10 سؤال مهم درباره آیلتس

به گزارش عکس پارسی، International English Language Testing System که به اختصار، آیلتس نامیده می گردد، آزمونی برای سنجش سطح زبان انگلیسی، در 4 مهارت شنیدار، خواندن، نوشتار، و گفتار است. در ادامه به ده سوال رایج درباره آیلتس پاسخ می دهیم.

10 سؤال مهم درباره آیلتس
  1. 1

مدرک این آزمون برای دریافت ویزای کار، تحصیل، یا اقامت دائم استرالیا، کانادا، نیوزلند، انگلستان، و آمریکا مورداحتیاج است. در بعضی موارد نیز افراد به مدرک آیلتس در رزومه خود اشاره می نمایند.

این آزمون به طور میانگین، 4 بار در ماه (48 بار در سال) در بسیاری از کشورها برگزار می گردد. با این حال، بعضی کشورها برنامه زمانی متفاوتی برای برگزاری آیلتس دارند.

در این آزمون، هر یک از مهارت ها از 1 تا 9 نمره دهی می شوند. این اعداد به صورت نیم نمره ای کم و زیاد می شوند. (برای مثال، 6، 6 و نیم، 7، 7 و نیم، و …)

بله؛ هر شخص قادر است چندین بار در این آزمون شرکت کند، و محدودیتی برای تعداد دفعات آن وجود ندارد.

اعتبار مدرک آیلتس 2 ساله بوده، و به صورت بین المللی معتبر است.

هزینه ثبت نام و شرکت در این آزمون سالانه تغییر می نماید. طی سال های اخیر، این هزینه در کانادا حدود 300 دلار بوده است. طبق آخرین آمار در ایران، هزینه آزمون آیلتس حدود 6 میلیون و 150 هزار تومان گزارش شده است.

برای بخش شنیدار 30 دقیقه، برای خواندن 60 دقیقه، برای نوشتار 60 دقیقه، و برای گفتار بین 11 تا 14 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است، که مجموعا 2 ساعت و 45 دقیقه به طول خواهد انجامید.

مهارت های شنیدار، خواندن، و نوشتار در یک روز و بدون وقفه بین بخش ها، ارزیابی خواهند شد. اما مهارت گفتار ممکن است تا حداکثر یک هفته قبل یا بعد از سه مهارت دیگر، به صورت جداگانه ارزیابی گردد.

خیر؛ این آزمون هم به صورت کاغذی و هم به صورت آنلاین در دسترس می باشد. انتخاب نوع آزمون بر عهده متقاضیان است، و هیچ تفاوتی در نمره دهی آنها وجود ندارد.

با توجه به نوع ویزای درخواستی (کار، تحصیل، اقامت دائم)، متقاضیان به نمره آیلتس متفاوتی احتیاج خواهند داشت. این نمره معمولا از حداقل 4 تا 6 متغیر است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2044

به "10 سؤال مهم درباره آیلتس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 سؤال مهم درباره آیلتس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید