اولین کسی که پاسپورت ایرلندی بر اساس توالی یابی DNA خود به دست آورد و بر این اساس متوجه شد که اصالت ایرلندی داشته و آمریکایی نیست!

به گزارش عکس پارسی، پروفسور جان پورتمن از آریزونا، یکی از اولین افرادی است که به واسطه آزمایش دی ان ای (DNA) به تابعیت ایرلندی دست یافته است. او که در تابستان 1963 در فونیکس متولد شده بود، حدود 60 سال بعد به وسیله آزمایش دی ان ای (DNA) متوجه شد که اصالتاً 100٪ ایرلندی است. این یافته منجر به اعطای تابعیت ایرلندی به او شد.

اولین کسی که پاسپورت ایرلندی بر اساس توالی یابی DNA خود به دست آورد و بر این اساس متوجه شد که اصالت ایرلندی داشته و آمریکایی نیست!

کشف هویت نو

پروفسور پورتمن، که در کودکی به وسیله راهبه های سیسترز آو مرسی در فونیکس به سرپرستی گرفته شده بود و سپس به وسیله خانواده ای دیگر به فرزندی پذیرفته شد، بیشتر عمر خود تمایلی به کشف اطلاعات بیشتر درباره والدین بیولوژیکی خود نداشت. اما چند سال پیش، خواهر خوانده اش او را متقاعد کرد که آزمایش دی ان ای (DNA) انجام دهد.

نتیجه غیرمنتظره

پروفسور پورتمن بعد از حدود دو ماه انتظار، نتایج آزمایش دی ان ای (DNA) خود را به وسیله ایمیل دریافت کرد و متوجه شد که 100٪ ایرلندی است. او در ابتدا فکر می کرد این نتیجه یک اشتباه است، اما بعد از مشورت با یک کارشناس دی ان ای (DNA) کانادایی که به عنوان کارآگاه دی ان ای (DNA Detective) شناخته می گردد، مطمئن شد که نتیجه درست است.

تأثیر عمیق

این کشف باعث شد که او نتواند دست از فکر کردن به ایرلند و رابطه اش با آنجا و بعلاوه والدین بیولوژیکی خود بردارد. او گفت که این افکار از کودکی در ذهنش بود، اما حالا نمی توانست از آنها دوری کند و این موضوع به جستجوی بیشتر او انجامید.

تغییر زندگی با دی ان ای (DNA)

پروفسور پورتمن می گوید که دی ان ای (DNA) گذشته اش را برای او آشکار کرد و زندگی اش را تغییر داد. او اولین فردی است که فقط بر اساس آزمایش دی ان ای (DNA) به تابعیت ایرلندی دست یافته و از داشتن پاسپورت ایرلندی راضی است. این پاسپورت مزایای ویژه ای در اتحادیه اروپا و بریتانیا دارد.

ارتباطات نو خانوادگی

پروفسور پورتمن به وسیله همان سایت دی ان ای (DNA) با یکی از اقوام خود آشنا شد. او بعلاوه درباره تاریخچه خانوادگی بیولوژیکی خود اطلاعات بیشتری به دست آورد. او فهمید که پدرش در سال 2005 درگذشته و مادرش در سال 2019 فوت نموده است. مادرش هیچ گاه به خانواده خود درباره داشتن فرزند اعتراف ننموده بود و این باعث شرمندگی او شده بود.

احساسات عمیق

پروفسور پورتمن توانست با بیوه مادرش که هنوز زنده است تماس بگیرد. بیوه مادرش از وجود او خبر داشت و به پنج دختر خود نیز گفته بود. یکی از دختران بعلاوه گفت که مادرشان عکس او را به او داده بود تا در زمان مرگ با خود داشته باشد. این نشان می دهد که مادرش هرگز او را فراموش ننموده بود و این احساس برای پورتمن دلگرم نماینده بود.

توالی یابی دی ان ای (DNA) و ابطال فرضیه نژاد پاک

البته آن سوی داستان را هم باید دید:

تحقیقات متعدد در زمینه توالی یابی دی ان ای (DNA Sequencing) نشان داده اند که افرادی که خود را صد در صد متعلق به قوم یا کشور خاصی می دانستند، در واقع ترکیبی از ژنتیک های مختلف هستند. یکی از مهم ترین تحقیقات در این زمینه، پژوهش صورت گرفته به وسیله پروژه دی ان ای ژنوم انسان (Human Genome Project) است که نشان داده تنوع ژنتیکی بین افراد یک قوم یا ملت بسیار بیشتر از آن است که تصور می شد. این پژوهش نشان داد که تمام انسان ها، صرف نظر از نژاد یا قومیت، دارای ژن های مشترکی هستند و تفاوت های ژنتیکی بسیار کم تر از تفاوت های ظاهری است.

تحقیق دیگری که به وسیله دانشگاه هاروارد صورت گرفته است، نشان داده که دی ان ای افرادی که خود را متعلق به نژادهای خاصی می دانستند، حاوی ترکیبی از ژنتیک های مختلف از سراسر دنیا است. این یافته ها فرضیه وجود نژاد به اصطلاح پاک را به طور کامل ابطال نموده اند. این نتایج نشان دهنده ارتباطات پیچیده و درهم تنیده بین انسان ها در طول تاریخ هستند و ثابت می نمایند که هیچ گروهی نمی تواند ادعای نژادی خالص و بدون تأثیر از دیگران داشته باشد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 مرداد 1403 بروزرسانی: 3 مرداد 1403 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2262

به "اولین کسی که پاسپورت ایرلندی بر اساس توالی یابی DNA خود به دست آورد و بر این اساس متوجه شد که اصالت ایرلندی داشته و آمریکایی نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین کسی که پاسپورت ایرلندی بر اساس توالی یابی DNA خود به دست آورد و بر این اساس متوجه شد که اصالت ایرلندی داشته و آمریکایی نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید