصری در تبادل نظر با مهر درباره امضای قراردادهای جدید صادرات نفت خام ایران به شرکت های نفتی در اروپا، گفت: پس از امضای قراردادهای فروش نفت با چند شرکت اروپایی همچون توتال فرانسه، قراردادهای جدید دیگری برای صادرات نفت خام به اروپا امضا شده است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه قراردادهای جدید فروش نفت خام به شرکت های اروپایی امضا شده اما هنوز این قراردادهای عملیاتی نشده است، توضیح داد: با عملیاتی شدن این قراردادهای جدید، نام شرکت های جدید خریدار نفت ایران در اروپا اعلام خواهد شد.

شروع صادرات نفت ایران به یونان

این مقام مسئول همچنین در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر شروع صادرات نفت ایران به یونان، گفت: با شرکت هلنیک پترولیوم توافق نموده و صادرات نفت خام ایران به یونان شروع شده است.

به گزارش مهر، شرکت ملی نفت ایران پس از امضای قراردادهای فروش نفت خام با لوک اویل روسیه، توتال فرانسه و سپسای اسپانیا، قراردادی به منظور فروش نفت خام با شرکت هلنیک پترولیوم یونان امضا نموده است.

مدیریت امور اوپک و ارتباط با مجامع انرژی وزارت نفت اخیرا با انتشار گزارشی، اعلام نمود: هلنیک پترولیوم به عنوان بزرگترین پالایشگر نفت یونان جز مشتریان سنتی نفت ایران بوده و بر اساس توافق صورت گرفته تا انتها ماه مارس سال 2016 میلادی (10 فروردین 1395) اولین محموله نفت خام تحویل این شرکت یونانی خواهد شد.

امیرحسین زمانی نیا معاون وزیر نفت هم اخیرا با بیان اینکه در قالب تفاهم نامه ای که بین دو کشور امضا شد بدهی نفتی یونان به زودی تسویه می گردد، گفته است: در سفر اخیرم به یونان تفاهم نامه مقدماتی مشترکی برای تسویه بدهی شرکت نفتی هلنیک پترولیوم و خرید نفت از ایران حاصل شده است، در قالب این تفاهم نامه قرار است بدهی یونان به ایران تسویه گردد.

در همین حال، رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت پیشتر در تبادل نظر با مهر با تاکید بر اینکه هم اکنون نمی توان درباره قطعی بودن طرح فروش اعتباری نفت به پالایشگاه های یونانی در دوران پساتحریم اظهار نظر کرد، بیان نموده بود: باید دید پالایشگاه های بدهکار نفتی یونان، تعهدات گذشته را چه کار می خواهند نمایند و اگر قرار باشد اعتباری باشد، در آینده چگونه می خواهند رفتار نمایند.

صادرات نفت به آفریقای جنوبی فعلا متوقف است

قمصری همچنین در پاسخ به پرسش دیگر مهر در مورد شروع صادرات نفت خام ایران به آفریقای جنوبی و پهلوگیری اولین نفتکش ایرانی در انتهاه های نفتی قاره سیاه، شرح داد: صادرات نفت خام ایران به آفریقای جنوبی هنوز شروع نشده است.

بیژن زنگنه وزیر نفت هفته جاری و در حاشیه ملاقات نوروزی کارکنان صنعت نفت در جمع خبرنگاران اعلام نموده بود: در نخستین روزهای فروردین ماه امسال حجم صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران از مرز 2 میلیون بشکه در روز عبور نموده است.

در همین حال، سید پیروز موسوی مدیرعامل انتهاه های نفتی ایران هم با بیان اینکه با وجود طوفان در خلیج فارس، صادرات نفت ایران متوقف نشده است، تاکید نموده است: از ابتدای امسال روزانه بیش از یک نفتکش، در انتهاه خارگ نفت به عنوان بزرگترین ترمینال نفتی ایران در خلیج فارس پهلوگیری و بارگیری نموده است.

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 907

به "امضای قرارداد جدید فروش نفت به اروپا؛ فروش نفت به یونان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای قرارداد جدید فروش نفت به اروپا؛ فروش نفت به یونان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید